|
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru
Starý, Viktor ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V současné době se stále častěji mluví v automobilovém průmyslu o hybridních elektrických vozidlech. Provoz těchto hybridních automobilů zajišťuje zdroj energie. Tento zdroj je zastoupen akumulátorem. Při činnosti akumulátoru můžeme pozorovat teplotní změny. Tato práce se zabývá používanými druhy akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla a zkoumáním teplotních změn při různých režimech jejich provozu.
|
|
Koncepce elektromotorů používaných v dopravních prostředcích
Polnický, Vít ; Repka, Martin (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem koncepcí elektrických pohonů využívaných v současných vozidlech. V první části je vysvětlen základní princip fungování elektromotoru a jednotlivé druhy elektromotorů jsou následně podrobně popsány. V další části práce jsou elektrifikovaná vozidla rozdělena do tří skupin podle podílu výkonu elektrického motoru na pohon vozidla. Skupiny jsou dále rozděleny podle uspořádání pohonné jednotky ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod jednotlivých koncepcí. Ve třetí část jsou uvedena a porovnána konkrétní vozidla z jednotlivých skupin z hlediska výkonu, dojezdu a ceny. V závěru jsou koncepce zhodnoceny a je zde nastíněn možný vývoj do budoucna.
|
| |
| |
|
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru
Starý, Viktor ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V současné době se stále častěji mluví v automobilovém průmyslu o hybridních elektrických vozidlech. Provoz těchto hybridních automobilů zajišťuje zdroj energie. Tento zdroj je zastoupen akumulátorem. Při činnosti akumulátoru můžeme pozorovat teplotní změny. Tato práce se zabývá používanými druhy akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla a zkoumáním teplotních změn při různých režimech jejich provozu.
|
|
Použití olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Klojda, Viktor ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití bezúdržbových olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje paralelní i sériový koncept hybridních vozidel, jejich funkci, výhody a nevýhody. Porovnává olověné akumulátory s ostatními druhy primárních, sekundárních i palivových článků. Cílem této práce je zlepšení životnosti olověných baterií v režimu PSOC a s tím spojené použití příměsí, jakožto aktivní hmoty záporné elektrody.
|
|
Vliv příměsí v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla.
Svoboda, Marek ; Bača, Petr (oponent) ; Bilko, Radek (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
|
|
Vliv vodivých keramik na životnost olověných akumulátorů
Tobolák, Jakub ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů používaných v hybridních elektrických vozidlech. Akumulátory v hybridních vozidlech pracují ve specifických podmínkách. Jsou provozovány v režimu částečného nabití označovaném jako PSoC. Tato skutečnost za důsledek předčasnou ztrátou kapacity článků těchto olověných akumulátorů a jejich krátkou životnost. Úkolem této práce je prověřit pozitivní vliv vodivých keramik, použitých jako aditiv do aktivních hmot záporných elektrod článků olověných akumulátorů pracujících v režimu PSOC, za účelem prodloužení jejich životnosti.
|
| |
|
Design of Generalized Powertrain Model
Borkovec, Tomáš ; Kenyeres, Martin (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
V této práci je popsán obecný model paralélního hybridního automobilu. Celkový hnací systém je složen z menších sub-systémů popsaných pomocí kvazi-statického modelování. Pro dané cesty je vypočítána potřebná síla pro pohon vozidla po trase. Na základě znalosti požadované síly jsou testovány tři řídící systémy. První je založen na heuristických pravidlech. Druhý je založen na optimalizaci dané funkce jenž představuje výslednou spotřebu nebo množství vytvořenýh emisí. Třetí systém je založen na metodě ECMS.
|