Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Thomas Demand
Kolský, Jan ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
V této práci se zaměřuji na dílo německého umělce Thomase Demanda. Nejprve tak činím na úrovni Demandovy metody a v druhé části textu se zaměřuji na tři rozdílná čtení jeho tvorby. Záměrem této práce je právě prezentace Demandova díla v koherentním kontextu a posouzení či syntéza různých interpretačních čtení, se zvýšenou pozorností vůči vztahu Demandova díla k realitě, tj. reprezentaci, a divákovi v rámci jeho percepce Demandových fotografií. Jako zásadní v Demandově tvorbě identifikuji moment sdružující motiv absence, uzavřenosti a vnitřnosti, které jsou společné všem interpretacím. Navrhuji také čtení Demandovy tvorby jako anticipující principy digitálního obrazu, potažmo fotografie.
Čínský humanistický fotograf Xue Huake
Shan, Xiaohui ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; KOLÁŘ, Viktor (oponent)
Xue Huake je současný čínský dokumentární humanistický fotograf. Má za sebou mnoho úspěšných fotografických projektů. Je zakladatelem Katedry fotografie na Čínské akademii umění a vedoucím katedry od samotného vzniku. Je též členem Čínské pedagogické fotografické společnosti, předsedou Zhejiangské lidové fotografické společnosti a doživotním členem Královské fotografické společnosti s nejvyšším oceněním (Fellowship of the Royal Photographic Society). V posledních letech se jeho díla často vystavují v známých galeriích a jiných uměleckých institucích v Číně i v zahraničí. Za dobu působení v oblasti fotografie obdržel profesor Xue mnoha ocenění, např.: je prvním Číňanem, kdo obdržel první cenu Mezinárodní výstavy fotografií Epson. Hlavní knižní díla: Fotografie z cest, Tajemství světla a stínu, Nebeský pohřeb, Tibeťané, Procházka starými uličkami Chang-čou atd.
Hans-Peter Feldmann, 44 stran
Stejskalová, Eliška ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; , (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá německým konceptuálním umělcem a fotografem Hansem-Peterem Feldmannem. Monografie je rozřazena do čtyř kapitol, nejprve pojednává o Feldmannově životě, poté následuje stěžejní část práce pojednávající o jeho díle, kde jsou analyzována Feldmannova témata sběratelství a všednost. Třetí kapitola je věnována specifickému smýšlení autora o sobě samém, závěrečná část zařazuje Feldmannovu tvorbu do širšího kontextu.
Fenomen helsinské školy
Zahradníčková, Kateřina ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Vančát, Pavel (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl čtenáře seznámit s fenoménem Helsinské školy a to především s těmi méně známými fakty . Velká míra pozornosti je zde věnována historickému vývoji výuky fotografie ve Finsku, která tomuto fenoménu předcházela. Tato kapitola je pro přehlednost chronologicky řazena od počátků až do současnosti. Další důležitá část je věnována charakteristice pojmu Helsinská škola a Timothymu Personsnovi jako zakladateli. Poslední a tedy třetí kapitola je věnována výběru šesti umělců Helsinské školy. jejich práce je zde popsána formou monografie. Po přečtení této práce by měl mít čtenář jasnou představu o tom co předcházelo vzniku Helsinské školy, co je pro ní charakteristické a jací členové jí tvoří. Chtěla bych čtenáři toto téma přiblížit z co nejvíce možných úhlů, které svým propojením dají celistvý obraz Helsinské školy.
Marketingová komunikace portálu DigitalColor
Jelenská, Andrea
Jelenská, A., Marketingová komunikace portálu DigitalColor. Bakalářská práce. Brno: 2015. Tato bakalářská práce je zaměřena na návrh marketingové komunikace fotografického portálu DigitalColor. V teoretické části jsou definovány pojmy a nástroje pojící se k marketingové komunikaci. Praktická část je soustředěna na samotný návrh propagace a s tím související analýzu současné marketingové komunikace portálu, analýzu konkurence a segmentaci s identifikací hlavní cílové skupiny. Na základě zjištěných poznatků byly provedeny nové návrhy marketingové komunikace portálu spolu s kalkulací nákladů.
Reflexe ekonomických krizí ve fotografii
Diringerová, Alžběta ; CZUMALO, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
Recyklace fotografie
Ketmanová, Karolina ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
Reflexe média fotografie
Pleslová, Anna ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; PORTEL, Robert (oponent)
Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
Photography and Poetry
Lin, Chiawen ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
How do photography and writing, two different medium have effects on each other? This thesis is based on this question The main idea of the thesis is to delineate the relation between poetry and photography. Several photographic works will be giving as examples and have analyses. It is divided into five chapters, first part is the introduction. Second chapter would be the background knowledge of the two mediums. Third chapter will be the case analyses of Japanese photographer-Masao Yamamoto. In the fourth chapter will be a discussion of photography examples which are influenced in a more metaphor way. Finally the fifth chapter is the conclusion of the thesis, to summarize how poetry and photography are interacted with each other in the history and creation.
Jeff Wall v reflexi literatury
Žitňanská, Klára ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Analýza textů o Jeffu Wallovi. Průzkum vztahu mezi teoretickými texty, které o své práci napsal sám Wall a esejí, které o něm psali jiní. Hledání souvislostí nebo rozporů mezi texty. Zkoumání struktury hlavních témat diskutovaných v esejích o Wallovi a jeho vlastní textové reakce na tato témata. Wallovo postavení na umělecké scéně vyvozené z četby jeho esejí a textů o něm.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.