Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos Milady Mašatové pro dramatickou výchovu
Zborníková, Markéta ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce popisuje život, práci, metody a přínos pro dramatickou výchovu jedné z významných osobností dramatické výchovy a loutkového divadla hraného dětmi v Československu, později v České republice, Milady Mašatové. Práce se věnuje jejímu životu a zkušenostem v práci s dětmi a studenty na základní škole, lidové škole umění (dnešní základní umělecké škole) a vysoké škole (Univerzita Palackého Olomouc), metodám vedení dramatických kroužků, literárně-dramatického oboru a seminářů v těchto institucích. Popisuje, jak Milada Mašatová vnímala dramatickou výchovu a loutkové divadlo, a v čem shledávala jejich pozitivní vliv na rozvoj dětí.
Umění papíru- papír jako svébytný materiál ve výtvarném umění
HESOVÁ, Ivana
Jako téma svojí bakalářské práce jsem si zvolila Umění papíru - papír jako svébytný materiál ve výtvarném umění. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část podá informace o papíru, o historii jeho vzniku a jeho nezastupitelné roli v současném výtvarném umění. Seznámí nás s některými výtvarnými umělci, pro které je papír preferovaným materiálem. V krátkosti nám přiblíží fenomén čínského stínového divadla, které je s tématikou papíru úzce spojeno. V praktické části je zrealizováno představení stínového divadla s námětem inspirovaným klasickým dílem dějin umění.
Loutky a hudba
Solce, Matija ; ŠRÁMEK, Vratislav (vedoucí práce) ; MALÍKOVÁ, Nina (oponent)
Ve své disertační práci jsem na základě praktických divadelních a hudebních zkušenosti postavil loutkovému divadlu alternativní terminus ?divadlo iluzivních bodu?, v rámci kterého jsem vystavěl kritéria divadelní iluze. Na druhé straně jsem popsal vlastní interpretaci hudby a obě definice prakticky vysvětlil na příkladech vnímání iluzivní události.
Malý pán
Máj, Martin ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Tato práce je analýzou filmu "Malý Pán" režiséra Radka Berana. Analýza probíhá především z hlediska použité technologie divadelní loutky ve filmu. Postupně se zabývá literární předlohou Jiřího Stacha a Lenky Uhlířové "Velká cesta Malého pána", její adaptací do filmového scénáře, samotným scénářem, hereckými prvky loutek, viditelnými vodícími mechanismy a nakonec výtvarným zpracováním loutek, animací a celkovou mizanscénou. Zároveň se na příkladech užití loutek v "Malém Pánovi" definuje několik obecných pravidel pro užití divadelní loutky ve filmu.
Tradičné bábkové divadlo na Slovensku
Gontková, Ivana ; HAMAR, Juraj (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá tradičným bábkovým divadlom na území Slovenska, jeho históriou a pretrvávaním tradície v dnešnej dobe. Práca postupne mapuje vývoj bábkového divadla, po jeho výtvarnej i repertoárovej stránke. Približuje vnímanie a postavenie bábkarov v minulosti, a zároveň predstavuje najvýznamnejšie bábkarské rody a ich nasledovníkov. Oboznamuje so základnými charakterovými typmi postáv marionetového i maňuškového divadla. V prípade maňuškového divadla práca poukazuje na vývojové súvislosti vzniku komických postáv v jednotlivých krajinách s rozšírenou tradíciou maňuškového divadla ako Veľká Británia, Taliansko, Francúzsko, Holandsko, Rusko, Česká a Slovenská republika. Cieľom práce bolo zhrnutie poznatkov o tradičnom divadle a jeho súčasnej podobe na Slovensku a nadviazať na pokusy o oživenie tradície. Práca je rozdelená do dvoch častí, teoretickej a praktickej. Teoretická časť sa skladá z troch kapitol a praktická časť zo štvrtej kapitoly. Prvá kapitola skúma vznik bábky a jej vývoj, druhá kapitola sa zaoberá tradičným marionetovým divadlom a jeho predstaviteľmi, repertoárom a tradičnými postavami. Tretia kapitola je venovaná tradičnému maňuškovému divadlu a podrobnejšie sa zaoberá vývojom v jednotlivých krajinách. Štvrtá kapitola oboznamuje s praktickou časťou, ktorá je výsledkom skúmania tradičného divadla. Uvádza inšpiračné zdroje, textovú predlohu, postup pri vzniku projektu a fotografickú dokumentáciu.
Druhy loutek a jejich použití v českém filmu
Bartošová, Kateřina ; KLOS, Jan (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Obsahem této práce je seznámení s možnostmi použití loutek ve filmu, a to loutek animačních i divadelních. Soustředí se na tvorbu v České republice. Práce obsahuje rozdělení a popis jednotlivých technik a druhů loutek, stručnou historii českého i světového loutkářství, stručný vhled do filmu a nástup animace, v neposlední řadě také historii českého loutkového filmu. Obsahuje rozbory konkrétních filmů, porovnává animační a divadelní přístupy v různých souvislostech, věnuje se specifickým vlastnostem loutek a některým filmovým vyjadřovacím prostředkům. Závěrem práce je rozhovor s Janem Švankmajerem.
Loutky v současnosti
Zika, Mikoláš ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat současným loutkovým fenoménem vycházejícím z historické tradice loutkového divadla a loutky jako takové. Toto téma se pokusím ilustrovat pomocí reflexe svých vlastních projektů, které vznikaly během mého studia na DAMU. Na začátku v úvodu nastíním své pohnutky a směřování k objektovému divadlu a výběru tohoto tématu. V první části se zaměřím na původ a definici loutky, na stručnou historii a vybrané umělce, kteří mě inspirovali k tvorbě loutek. V druhé části budu chronologicky prezentovat svou vlastní tvorbu na jednotlivých příkladech, od prvních zkušeností až po současné projekty a dokládat je inspiračním materiálem. Budu na nich aplikovat vlastní vývoj v přemýšlení a přístupu k loutkovému divadlu a na základě posledních spoluprací se pokusím vysvětlit své budoucí ubíraní se dál.
Loutka ve filmu.
Czech, Karel ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této práci se zabývám použitím loutek ve filmu, jejich opodstatněním a vymezením v něm a částečně se dotýkám stejného tématu i v jejich použití na divadle, a to jak v historickém kontextu, tak na základě vlastních zkušeností. Na uvedených příkladech vlastní tvorby reflektuji své vlastní rozdílné přístupy k loutce, měnící se na základě nabytých zkušeností.
Brazílie, Česká republika setkání loutek Benedito a Pimprle, studie na kulturní setkání dvou stylů loutkového divadla
Conti Padao, Gilberto ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Práce zamýšlí ukázat střet brazilské a české kultury prostřednictvím analýzy a srovnání forem loutkového divadla "mamulengo" z Brazílie (Recife, Pernambuco) a české tradiční lidové loutky. kad ý ze směrů byl ovlivněn jinými podněty a má svou vlastní historii, oba se vyznačují velmi specifickými rysy a výraznými osobnostmi. Střet těchto kultur lze nalézt i v mé práci s loutkami, kteou jsem začal v Brazílii a nyní v ní pokračuji v České republice. Jak výroba, tak i můj způsob přemýšlení o divadle, se během posledních tří let změnily na základě mého magisterského studia na DAMU pod veedním Petra Matáska. Mé zkušenosti z různých festivalů, workshopů a spolupráce se skupinami jako Bread and Puppets jsou popsány v práci. Dále se zaměřím na celkový výsledek této práce a podrobnosti ohledně projektů. Tato práce, stejně jako čas, který jsem věnoval výzkumu, je z velké části zaměřena na hledání mon ostí a zkoušení s marionetami, přípravu a zdokonalení mého uměleckého jazyka. Vzhledem k tomu, e nadále iji a tvořím projekty v Evropě, v mé práci lze najít třetí směr, ani brazilský, ani český - jde o střet dvou škol a způsobů přemýšlení.
Papírové divadlo jako specifická součást české loutkářské tradice
Vedralová, Hana ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Lázňovská, Lenka (oponent)
Předmětem této diplomové práce je představení zahraničního papírového divadla, popsání historie a současnosti jeho českého protějšku a zasazení této divadelní formy do souvislostí českého loutkářství. První část je věnovaná historii zahraničního papírového divadla, jeho festivalům a současným podobám. Druhá část je zaměřena na historii českého papírového divadla jako součásti divadla rodinného. V poslední třetí části zároveň představuje některé české loutkoherce a divadelní spolky, kteří ve své tvorbě tradici papírového divadla reflektují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.