|
Analýza krajinných změn vlivem komplexní pozemkové úpravy
ŠIMÁKOVÁ, Iveta
Smyslem této práce byla analýza a vyhodnocení krajinných změn na vybraných katastrálních územích s dokončenou komplexní pozemkovou úpravou. Pro tento účel byla zvolena dvě vhodná katastrální území, a to katastrální území Borkovice a katastrální území Myslkovice. Analýza byla provedena ve třech časových období před projektem pozemkové úpravy, v projektu pozemkové úpravy a při současném stavu krajiny. Změny v krajině byly posuzovány z hlediska stavu land use, cestní sítě a územního systému ekologické stability. Výsledky byly zpracovány do jednotlivých tabulek a grafů, informujících o stavu navržených a skutečně realizovaných prvků.
|
|
Srovnání historického obrazu krajiny vybraného území se současným stavem
ZÁMEČNÍKOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce obsahuje vymezení a posouzení hlavních bodů zvratu ve vývoji krajiny zájmového území Starých Hodějovic a návrh dalšího možného rozvoje dané oblasti. Dále pak posuzuje historický vývoj krajiny Starých Hodějovic od 18. století až po současnost, vyhodnocení mapových i textových podkladů pro zájmovou oblast a vytvoření digitálních map, jak historického obrazu krajiny, tak i současného stavu krajiny a jejich následné vyhodnocení.
|
|
Simulace provozu na silnicích a dálnicích
Zajdák, Jiří ; Vícha, Karel (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulací silničního provozu na silnicích a dálnicích. Práce rozebírá důležité pojmy z oblasti pravidel silničního provozu a jejich návaznost na simulační systém. Dále je zde popsána problematika návrhu a tvorby silniční sítě, kterou simulátor používá. Vysvětluje principy modelů chování účastníků silničního provozu, které lze rozšiřovat pomocí dalších zásuvných modulů. Práce také zhodnocuje do jakých podrobností je vhodné modelovat realitu v jednotlivých částech simulačního systému.
|
|
Postavení a význam dopravní soustavy České republiky od roku 1993 do současnosti
Zápalová, Michaela ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Chmelová, Pavla (oponent)
Práce analyzuje postavení dopravní soustavy České republiky a její význam pro ekonomiku našeho státu a společnost se zaměřením na železniční a silniční dopravu. Na základě provedené analýzy a z ní získaných poznatků je poukázáno na současné problémy a nedostatky, které negativně ovlivňují naši dopravní soustavu. Těmi nejzávažnějšími jsou shledány především nedostatečná harmonizace přepravních podmínek mezi železniční a silniční nákladní dopravou, nedostatečná dělba přepravní práce a nutnost urychlené dostavby a modernizace dálnic a rychlostních komunikací. V poslední části práce jsou navržena autorská doporučení k urychlenému odstranění současných nedostatků, které limitují českou dopravní soustavu v jejím rozvoji.
|
|
Vliv přírodních nepřekročitelných překážek na projekt komplexní pozemkové úpravy
SMÍTALOVÁ, Lenka
Náplní této diplomové práce je vyhodnocení vlivu nepřekročitelných překážek na projekt komplexní pozemkové úpravy (KoPÚ). Obsahuje literární rešerši, ve které jsou podrobně popsány jednotlivé typy nepřekročitelných překážek, inženýrských sítí a věcných břemen vznikajících vlivem inženýrských sítí. Pozornost je věnována vlivu silniční výstavby na organizaci půdního fondu v katastrálním území (k. ú.) Mojné-Skřidla. V této lokalitě je navržena trasa rychlostní komunikace R3. Kromě stručného popisu zájmového území je praktická část zaměřena na řešení záboru pozemků, separaci parcel jednotlivých vlastníků a navýšení cestní sítě. Vliv na uspořádání pozemků by v budoucnu mohla mít i modernizace IV. tranzitního železničního koridoru.
|
| |
| |
|
Hodnocení cestní sítě jako integrální součásti společných zařízení v KPÚ
KLÍMOVÁ, Michaela
Cíl diplomové práce zahrnuje zhodnocení cestní sítě jako integrální součásti plánu společných zařízení. K získání výsledků jsem zvolila dvě katastrální území situovaná v různých nadmořských výškách, ve kterých je zkoumáno chování cestní sítě v závislosti na ostatní společná zařízení. V podstatě se jedná o průzkum jak se cestní síť v území přimyká k prvkům územního systému ekologické stability, zda napomáhá snižovat erozní ohroženost a zda dokáže zlepšit vodní poměry v území. Výsledky obou lokalit jsou dány dílčími tabulkami, které popisují stav cestní sítě v interakci na ostatní společná zařízení před provedenou pozemkovou úpravou a po provedené pozemkové úpravě. Tabulky jsou doplněné o jistě doporučení, které by v budoucnu mohlo zajistit zvýšení efektivnosti. Dílčí tabulky také podávají obraz o přístupu projektantů k návrhu cestní sítě v odlišně typologických územích. Veškeré výsledky jsou graficky zpracovány jak v uceleném textu tak v přílohách.
|
| |
| |