Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí21 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Estimace determinant poptávky po příměstské vlakové dopravě v České republice
Mlčkovský, Petr ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou železnicní poptávky a jejích determinant v kontextu krajské železnicní prepravy v Ceské republice a Pražské prímestské železnice. Zvláštní pozornost je venována zkoumání vlivu nových vlaku na poptávku na vybrané trati Jizerskohorské železnice. V jednotlivých modelech je užito metody fixních efektu a difference-in-differences estimátoru. Analýzou panelových dat, v souladu s ostatními studiemi, byl zjišten krátkodobe neelastický charakter poptávky. Pro zvýšení tržeb na železnici je treba rozlišovat mezi skupinou závislých a príležitostných cestujících, jejichž elasticity jsou odlišné. Efekt nákupu nového vlaku muže být významný, predevším na méne frekventovaných tratích s vetším podílem individuální automobilové prepravy.
Technické památky - lokální dráha - Tábor - Bechyně
SLABÝ, Martin
Bakalářská práce se zabývá historií železničního spojení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Popisuje vývoj dráhy od prvních koněspřežných tratí, až po dnešní rychlovlaky. Podstatné jsou též přednosti a nevýhody kolejové dopravy a také to, jak přispěla dráha k rozvoji jednotlivých krajů. Dále pojednává o vlivu železnice na obyvatelstvo. Mimo hlavních tratí je práce zaměřená především na místní dráhy (tzv. lokální dráhy). Konkrétně pak na první elektrickou lokální dráhu v Rakousko-Uhersku, dráhu z Tábora do Bechyně, u které je doložena fotografická dokumentace zázemí, trati a technických prvků, které byly použity. Pro tuto lokální dráhu vyrobil velkou část elektrického zařízení František Křižík a proto se v této práci nachází pojednání o jeho životě a působení u dráhy.
Ekonomické aspekty akcesibility s využitím osobní železniční dopravy
Plencnerová, Zuzana ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Lysák, Jakub (oponent)
Diplomová práce pojednává o hodnocení efektivnosti investic do dopravních staveb využívaných pro osobní dopravu. V teoretické části práce je popsána historie dopravního sektoru, železniční dopravy, vlastnictví a financování železniční infrastruktury. Jelikož se práce zabývá hodnocením investic do koridorů, popisuje charakteristiku koridorů, základní principy modernizace a optimalizace koridorů a metody hodnocení efektivnosti investic do nich obecně. V praktické části je navržena vlastní metodika hodnocení efektivnosti investic do dopravních staveb z hlediska úspory času cestujících. Podle této metodiky jsou zhodnoceny investice do železničních koridorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí21 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.