Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanislav Neuhaus - život a přínos osobn osti ruské a světové hudební kultuře
Stepasjuková, Kristina ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato diplomová práce je analýzou osobnosti Stanislava Heinrichoviče Neuhause se zaměřením na jeho pedagogickou a interpretační činnost. Obsahuje stručný životopis umělce, zabývá se rozborem hlavních sfér jeho působení a přínosem ruské i světové hudební kultuře. Práce je rozdělena do kapitol podle příslušných tématických okruhů.
Syndrom vyhoření v pedagogické praxi
Slívová, Tereza ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků. Cílem práce je komplexní analýza tohoto onemocnění, kde se v první fázi práce věnuje definici syndromu vyhoření jakožto civilizační choroby dnešní společnosti a specifikaci jeho teoretických východisek. Následuje rozbor příčin, příznaků a fází vývoje syndromu. Práce v neposlední řadě rozebírá také jednotlivé možnosti léčení a vyléčení syndromu, včetně toho, jak mu předcházet, vyvarovat se ho nebo se s ním vyrovnat. Navazuje část věnující se charakteristice a vývoji pedagogické profese, jež obsahuje kapitoly rozebírající syndrom vyhasnutí právě u této profesní skupiny. Tento úsek diplomové práce se zabývá příčinami případné náchylnosti pedagogů k tomuto onemocnění, zátěži pedagogů při výkonu profese a specifickými příčinami výskytu syndromu. Cílem praktické části práce je vytvoření kazuistiky popisující konkrétní případ syndromu vyhoření u respondentky působící v pedagogické praxi. Kazuistika se opírá o kvalitativní šetření, provedené formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů s danou respondentkou, jež je doplněno rozhovory s jejími kolegy, zaměstnavatelem, terapeutem a dalšími doprovodnými metodami, sloužícími k dokreslení situace a docílení hlubokého kontextuálního porozumění ohledně detailů tohoto konkrétního případu.
Libuše Váchalová - harfistka a pedagožka
Ťuková, Dominika ; BOUŠKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; Brateljević, Ana (oponent)
Abstrakt Předmětem této práce je přiblížit čtenáři osobnost Libuše Váchalové a její profesní působení na české hudební scéně. Především se pak zaměřuji na její dlouholeté pedagogické působení na Pražské konzervatoři a nejen tam. Práce obsahuje rovněž seznam všech jejích studentů z Pražské konzervatoře. Další, z podrobně rozebíraného tématu, je její nepopiratelný vliv na nově vznikající kompozice pro sólovou harfu, ale i pro mnoho netradičních komorních obsazení s partem harfy. V závěru práce je uveden seznam všech skladeb, které Libuše Váchalová nahrála pro Český rozhlas. Také přikládám několik ukázek programu koncertů harfové třídy Pražské konzervatoře.
Výchova herce k pedagogické činnosti
Hrnečková, Anna ; ULRYCHOVÁ, Irina (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se soust?edí na situaci pedagogických p?edm?t? se zam??ením na dramatickou výchovu v pomaturitním studiu hudebn? dramatického odd?lení Pra?ské konzervato?e. Úst?edním cílem práce je vytvo?ení návrhu ?kolního vzd?lávacího programu (?VP) t?chto p?edm?t?, který by mohl být akceptován vedením Pra?ské konzervato?e a za?azen do celkového ?VP ?koly. Zejména na základ? vlastních studentských i pedagogických zku?eností autorky jsou nastín?ny základní problémy pedagogických p?edm?t?, je ?e?ena otázka jejich smyslu a stanoveny jejich základní cíle. Pro vytvá?ení ?VP je podstatná zejména reflexe specifických vlastností herce coby pedagoga dramatické výchovy, po?adavky Rámcového vzd?lávacího programu pro obor vzd?lávání Hudebn? dramatické um?ní a také analýza ?VP institucí stejného typu. Práce rovn?? stanovuje podobu praktické i teoretické absolventské zkou?ky z pedagogických p?edm?t?.
Reflexe v dramatické výchově
Navrátilová, Anežka ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Předložená diplomová práce mapuje a rozšiřuje poznatky o reflexi v dramatické výchově a poskytuje tak teoretický základ pro vědomou práci s tímto pedagogickým nástrojem, který učební proces zefektivňuje a dává mu přesah. V jednotlivých kapitolách je popsáno, co se skrývá za pojmem reflexe, co pedagogovi dramatické výchovy a účastníkům lekce nabízí, jaký má v lekci význam, co je možné reflektovat, jak a kdy lze reflektovat, jakou roli hraje v reflexi otázka a čemu je nutné reflexi přizpůsobovat. Součástí práce je také analýza reflektivní složky pěti vybraných lekcí dramatické výchovy, která nabízí cestu k tomu, jak lze k rozboru reflexe přistupovat, a zároveň ověřuje a obohacuje dosud získané poznatky.
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
KOTLÍN, Roman
Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv teorií inteligence na pedagogickou teorii a praxi. Ve druhé části předkládá přehled současných pedagogických teorií a praxí, vzdělávání nadaných žáků a vzdělávání žáků mentálně retardovaných. V poslední části se zabývá nabídkou volnočasových aktivit pro nadané děti a děti s mentálním postižením.
Možnosti využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na 1. stupni ZŠ
ŠTORKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá praktickým využitím metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na prvním stupni. Teoretická část přibližuje pedagogickou diagnostiku z pohledu důležitosti ve školní praxi, pohled učitele na smysluplnost diagnostikování v závislosti na odučených letech ve škole a názory na osobnost dítěte při zvládání role žáka v závislosti na jeho fyzickém, psychickém a sociálním vývoji. V praktické části se zabývám rozhovorem s učiteli o praktičnosti a možnostech využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky v běžném prostředí školy. Následně uvádím okrajově rozbor kresebné projekční metody a didaktických nestandardních testů. V závěru se zaměřuji na vyhodnocování sociálního klimatu třídy. Výzkumný vzorek je zaměřen na učitele a žáky prvního stupně základní školy v Českých Budějovicích.
Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi
ŽŮRKOVÁ, Lydie
Práce představuje teorii rozmanitých inteligencí Howarda Gardnera. V první kapitole se zabývá pojmem inteligence a základními přístupy k jejímu studiu. Věnuje se nezbytným předpokladům, za kterých může být určitá schopnost nebo dovednost nazvána inteligencí. Dále popisuje jednotlivé inteligence a představuje kritiku této teorie. Poslední kapitola nastiňuje možný dopad pro pedagogickou praxi a také pro pedagogiku volného času.
Diagnostika pedagogické praxe očima studenta pedagogické fakulty
MALCOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se v první, teoretické části zabývá jednotlivými komponentami, které souvisí s pedagogickou praxí na vysokých školách. Tato teoretická část seznamuje čtenáře s praxí, s dopadem praxe na studenta, se zdrojem profesionalizace v historickém vývoji a zahraničními modely profesionalizace. Dále v této části seznamuje čtenáře s úzkým vztahem, který má praxe s didaktikami. Zde dochází k osvětlování dané problematiky na jednotlivých fakultách. Pozornost je zde také věnována problematice vzdělavatelů učitelů, motivaci v pedagogické praxi, organizaci pedagogické praxe a jejímu hodnocení. Tato část je doplněna několika návrhy, jak by problémy u jednotlivých komponent pedagogické praxe šly řešit. Druhá část je část praktická ? výzkumná. Tato část zjišťuje pomocí dotazníků spokojenost studentů s pedagogickými praxemi na PF JCU v Českých Budějovicích a zpracovává jejich návrhy na zlepšení. Výsledky byly zpracovávány graficky a doplněny komentářem. K diplomové práci jsou přiloženy zajímavé přílohy související s pedagogickou praxí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.