Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv dostupné sociální opory na studijní úspěšnost středoškolských studentů
Svobodová, Kristýna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena za účelem získat a sepsat hlavní poznatky, týkající se problematiky sociální opory a jejího vlivu na školní úspěšnost studentů vybraných gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou poznatky rozděleny do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny základní poznatky, jež jsou opřeny o odbornou literaturu a zahraniční studie v daných oblastech. V těchto kapitolách jsou vymezeny pojmy jako sebepojetí, období dospívání, motivace, školní úspěšnost a neúspěšnost, sociální síť a tři základní složky lidského formování v podobě rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Výzkumná část se zaměřuje na zpracování dat, jež byla získána prostřednictvím normovaného dotazníku Dotazník sociální opory pro děti a mládež (CASSS-CZ), doplněného o demografické údaje. Do dotazníkového šetření se zapojilo 310 studentů. Získaná data byla zpracována statistickými metodami korelace, popisné statistiky a statistického nástroje jednofaktorová ANOVA. Po vyhodnocení dat jsme dospěli k závěrům, že sociální opora je pro jedince a jeho školní úspěšnost důležitá. Zároveň však není její míra rozdílná s ohledem na pohlavím jedince či typ školy, kterou jedinec navštěvuje. KLÍČOVÁ SLOVA sebepojetí, dospívání, sociální opora, školní úspěšnost, motivace,...
Trávení volného času na Instagramu u dětí na 2. stupni základní školy
ŘÍHOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času na Instagramu u dětí na druhém stupni základní školy. V teoretické části se věnuje otázkám souvisejícími s dospíváním, se sociálními sítěmi a rizikům, které se vyskytují v online prostředí. Samostatná kapitola je zaměřena na platformu Instagram. Součástí této bakalářské práce je vysvětlení základních pojmů a kvantitativní výzkum vztahující se k Instagramu. Výzkum probíhal pomocí online dotazníkového šetření a byl určen pro žáky druhého stupně základní školy. Analýza výsledku výzkumu prokázala, že Instagram se stal jedním z fenoménů současné doby. Zjištěné výsledky jsou zohledněny v závěru.
Absence přechodových rituálů v mezních životních situacích
NOVÁKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá absencí přechodových rituálů v kontextu mezních životních situacích člověka. Cílem této práce je popsat přechodové rituály v souvislosti se součas-nou dobou, vyzdvihnout význam rituálu, dále zmapovat sociální oblasti a případně je rituálním jednáním inspirovat. Přechodové rituály by mohly pomoci zvládnout náročné životní situace a krize s nimi spojené. Konkrétně se jedná o období dospívání, terapeu-tické komunity v léčbě drogově závislých, či v sociální práci s umírajícími a pozůsta?lými. Bakalářská práce tak může posloužit jako námět nejen pro sociální práci s těmito cílovými skupinami, ale může inspirovat i další sociální oblasti i lidské počínání v běžném každodenním životě.
Vliv rodinného prostředí na životní styl adolescentů
ZEZULOVÁ, Dominika
Diplomová práce s názvem Vliv rodinného prostřední na životný styl adolescentů se zaměřuje na to, v jaké míře a jakým způsobem se rodinné klima, koníčky, zaměstnání a způsob trávení volného času rodičů odrážejí na životným stylu a způsobu trávení volného času jejich dospívajících potomků ve věku od 15 do 19 let, tedy dětí, které navštěvují střední školu či učiliště. Práce definuje pojem adolescence a zaměřuje se také na změny a nástrahy, kterými si člověk v tomto věku prochází. Dále se zabývá pojmem rodina, jejími funkcemi, její podobou v tradičním slova smyslu a její podobou v současné době. Nejdůležitější částí práce je kapitola Vliv rodinného prostředí, kde jsou detailně rozebrány zásadní aspekty rodinného dění, které na dítě působí a tím formují jeho osobnost a životní styl. Empirická část práce si klade za cíl zodpovědět následující otázky: Jak rodinné klima ovlivňuje společně strávený čas dospívajícího dítěte s rodinou? Jaký vliv na životní styl dospívajícího dítěte mají zaměstnání a způsob trávení volného času jeho rodičů? Jak stravovací zvyklosti v rodině ovlivňují životní styl dospívajícího dítěte? K realizaci výzkumu bylo provedeno šest polostrukturovaných rozhovorů se studenty ve věku od 15 do 19 let.
Religiozita a důvody náboženského směřování u studentů víceletého gymnázia v rámci předmětu náboženské výchovy
VODIČKOVÁ, Alžběta
Práce se zabývá religiozitou a důvody, které určují náboženské směřování mládeže. V teoretické části pojednává o religiozitě, jejích druzích a ovlivňujících faktorech. Dále charakterizuje náboženskou socializaci a období dospívání. V rámci českého a německého prostředí popisuje náboženské postoje mládeže a její participaci na náboženských činnostech. Praktická část se na základě kvalitativního výzkumu vedeného formou polostrukturovaných rozhovorů zabývá důvody, které vedou mládež na víceletém gymnáziu k volbě a navštěvování předmětu náboženství. Interpretuje názory dospívajících týkající se předmětu náboženské výchovy a role náboženství a víry v jejich životě.
Prožívání rozchodu rodičů adolescentními dětmi
FILIPOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá prožíváním rozchodu rodičů adolescentními dětmi. Teoretická část se věnuje popisu rodiny, charakteristickým rysům pro období adolescence, partnerskými vztahy, a především rozpadem rodiny z hlediska možných dopadů na dospívajícího. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, kdy za použití metody polostrukturovaného interview bylo osloveno šest respondentů, kteří prožili rozchod rodičů v období adolescence. Cílem výzkumu je zachytit prožívaní adolescentů v průběhu procesu rozpadu rodiny v důsledku rozchodu rodičů. Zmapovat především prožívání dospívajících, změny vztahu k rodičům, zjistit, co jim v těžkých chvílích pomáhalo, jaký je jejich pohled na partnerské vztahy a jak celou situaci okolo rozchodu hodnotí dnes. Data byla zpracována za použití obsahové analýzy. Ze získaných výsledků bylo zjištěno, že dospívající prožívali rozchod rodičů ve většině případů negativně. Prožití této náročné životní situace s sebou přineslo změny ve formě narušení vztahů k rodičům, které jsou podle některých respondentů už nevratné, jiný pohled na partnerské vztahy a celkově na život. K přiblížení a porozumění okolností kolem rozvodu rodičů byla zvolena případová studie.
Postoje vysokoškolských studentů k vybraným formám rizikového chování
VÁLOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je zjistit informovanost a postoje k problematice rizikového chování z pohledu studentů, kteří studují na vysokých školách v Českých Budějovicích. Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na popis vybraných forem rizikového chování, které se v současnosti vyskytují u vysokoškolských studentů. Konkrétně se jedná o experimentování s návykovými látkami, různé závislosti, poruchy příjmu potravy, adrenalinové sporty, hazardní hry a další. Práce charakterizuje projevy rizikového chování, příčiny vzniku a ovlivňující faktory, kterými jsou dospívání, dědičnost, rodinné prostředí, okolní prostředí jedince a vliv vrstevnické skupiny. Teoretická část dále pojednává o možném přecházení vzniku rizikového chování. V závěru této části jsou vymezeny postoje a dvě vývojová období, kterými jsou dospívání a období mladé dospělosti. V empirickém šetření je využita kvantitativní strategie. Zvolenou formou šetření je dotazování pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Dotazník je studentům zaslán prostřednictvím elektronické pošty. Ke zpracování získaných dat je využit program Microsoft Excel. Výsledky prokázaly poměrně vysokou míru informovanosti studentů o rizikovém chování. Diference mezi mladšími a staršími respondenty svědčí o relativně nízkém posunu postojů k nebezpečnosti vybraných forem rizikového chování.
Vnímání ženské role u dospívajících žen s poruchou autistického spektra
VLČKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je věnována tématu "Vnímání ženské role u dospívajících žen s poruchou autistického spektra". Téma bylo vybráno z důvodu absence poznatků. Cílem bylo alespoň z části doplnit tuto mezeru a přinést nové poznatky, které by v praxi mohly být nápomocny při edukaci a celkovém přístupu k osobám s poruchou autistického spektra. Bakalářská práce nabízí pohled dospívajících žen s poruchou autistického spektra na přístup k ženské roli. Co pro dospívající ženy symbolizuje ženskou roli. Jak vztahují ženskou roli ke své osobě. Výzkum je prováděn kvalitativní strategií, metodou případové studie, kdy byly prováděny rozhovory s dospívajícími ženami s poruchou autistického spektra a jejich matkami. Následně byly rozhovory analyzovány a vyhodnocovány jejich spojitosti. Ze zjištěných informací vyplynulo, že dospívající ženy s poruchou autistického spektra jsou velmi ovlivněny ve vnímání ženské role svými matkami, jelikož matky byly vychovávány podle dlouhodobého zakotveného stereotypu. Lze se domnívat, že zjištěné informace mohou být do budoucna přínosem pro matky dospívajících žen s poruchou autistického spektra. Aby matky nejednaly tolik ve stereotypu a ponechaly svým dospívajícím dcerám možnost vytvořit si svůj pohled na ženskou roli.
Metodika prevence návykových látek na střední škole
VIRÁGOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá metodikou prevence návykových látek na střední škole. Cílem této práce je získat informace o preventivním programu na konkrétní střední škole, jakým způsobem jim tento program funguje a co pro to dělají, aby byl úspěšný a funkční. Práce je zpracovaná do dvou ucelených částí. V teoretické části naleznete klasifikaci a druhy návykových látek, problematiku závislosti, charakteristiku osobnosti žáka střední školy, vymezení pojmu a problematiky prevence. Východiskem pro tuto práci bylo studium literatury, internetových stránek a jiných materiálů zabývajících se drogovou problematikou. Praktická část bakalářské práce se zabývá metodikou prevence návykových látek na konkrétní střední škole. Jedná se o rozhovor s metodičkou prevence o preventivním programu odehrávající se na škole, na které působí. V závěru naleznete vyhodnocení daného rozhovoru.
Užívání Instagramu a tělesné sebepojetí dospívajících dívek
MAREŠOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na vztah mezi užíváním Instagramu a tělesným sebepojetím dospívajících dívek. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole je krátce shrnuto dospívání a jeho vývojové aspekty, druhá kapitola se zabývá sebepojetím a jeho vývojem v dospívání, načež navazuje podkapitola týkající se tělesného sebepojetí. Na závěr teoretické práce jsou představeny sociální sítě, Instagram a jejich vliv na tělesné sebepojetí. V praktické části si bakalářská práce klade za cíl najít vztah mezi užíváním Instagramu a tělesným sebepojetím dospívajících dívek. Výzkumný soubor je tvořen 252 respondentkami ve věku 15-20 let, jež vlastní účet na Instagramu. Sbírání vzorku probíhalo prostřednictvím sociálních sítí metodou nepravděpodobnostního výběru. Vztah respondentek k vlastnímu tělu byl měřen pomocí dotazníku Multidimensional Body-Self Relations Questionnaire, který zjišťuje postoje k vlastnímu tělu a Basic Olomouc Body Rating, jenž měří spokojenost s vlastním vzhledem pomocí obrázkové škály postav. Míra užívání Instagramu byla zjišťována za pomoci dotazníku vytvořeného pro účely bakalářské práce. Statisticky významný rozdíl byl prokázán v hypotéze týkající se dívek, které sledují profily s fitness tématikou a dívek, které tyto profily nesledují. Dívky, jež nesledují profily s fitness tématikou vykazovaly vyšší nespokojenost se svým tělem, která byla měřena dotazníkem BOBR než dívky, které tyto profily sledují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.