Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 169 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bylo nebylo aneb pohádkové motivy v Zaklínači
HRADECKÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá fantasy cyklem Zaklínač, jehož autorem je polský spisovatel Andrzej Sapkowski. Práce poukazuje na pohádkové motivy, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval u světově známých spisovatelů, jako byli bratři Grimmové, Hans Christian Andersen či Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Motivy, jimiž se Sapkowski u spisovatelů inspiroval, jsou zobrazeny především v povídkové části cyklu. Práce se zaměřuje jak na povídky, ve kterých jsou jednotlivé pohádkové motivy velmi patrné, tak i na ty, kde motivy spatřujeme jen okrajově. Jako výchozí materiál, ze kterého bakalářská práce čerpá, jsou použity klasické pohádky, povídky Andrzeje Sapkowského a odborné publikace definující žánr fantasy a pohádky. Oběma literárním žánrům je věnována první část práce, kde je nastíněna jejich obecná charakteristika. Bakalářská práce slouží jako základní obraz pohádkových motivů v Zaklínači, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval v klasických pohádkách a zakomponoval je do konkrétních příběhů.
Pohádka jako inspirace k pohybovým činnostem
VÁVROVSKÁ, Gabriela
Bakalářská práce je zaměřena na pohybové činnosti dětí předškolního věku, které jsou motivovány pohádkovými příběhy. Hlavním cílem bylo vytvořit zásobník pohybových činností a také poukázat na možnost propojení pohybových činností s pomocí pohádkových příběhů. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou předškolního věku. Vymezuje pohyb dítěte, jeho pohybové dovednosti a schopnosti, zaměřuje se na současné pojetí pohybového vzdělávání s ohledem na požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a význam pohádkových příběhů v životě dítěte. Praktickou část tvoří pohybové činnosti a pohybové hry vhodné pro skupinu předškolních dětí, ze kterých vznikl zásobník. Tyto aktivity jsou motivovány vždy jedním pohádkovým příběhem. Pilotní projekt je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení tohoto projektu je využita sebereflexe dětí a učitele po každém uskutečněném cvičení s dětmi.
Význam pohádek pro děti na základní škole - analýza vybraných příběhů
JÍLKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je zachytit význam pohádek pro dospívající děti na základní škole. Teoretická část se zabývá významem pohádek, symboly, romskou kulturou a dětskou tvorbou. Praktická část zahrnuje zkoumání tvorby dětí na základní škole, její zajímavosti, podobnosti a odlišnosti ve výtvarném projevu dětí. Výzkumu se zúčastnilo dvacet žáků sedmého ročníku ze dvou tříd, přičemž v jedné třídě jsou děti dlouhodobě prospívající a v druhé třídě romské děti se špatnými studijními výsledky, které opakovaly ročník. Závěrem výzkumného šetření je shrnutí výsledků analýzy dětské tvorby.
Stereotypové vnímání atributů vybraných pohádkových bytostí u českých dětí
TANCEROVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá stereotypním vnímání atributů vybraných pohádkových bytostí u českých dětí. Jsou zde rozebrány pojmy stereotyp a folklor. Dále se práce věnuje vybraným pohádkovým bytostem - konkrétně princezně a čarodějnici. Tyto postavy jsou definovány dle toho, jak je uvedeno v českých slovnících. Kromě toho jsou představeny na dílech konkrétních autorů vycházejících z lidové slovesnosti. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které podává informace o ustáleném vnímání vlastností, činností a stavů spojených s pohádkovými bytostmi, a to tak, jak jsou uloženy v mentalitě českých dětí na základě jejich znalostí českých pohádek.
Interpretace Šípkové Růženky z pohledu hlubinné psychologie
ULMANOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá pohádkou o Šípkové Růžence v pojetí studentů a studentek Ateliéru arteterapie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Teoretická část práce se věnuje uchopení základních pojmů a upřesňuje jejich pojetí z pohledu psychoanalýzy a analytické psychologie. Následně je prostor věnován projektivně-intervenční arteterapii - teoretickému základu, metodice, výtvarným technikám použitým v práci. Další kapitoly představují nejrozšířenější varianty příběhu o Šípkové Růžence a jejich interpretace. Výzkum je založen celkem na 78 artefaktech (35 tematických akvarelů, 43 koláží) od 38 studentů oboru arteterapie a na rozhovorech se čtyřmi z nich. Z analýzy artefaktů vyplývá, že mezi nejčastější části příběhu o Šípkové Růžence patří stadia kolem zápletky příběhu (od spící princezny po její probuzení). Z rozhovorů vyplývá, že se o výtvarné artefakty lze opírat především v tématech souvisejících s identitou jedince a s oblastmi, které je potřeba na této cestě zpracovat - stinné stránky, rodičovské komplexy, propojení ratia a tělesnosti, vztahování se k druhým aj.
Téma Červené Karkulky ve zpracování studentů arteterapie
GREGOROVÁ, Alena
Práce se věnuje motivu pohádky O Červené karkulce ve tvorbě studentů či absolventů Ateliéru arteterapie PF JČU. Teoretické zázemí stojí na tématu pohádky, symbolu či na analytických možnostech výkladu příběhu. Autorka pracuje s kvalitativními metodami výzkumu. Pohádka je pro účely práce rozdělena do fází podle děje. Dále je zde popsáno, jaké postavy a motivy se v sebraných artefaktech objevují. Výzkum rovněž nabízí možnosti, jak s příběhem interpretačně pracovat, jak jej lze využít v praxi. Práce je dále obohacena o kazuistiku konkrétní autorky.
Hudební činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu.
KLÍMOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce je zaměřena na hudební činnosti dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu. Cílem práce je poukázat na význam a možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu ve smyslu efektivního předškolního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí. Obsahem teoretické části je vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností a současného pojetí hudebního vzdělávání s ohledem na požadavky RVP PV. Praktická část práce pojednává o programu hudebních činností, kdy pěvecké, instrumentální, poslechové a hudebně pohybové aktivity budou motivovány vždy jednou pohádkou či příběhem. Tento program je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení lekcí je využito pozorování dětí, rozhovorů a sebereflexe učitele po každé proběhlé lekci s dětmi. V průběhu realizace činností a následné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Metodický materiál je doplněn o zkušenosti a činnosti, které vyplynuly z realizace.
"Řekni mi zrcadlo, kdo je na světě i v zemi zdejší, kdo je nejkrásnější?" Proměny postavy princezny ve filmech Walta Disneyho a jeho studia.
BARTLOVÁ, Andrea
Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj hlavních ženských postav ve filmech Disney studia. Zkoumá, zda se postavy nějak proměňují, případně k jakým změnám dochází. Práce je řazena chronologicky a dělena do několika časových úseků. V každé kapitole jsou zvoleny konkrétní pohádky, které jsou porovnávány. Každá pohádka je též zasazena do historického kontextu. Zkoumat se bude i to, zda dobový kontext filmy nějakým způsobem ovlivňuje. Cílem práce je zjištění, co mají vybrané pohádky společného a jakým způsobem se hlavní ženské postavy vyvíjejí. Toto je popsáno ve čtyřech obdobích, které jsou následující: v klasickém období (1937 - 1967) jsou zpracovávány pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků, Popelka a Šípková Růženka. V období mezi lety 1967 - 1988 nevznikl žádný film s princeznou v hlavní roli a studio se potýkalo s krizí. V 80. letech se změnilo vedení společnosti a ředitelem se stal Michael Eisner. V letech 1989 - 2005 vzniklo mnoho úspěšných filmů z dílny tohoto studia. Pro tuto práci však byly zvoleny Malá mořská víla, Kráska a zvíře a Pocahontas. V roce 2005 se stal ředitelem Robert Iger, který je ve funkci dodnes. Poslední éra tak zatím není ukončená. Pro tuto práci byly v tomto období vybrány pohádky Na vlásku, Ledové království a Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa. Na závěr práce je též zmíněn vliv Disney studia na společnost. Sledovány jsou jeho marketingové schopnosti a využití reklamy. Závěr práce obsahuje poznatky, jakým způsobem se hlavní hrdinky změnily. Od dívek, které potřebovaly zachránit krásným princem, přes dívky, které vzaly osud do vlastních rukou až po princezny, které si jsou s muži rovni.
Vliv literárně-dramatických her a cvičení s tématem pohádka na rozvoj osobnosti dětí předškolního věku
ŠKARDOVÁ, Eva
Záměrem práce je rozvinout a obohatit dětskou stránku osobnosti skrze zábavnou formu literárně-dramatických her a cvičení na téma pohádka. Kvalifikační práce je rozčleněna do dvou částí. První teoretická část se zabývá vysvětlením základních termínů z dramatické výchovy a také pojmů hra a cvičení. Dále charakterizuje období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. Popisuje tělesný a pohybový vývoj, poznávací procesy a emoční a sociální vývoj. Poté pojímá téma pohádek. Věnuje se významu pohádek pro rozvoj osobnosti dítěte a psychologickému rozboru vybraných pohádek. Druhá praktická část představuje navržený projekt pro děti předškolního věku s názvem "Poznej říši pohádek". Nakonec je zhodnocena praktická zkušenost s projektem ve vybrané mateřské školce. V závěru práce je zhodnoceno, zda je cíl bakalářské práce naplněn.
Pohádka u Julia Zeyera
MALÁ, Nikola
Diplomová práce se zabývá specifickým zpracováním folklorní látky v pohádkách Julia Zeyera. Práce je rozdělena na část výkladovou a část praktickou. Teoretické část je zaměřena na historii a vývoj žánru pohádky, jeho hlavní představitele, charakteristické rysy, možnosti klasifikace a zároveň i historii oboru folkloristiky. Rovněž je zde zahrnuta kapitola věnovaná hnutí lumírovců a životu a tvorbě Julia Zeyera. V praktické části je popsán děj vybraných děl, která jsou poté analyzována na základě teorií C. G. Junga, Marie-Louis von Franz a V. J. Proppa, které jsou vysvětleny ve výkladové části. Nakonec je dílo zařazeno k určité kategorii podle Tomanova, Šmahelové a Proppova dělení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 169 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.