Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 247 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volný čas jedince s omezenou mobilitou
PECHAROVÁ, Nikola
Diplomová práce se zabývá žitou zkušeností jedince na invalidním vozíku a tedy i získaným postižením. V práci je na základě interpretativní fenomenologické analýzy poukázáno na to, jak pohlíží jedinec na svůj volný čas, na možnou problematiku spojenou s jeho omezením a jak na jedince pohlíží i okolí. Teoretická část charakterizuje tělesné postižení a volný čas jedince s tělesným postižením. Praktická část popisuje žitou zkušenost jedince na invalidním vozíku.
Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů na Písecku při integraci žáků se zdravotním postižením do TV
Pletková, Kateřina ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název diplomové práce: Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů na Písecku při začleňování žáků se zdravotním postižením do TV Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo zkoumání sebeúčinnosti učitelů na Písecku při začleňování žáků s vybranými druhy zdravotního postižení (mentální, tělesné a zrakové) do školní tělesné výchovy. Dílčími cíly bylo také porovnání míry sebeúčinnosti u vybraných skupin učitelů. Metodika: V rámci exploračního výzkumu byl využit dotazník SE-PETE-D s upravenou 4. demografickou částí. Výzkum proběhl v rozmezí leden - duben 2022 a zúčastnilo se ho 32 učitelů TV ze základních škol na Písecku. Respondenti byli v zastoupení 19 žen a 13 mužů ve věkovém rozpětí 24 - 72 let. Pro zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika. Výsledky: U zkoumaného vzorku učitelů ukázal výzkum na stupnici 1-5 průměrnou míru sebeúčinnosti 3,39. Nejvyšší sebeúčinnost učitelů byla prokázána u postižení mentálního, méně u postižení tělesného a vůbec nejméně věřili naši učitelé svým kompetencím při integraci žáka zrakově postiženého. Muži ve svou sebeúčinnost věřili vice než ženy, učitelé se zkušenostmi z praxe se cítili sebeúčinněji než učitelé bez praxe. Zkušenosti z odborného kurzu APA se v souvislosti se sebeúčinností učitelů při integraci žáka se zdravotním postižením do TV v našem...
Vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou
KOCMANOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou v různých edukačních prostředích. Těmi jsou mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu a denní stacionář. Cílem je zjistit, jak moc výběr předškolního zařízení ovlivňuje dvě děti se stejnou diagnózou ve vývoji a sociálních schopnostech. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje mozkovou obrnu včetně její etiopatogeneze, diagnostiky, léčby a specifických projevů, jež jsou u dětí s mozkovou obrnou typické. Dále objasňuje systém předškolního vzdělávání v Česku a varianty pro děti s mozkovou obrnou. Praktická část se zabývá charakteristikou předškolních vzdělávacích zařízení a podrobnými anamnestickými údaji. Realizována je kvalitativním výzkumem, formou dvou případových studií. Pro sběr dat jsou použity polostrukturované rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky, zúčastněná pozorování dětí a analýzy dokumentů. Získaná data z rozhovorů jsou zpracována obsahovou analýzou.
Hipoterapie jako léčebná metoda v rámci uceleného systému rehabilitace dětí se zdravotním postižením.
PAŠKOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce popisuje hipoterapii, která patří mezi významné léčebné metody u osob se zdravotním postižením. Věnuji pozornost zejména tomu, jak ovlivnila a ovlivňuje jejich zdravotní stav a to v souladu s dalšími terapiemi uceleného systému rehabilitace. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na různé definice zdravotního postižení a na jednotlivé skupiny osob se zdravotním postižením. Dále stručně vymezuje zooterapii a její rozdělení. Značná část je věnována samotné hipoterapii, která je pro tuto práci stěžejní. Popisuje členy hiporehabilitačního týmu, průběh hipoterapie, možné indikace a kontraindikace, mimo jiné také kritéria, která jsou důležitá pro výběr vhodného koně. Poslední kapitola se zaměřuje na koordinovanou rehabilitaci a její jednotlivé prostředky. V empirické části byli prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů dotazováni zákonní zástupci vybraných dětí. Zjištěné informace o průběhu a přínosu hipoterapie byly sepsány do jednotlivých případových studií. Sesbíraná data z praktické části potvrdila komplexnost a účinnost hipoterapie jako léčebné metody. Tato bakalářská práce může být nápomocná studentům, ale také laické veřejnosti k snadnější orientaci a pochopení hiporehabilitace, následně hipoterapie.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením v Kraji Vysočina
FEJTOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce je zaměřena na zaměstnávání osob se zdravotním postižením v Kraji Vysočina. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou podmínky a možnosti pro uplatnění osob se zdravotním postižením na trhu práce v Kraji Vysočina. Dále zjistit, jak na celou situaci pohlížejí zaměstnavatelé, jejich představy a postoje, spolupráci s úřadem práce, zkušenosti, překážky apod. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám základními pojmy, dále legislativním vymezením zaměstnávání osob se zdravotním postižením, právům a povinnostem zaměstnavatelů. Následně trhem práce, ve kterém jsem také vymezila úřad práce a jeho úlohu. Dále jsem dala prostor státní politice zaměstnanosti a podpoře zaměstnávání osob se zdravotním postižením jako pracovní rehabilitace a příspěvky zaměstnavatelům na podporu zaměstnávání. Nakonec jsem uvedla i příspěvky pro samotné osoby se zdravotním postižením. V praktické části byla stanovena hlavní výzkumná otázka, ke které byly definovány dvě dílčí výzkumné otázky. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní výzkum, a to metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvoří šest komunikačních partnerů, kteří byli vybráni pomocí účelového výběru na základně dvou kritérií, a to že zaměstnavatel musí mít sídlo v okrese Žďár nad Sázavou a druhou podmínkou bylo, že má více jak 25 zaměstnanců. Výsledky této práce mohou přispět ke zkvalitnění spolupráce mezi zaměstnavateli a úřadem práce i přestože se tyto výsledky nedají zobecnit pro všechny zaměstnavatele. Dále může práce vnést zaměstnavatelům pohled na možnosti, které Úřad práce ČR poskytuje v rámci zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
Spokojenost s poskytovanými službami týdenního stacionáře Domov Žlutý Petrklíč, z.s.
ŠKARDOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je zjištění spokojenosti zákonných zástupců uživatelů služeb zařízení se službami poskytovanými týdenním stacionářem Domov Žlutý Petrklíč, z.s. Teoretická část se zabývá třemi základními okruhy. První okruh se zabývá základními informacemi týkající se sociálních služeb a spokojenosti. Další kapitola se věnuje týdennímu stacionáři Domov Žlutý Petrklíč, z.s. V poslední kapitole se věnuji cílové skupině osob se zdravotním postižením, kde charakterizuji jednotlivé typy postižení, věnuji si rodině, životem těchto jedinců, komunikací a péčí o osoby se zdravotním postižením. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit spokojenost zákonných zástupců uživatelů služeb v týdenním stacionáři se službami, které mají být realizovány ve prospěch lidí s mentálním postižením či lidí s kombinovaným postižením v Domově Žlutý Petrklíč, z.s. V rámci výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka a šest dílčích výzkumných otázek. K dosažení cíle výzkumu byla využita technika kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum je zpracovaný technikou vytváření trsů. Z výzkumu vyplynulo, že ačkoliv se jedná o zařízení, které je v plném provozu teprve pár let, spokojenost s poskytovanými službami je opravdu vysoká. Během výzkumu byl velmi vyzdvihován především personál, ale i příjemné prostředí, ve kterém se stacionář nachází. Z výsledků dále vyplývá, že zařízení by mohlo zvážit možnost aktivit typu canisterapie, hipoterapie nebo nějakou formu rehabilitace pro klienty. Přestože slabou stránkou jsou považovány nižší finance, které by mohly být využité právě v rámci zavedení nových aktivit, mohli bychom na základě výsledků považovat za slabší stránku spíše stravování, které získalo nejvíce připomínek. A to i přesto, že se zde nejedná o nespokojenost v rámci této oblasti poskytovaných služeb. Celkově tento výzkum ukázal spokojenost s poskytovanými službami a také fakt, že všichni komunikační partneři hovoří o tomto zařízení jako o velmi kvalitním. V závěru práce je uvedeno, jaký přínos tato práce může pro zařízení mít.
Vybrané aspekty sociální práce s klienty se zdravotním postižením
PETROVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je zaměřena na sociální práci s klienty se zdravotním postižením. Je zřejmé, že zdravotní postižení představuje pro klienty značná sociální a ekonomická úskalí, která mohou vést k sociálnímu vyloučení. Je proto důležité zajistit včasnou pomoc a péči, která je založena na spolupráci klienta, jeho rodiny a zařízení sociálních služeb. Teoretická část bakalářské práce se věnuje práci sociálního pracovníka, a to vzděláním, profesní etikou, syndromem vyhoření anebo třeba metodami a technikami sociální práce, které při výkonu své profese využívá. Dále pak je teoretická část zaměřena na definici a klasifikaci zdravotního postižení, poté sociálním zabezpečením osob se zdravotním postižením a sociálními službami, které mohou osoby se zdravotním postižením využívat. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní výzkumná strategie s použitím techniky rozhovoru podle návodu se sociální pracovnicí, pracovníky v sociálních službách a klienty ve vybraném zařízení sociálních služeb - domově pro osoby se ZP. V rámci zachování anonymity nebude zařízení konkretizováno. Cílem této bakalářské práce je zmapovat život klientů se zdravotním postižením, a to především s mentálním či kombinovaným postižením, ve vybraném centru sociálních služeb. Dalším cílem je také zjistit, jakým způsobem je v tomto zařízení realizována sociální práce s klienty. K naplnění cílů byly stanoveny tyto výzkumné otázky: Jaký mají klienti v centru sociálních služeb denní program? Jaký mají klienti vztah ke svému okolí (zařízení, ostatní klienti, sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách)? V čem vidí pracovníci pozitiva a negativa ve své práci s klienty se zdravotním postižením? Data byla zpracována v programu Atlas.ti 9. Výsledky výzkumu ukazují, že práce s klienty je založena na individuálních potřebách jednotlivých klientů. Pracovníci kladou důraz především na princip dobrovolnosti. Z rozhovorů je dále patrné, že klienti jsou ve vybraném zařízení spokojeni.
Volnočasové aktivity pro mentálně a tělesně postižené v Domově pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky
PETERKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami v domově pro osoby se zdravotním postižením ve Zběšičkách. Text je rozdělen na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zabývá konkrétním domovem DOZP Zběšičky. Zabývá se historií, klienty a možností využití volného času v zařízení. Dále teoretická část zkoumá definice a rozdíly mentálního a tělesného postižení, volný čase a možnosti volnočasových aktivit pro osoby zdravotním postižením. Praktická část se pomocí kvalitativního výzkum a rozhovorů zabývá klienty a jejich klíčovými pracovníky. Praktická část popisuje možnosti využití volného času a přibližuje životy lidí, kteří žijí v tomto zařízení.
Mezigenerační solidarita v kontextu koordinované rehabilitace
JANEČKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá mezigenerační solidaritou v kontextu koordinované rehabilitace. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část diplomové práce se zabývá pojmy, které souvisejí s tématem diplomové práce. První kapitola je zaměřena na mezigenerační solidaritu jako obecný pojem a dále na mezigenerační solidaritu, se kterou se setkáváme v rodinném prostředí. V této kapitole jsou rovněž zmíněny formy mezigenerační solidarity v rodině. Druhá kapitola je zaměřena na koordinovanou rehabilitaci, vymezení jejího pojmu a úkolů. V této kapitole jsou rovněž uvedeny a popsány jednotlivé složky koordinované rehabilitace. Dále je v této kapitole popsáno fungování multidisciplinárního týmu. V závěru druhé kapitoly je popsána Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví, důležité pojmy s ní spojené a dále její zásady a cíle. Třetí kapitola se zabývá zdravotním postižením, jeho vznikem a druhy. Čtvrtá kapitola je zaměřena na dítě s postižením a jeho rodinu. V této kapitole je popsáno období, kdy se rodiče vyrovnávají se situací, že se jejich dítě nenarodilo zdravé a dále jsou uvedeny faktory, které ovlivňují přijetí tohoto dítěte rodiči. Ve čtvrté kapitole je rovněž popsáno fungování rodiny dítěte s postižením - vztahy mezi sourozenci, podpora a pomoc ze strany užší i širší rodiny a dále také pomoc a podpora ze strany přátel, širšího okolí a institucí. Tato kapitola rovněž zahrnuje problematiku péče o dítě s postižením jak v domácím prostředí, tak i v pobytových sociálních zařízeních. Závěr čtvrté kapitoly je zaměřen na budoucnost dětí s postižením a její plánování. Cílem práce bylo zjistit, jakou roli hraje mezigenerační solidarita v péči o děti s postižením. Cíl práce spočívá v zodpovězení stanovených výzkumných otázek. První výzkumná otázka je zaměřena na aspekty života rodin pečujících o děti s postižením, v nichž se setkáváme s mezigenerační solidaritou. Druhá výzkumná otázka zkoumá, zda je mezigenerační solidarita v péči o děti s postižením prostředkem, jež vede k předcházení umisťování těchto dětí do institucionální péče. V empirické části diplomové práce je využita metoda kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor je tvořen 6 komunikačními partnery, kteří pečují o dítě s postižením a mají aspoň jedno další zdravé dítě. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování. Z výzkumů vyplývá, že mezigenerační solidarita sehrává v životech rodičů dětí s postižením svou roli. Míra významnosti této role je však ovlivněna mnohými individuálními hledisky. Pro rodiny pečující o dítě s postižením je mezigenerační solidarita důležitá především v oblasti emoční a oblasti provozně technické. Právě tyto oblasti mohou výrazně napomoci ke zkvalitnění života celé rodiny. Dále bylo zjištěno, že mezigenerační solidarita může být jedním z faktorů, který rozhoduje o tom, zda rodiče umístí dítě dlouhodobě do institucionální péče. Ukázalo se ovšem, že ne vždy vnímají rodiče celoživotní péči o svého potomka v domácím prostředí jako nejvhodnější variantu. Výsledky výzkumu by mohly být uplatněny v rámci osvěty společnosti, díky které by si osoby blízké rodinám dětí s postižením mohly uvědomit, že i malá pomoc a podpora z jejich strany může být pro tyto rodiny opravdu důležitá.
Multisenzorická stimulace v místnosti Snoezelen a její využití u dětí se zdravotním postižením.
ČÍHALOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá multisenzorickou stimulací v místnosti Snoezelen a jejím využitím u dětí se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Hlavním cílem je zmapovat organizace, které aktivně využívají multisenzorickou stimulaci v místnosti Snoezelen u dětí se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Dílčím cílem je zjistit, jakým typem místnosti Snoezelen disponují a proč tento typ místnosti pro své klienty zvolili. Teoretická část práce popisuje definice zdravotního postižení, historii metody Snoezelen, multismyslové prostředí, kompetence terapeuta a vymezuje cíle tohoto konceptu u dětí se zdravotním postižením. Praktická část práce vymezuje cíle a výzkumné otázky práce, také výzkumný soubor a etiku výzkumu. Ve výzkumné části bakalářské práce byl použit kvalitativní výzkum, sběr dat byl uskutečněn pomocí metody dotazování, technika rozhovor. K zodpovězení výzkumných otázek a dosažení výzkumného cíle byl vlastní výzkum rozdělen do předem připravených kapitol. V průběhu výzkumu byla využita analýza rozhovorů a sekundární analýza dokumentů. Na základě zjištěných výsledků lze konstatovat, že využívání metody Snoezelen je v České republice ještě v začátku a organizace ji pomalu zařazují do svých služeb. Široké využití metody Snoezelen je však její velkou výhodou. Lze ji kombinovat s mnoha dalšími metodami, jako například bazální stimulací, muzikoterapií, arteterapii, aromaterapií, ergoterapií, fyzioterapií, i logopedií, za předpokladu odborného vzdělání terapeutů/průvodců. Lze tedy říci, že metoda Snoezelen prokazatelně zlepšuje zdravotní stav klientů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 247 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.