Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivu rotace kola na aerodynamické vlastnosti vozidla
Škrášek, Roman ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modelováním a CFD výpočtem aerodynamických charakteristik variant vozidla, ovlivněných zatíženými a nezatíženými pneumatikami a dále vlivem na pneumatiky aplikovaných okrajových podmínek. Tyto výpočty kombinuje pro tři typy variabilní karoserie zádi vozidla DrivAer. Je zde provedena kompletní analýza a zhodnocení vlivů daných činitelů.
Prvky snižující tlak v potrubních systémech
Kohút, Jiří ; Kůrečka, Jan (oponent) ; Himr, Daniel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled řídících prvků v potrubních systémech. Kapalina při různých rychlostech proudění vykazuje odlišné chování a kvůli kontaktu kapaliny s potrubím dochází k tlakovým ztrátám. Prvky v potrubních systémech splňují různé požadavky, jako je řízení tlaku, řízení velikosti průtoku, hrazení a řízení směru průtoku. Práce se zabývá popsáním kategorií a principů funkce jednotlivých~prvků. Praktickou část tvoří laboratorní měření charakteristiky jednoho z prvků pro řízení tlaku, a to redukčního ventilu. Naměřená charakteristika je porovnána s charakteristikou od firmy Malgorani.
Vliv tlakové ztráty chladiče vozidla na jeho aerodynamický odpor
Pavlovič, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zameriava na numerickú simuláciu modelov vozidla DrivAer s rôznymi tlakovými stratami chladiča. Pre jednotlivé typy chladičov sú vytvorené CFD modely vozidla v karosárskej verzií Estate, spolu s chladičom a zjednodušeným motorovým priestorom. Cieľom práce je porovnanie vlastností konvenčného hliníkového chladiča s vlastnosťami prototypu polymérového chladiča a ich vplyv na aerodynamický odpor vozidla.
LabVIEW drivery pro odporové dekády
Procházka, Matěj ; Čala, Martin (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem odporové dekády M63x a M64x od firmy Meatest. Popisují se zde funkce a možnosti vzdáleného přístupu k dekádě. Dále je zde rozebráno, jak se vytváří driver ve vývojovém prostředí LabVIEW. Ke konci je uvedeno, jak jsem prováděl testování driveru.
Aerodynamická řešení podlah závodních vozů
Martínek, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je objasnit podstatu přítlačné síly vznikající přísavným efektem. Náplní je teoretické popsání základního jevu, vysvětlení vzniku přísavného efektu na okruzích a následné uvedení příkladů vozů, využívající tento jev.
Netradiční metody korekce vlivu odporu přívodních vodičů
Drahokoupil, Petr ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou eliminace vlivu odporu přívodních vodičů. Tento negativní vliv se projevuje zejména při měření teploty pomocí odporových snímačů. Práce nejprve rozebírá základní používané metody a způsob, kterým omezují vliv. Poté se zabývá méně tradičními metodami a jejich principy. V práci je podrobně popsán praktický návrh smyčky s uzemněnou zátěží, který je použit pro kompenzaci vlivu přívodních vodičů. Součástí práce je i simulace této smyčky a porovnání výsledků s praktickým měřením.
Kmitočtové filtry řízené mikroprocesory
Bronec, David ; Kincl, Zdeněk (oponent) ; Biolková, Viera (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřen na návrh kmitočtového filtru řízeného mikroprocesorem. Obsahem práce je seznámení se základními pojmy a principy kmitočtových filtrů a také s aktivními kmitočtovými filtry pro kaskádní syntézu. Dále práce obsahuje informace o digitálních potenciometrech. V práci jsou obsaženy simulace obvodu a návrh zapojení s návrhem desky plošných spojů. Poslední kapitola obsahuje výsledky měření.
Hodnocení faktorů ovlivňující akcelerační vlastnosti vozidel
Cienciala, František
Tato diplomová práce se zabývá popisem faktorů ovlivňujících zrychlení vozidla a zkoumáním jejich vlivů. V teoretické části se práce zaobírá odpory, které na vozidlo působí během jeho pohybu, jak při jízdě rovnoměrné, tak při zrychlování. Dále je práce věnována přenosu hnací síly z motoru na kola a z kola na vozovku a rovněž jsou v práci popsány různé typy motorů a převodových ústrojí. Experimentální část práce je následně věnována zkoumání vybraných faktorů, konkrétně hmotnosti, druhu pohonu a způsobu řazení, na zrychlení a jeho průběh. Pro každý z těchto faktorů byla stanovena vlastní metoda měření pomocí akcelerometru instalovaného do vozidla a výsledky byly zpracovány do grafické podoby a interpretovány. Jak výsledky experimentální části ukázaly, všechny vybrané parametry mají na zrychlení vozidla významný dopad. Vliv hmotnosti je možné nejvíce pozorovat na hodnotách zrychlení, zatímco druhu pohonu a způsobu řazení nejvíce ovlivňují průběh zrychlení.
Estetické a emoční hodnocení motýlů (Lepidoptera) a jeho důsledky
Končická, Anna ; Frynta, Daniel (vedoucí práce) ; Sedláček, František (oponent)
Zvířata hrají v lidských společnostech významnou roli. Jakožto významné psychologické stimuly vzbuzují nejen pozitivní, ale také negativní emoce. To, jak zvířata esteticky působí na lidi, má pak přímý vliv na jejich ochranu. Tato diplomové práce se zabývá estetickým a emočním hodnocením motýlů pomocí metody řazení vizuálních stimulů a hodnocením na bodové škále. Cílem této práce je jednak porovnání jednotlivých metod testování hodnocení krásy u motýlů (Lepidoptera), ale také analýza vlivu pozice motýlů na předkládaných stimulech na výsledné hodnocení krásy. Dále se tato diplomová práce zaměřuje na negativní emoce (odpor) vzbuzované motýli. V neposlední řadě analyzuje vliv morfologických a barevných charakteristik motýlů na hodnocení krásy a také vlastností a postojů respondentů, které mohou hodnocení ovlivňovat. Bylo zjištěno, že všechny zkoumané metody testování lze použít k hodnocení krásy motýlů a že přináší podobné výsledky. Dále bylo zjištěno, že pozice křídel motýlů má zejména u některých druhů vliv na jejich hodnocení. Ačkoliv motýli nevzbuzují vysokou míru odporu, noční motýli jsou vnímáni jako více odporní. Z výsledků vyplývá, že respondenti nerozlišují motýli na dvě distinktivní skupiny denních a nočních motýlů, ale že se tyto dvě skupiny navzájem částečně překrývají. Larvální stádia...
Difuzor u automobilového podvozku
Kindl, Albert ; Balko, Marek (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Zlepšení aerodynamických vlastností automobilu může ušetřit spotřebované palivo, navýšit dojezd, či zvýšit jeho rychlost a ovladatelnost. Aby toho bylo dosaženo, jsou automobilům navrhovány aerodynamické úpravy a vylepšení. Cílem této práce je popsat difuzor na automobilovém podvozku. Pozornost je zaměřena především na vliv jeho úhlu divergence na odpor a vztlak. Tyto závislosti jsou zkoumány na zjednodušeném modelu automobilu pomocí CFD simulace v Ansys Fluent. V rešeršní části je rozebráno proudění v difuzoru a jeho ztráty, další významné aerodynamické prvky a význam difuzoru u Formule 1 a u osobních automobilů. Výsledky práce ukazují významný vliv difuzoru na přítlak a odpor vozidla a naznačují důležité postavení tohoto prvku v budoucnosti automobilního průmyslu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.