Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů
Jakub, Tomáš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití stmelených směsí s různými příměsemi pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury. Věnuje se používaným i netradičním typům pojiv používaných do stmelených směsí. Druhá, praktická část práce se věnuje porovnání 5 stmelených směsí s asfaltovým recyklátem s příměsí umělých vláken, celulózových vláken nebo bez příměsí a 1 směsi vytvořené pouze z drceného kameniva frakce 0/4. Nejprve byly popsány zkušební metody s návrhem složení směsi a popsány jednotlivé použité materiály. V rámci praktické části práce byla zkoušena a stanovena pevnost v prostém tlaku, pevnost v příčném tahu a pevnost v prostém tlaku po vystavení účinkům mrazu. Výsledkem práce je porovnání uvedených směsí mezi sebou a stanovení účinků příměsí na pevnosti v prostém tlaku a příčném tahu.
Směsný recyklát do podloží vozovek pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rešeršní formou zpracovává produkci stavebních a demoličních odpadů a jejich následnou proměnu ve výsledný recyklát a jeho možné využití v pozemních komunikacích. Pozornost je soustředěna na využití směsného recyklátu do podloží vozovek a charakteristiku zkoušek, které je nutné provést před jeho zabudováním do vozovek. Další kapitoly jsou věnovány problematickým vlastnostem recyklátů, zahraničním zkušenostem s využitím směsného recyklátu při výstavbě a možnostem vývoje jeho vlastností. Praktická část ověřuje vhodnost směsného recyklátu do podloží vozovek pomocí laboratorních zkoušek. Zkoušky jsou provedeny na jednotlivých směsích směsného recyklátu s cementem, vysokopecní struskou nebo cementovými odprašky v různém procentuálním zastoupení. Výsledky jsou poté porovnány a je vyhodnoceno, které směsi vykazují nejlepší vlastnosti. Součástí praktické části je také ekonomické zhodnocení těchto směsí vůči běžně užívaným materiálům.
Využití recyklátů z vozovek do pozemních komunikací
Furdaničová, Alice ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím asfaltového recyklátu s příměsí kameniva ve směsích stmelených hydraulickým pojivem. Směs se využívá v horní či spodní podkladní vrstvě vozovky. Teoretická část diplomové práce popisuje podkladní vrstvy vozovek, výrobu recyklátů ze stavebně demoličního odpadu, získávání a zpracování asfaltového recyklátu a jeho opětovné využití do vozovek. Práce je obohacena příspěvkem realizace pokládky asfaltového recyklátu do podkladní vrstvy komunikace firmou SKANSKA a.s. a ČNES a.s. V další kapitole jsou pak podrobněji popsané zkušenosti s recyklátem v zahraničí. Práce dále obsahuje popis laboratorních zkoušek, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností směsí z asfaltového recyklátu. Praktická část ověřuje vhodnost směsi z asfaltového recyklátu a kameniva do podloží vozovek pomocí zkoušek pevnosti v příčném tahu, pevnosti prostém v tlaku a odolnosti proti mrazu a vodě. Použité směsi jsou shledány jako vhodné do podkladních vrstev vozovek.
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Žďára, Zbyněk ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány dostupné informace o možnostech využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací. V rámci jednotlivých kapitol se práce zabývá popisem recyklovaných materiálů, výrobou těchto materiálů a možnostmi využití těchto materiálů do konstrukčních vrstev vozovek. V dalších kapitolách je věnována pozornost také problematickým vlastnostem recyklátů a zahraničním zkušenostem s jejich využitím. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů a jejich směsí stmelených cementem se zaměřením na stmelené podkladní vrstvy vozovek. Hlavním cílem bylo ověřit použitelnost těchto materiálů do stmelených podkladních vrstev a také porovnat, jak se budou lišit jednotlivé vlastnosti směsí s různým zastoupením jednotlivých složek a různým dávkováním cementu. Následně byly vybrány dvě nejlepší směsi, u kterých byl experimentálně stanoven modul pružnosti pro možnost nahrazení současně používaných podkladních vrstev a bylo provedeno ekonomické zhodnocení tohoto návrhu.
Vliv vlhkosti lehkého kameniva na vlastnosti betonu
Pešek, Lukáš ; Lišovský, Martin (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vlivu vlhkosti lehkého kameniva na vlastnosti ztvrdlého betonu. V rámci experimentu byla odzkoušena zkušební tělesa ze dvou různých lehkých betonů, a dvou různých vstupních vlhkostních stavů lehkého kameniva. Zkoušky byly provedeny za účelem stanovení základních charakteristik lehkého betonu po 7, 28 a 90 dnech zrání. Na zkušebních tělesech tvaru krychle se prováděly zkoušky pevnosti v tlaku, pevnosti v příčném tahu a hloubky průsaku tlakovou vodou. Na zkušebních tělesech tvaru hranolu se prováděly zkoušky dynamického modulu pružnosti a pevnosti v tahu ohybem. Výsledky zkoušek jsou zpracovány a vyhodnoceny do tabelární a grafické podoby pro stanovení statistických údajů a zformulování závěru.
Simulace stárnutí asfaltové směsi v laboratoři
Staňková, Michaela ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice stárnutí asfaltového pojiva a asfaltové směsi. Pro účely práce byly odebrány asfaltové směsi typu asfaltový beton obsahující silniční asfalty třídy 50/70. Ze směsí byla vyrobena zkušební tělesa dle ČSN EN 12697-30-A1. Na zkušebních tělesech proběhlo umělé stárnutí v laboratorní sušárně. Změny vlastností způsobené stárnutím byly porovnány pomocí zkoušky ztráty částic asfaltového koberce drenážního dle ČSN EN 12697-17+A1 a zkoušky stanovení pevnosti v příčném tahu dle ČSN EN 12697-23.
Studium vlastností cementových kompozitů s rozptýlenou výztuží z anorganických vláken
Gottwaldová, Aneta ; Novosad, Petr (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem vlastností cementových kompozitů s rozptýlenou výztuží ze skleněných a čedičových anorganických vláken. Práce obsahuje část teoretickou a část experimentální. Teoretická část se věnuje informacím o skleněných a čedičových vláknech, jejich trvanlivosti a použití. V experimentální části byly sledovány vlastnosti cementových kompozitů s čedičovými a se skleněnými vlákny. Vlákna byla vystavena agresivnímu prostředí. Byly porovnávány vlastnosti kompozitů s referenčními vlákny bez působení agresivního prostředí a s vlákny ovlivněnými agresivním prostředím. Vlastnosti cementových kompozitů s vlákny byly sledovány po 28 a 90 dnech. Na vzorcích byly stanoveny pevnosti v tlaku, pevnosti v tahu za ohybu, pevnosti v příčném tahu, pevnost povrchových vrstev betonu v tahu. Byla provedena dokumentace pomocí skenovacího elektronového mikroskopu (SEM).
Využití nestandardního drobného kameniva do stmelených směsí podkladních vrstev vozovek
Chloupek, Adam ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití nestandartního drobného drceného kameniva v podkladních vrstvách. Cílem je výzkum použití kameniva z konkrétní lokality a jeho následné posouzení. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o stmelených vrstvách a normové požadavky na stmelené směsi a jejich materiály. Praktická část popisuje variantní návrh směsi a následné ověření důležitých návrhových parametrů pomocí průkazních a experimentálních zkoušek. Získané poznatky ohledně navržených směsí potvrzují možnost využití těchto materiálů v podkladních vrstvách.
Vliv mnohonásobného zatěžování na vybrané parametry lehkého betonu
Alexa, Martin ; Misák, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sledováním hodnot vybraných parametrů (zejména statického modulu pružnosti) lehkého betonu v tlaku před a po vícenásobném cyklickém zatěžování. Pomocí odporových tenzometrů byly měřeny deformace zkušebních těles při zatěžování. Cyklicky zatěžována byla zkušební tělesa tvaru válce průměru 150 mm a výšky 300 mm a bylo provedeno až 4 500 zatěžovacích cyklů, které vycházely ze zkoušky statického modulu pružnosti v tlaku. Z naměřených hodnot zatížení a deformací byl stanoven modul pružnosti v tlaku. Cílem práce je posouzení změny hodnoty statického modulu pružnosti a dalších vlastností lehkého betonu vlivem vícenásobného zatěžování.
Studené asfaltové směsi s R-materiálem
Ševc, Jan ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do studených asfaltových směsí. Zabývá se studenou recyklací a vstupními surovinami, které se při technologii používají. Prakticky ověřuje vlastnosti R-materiálu a zbytkového asfaltového pojiva. Dále pomocí průkazních zkoušek stmelených směsí (pevnost v příčném tahu a odolnost proti vodě) ověřuje vlastnosti navržených studených asfaltových směsí. Následně je práce věnována experimentálnímu měření vybraných směsí pro zjištění dalších charakteristik. Zásadní pro pozitivní výsledky zkoušek těchto směsí je homogenita R-materiálu a také množství a stav zestárlého zbytkového asfaltového pojiva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.