Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace konceptu Smart City v Uherském Hradišti
Jakešová, Karolína
Bakalářská práce je zaměřena na aktuální téma Smart City. Hlavním cílem práce je představit možnosti implementace konceptu Smart City ve městě Uherské Hradiště. Teoretická část práce je zaměřena na základní informace, přehled poznatků o možnostech a nových trendech v implementaci konceptu Smart City. V praktické části je charakterizován výchozí stav využití konceptu v Uherském Hradišti a identifikována současná „smart“ řešení. Podle výsledků praktické části jsou navržena opatření pro další podporu implementace konceptu ve městě.
MULTIMEDIÁLNÍ POMŮCKA PRO VÝUKU MÍSTNÍHO REGIONU VOTIC NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
VEVERKOVÁ, Natálie
Předložená diplomová práce se zabývá tvorbou multimediální pomůcky pro výuku místního regionu Votic na 2. stupni základní školy. Místní region by měl být nedílnou součástí dnešní výuky, stejně jako moderní technologie. Práce obě tato témata spojuje. V teoreticko-metodologických východiscích se zabývá konceptem regionu, učebními pomůckami a jejich moderními formami ve výuce, následně řeší geografickou charakteristiku obce Votice, metodiku tvorby Multimediální pomůcky pro výuku místního regionu Votic a na závěr představuje samotnou pomůcku, jejíž hlavní část je vytvořena v online podobě pomocí aplikace Weby Google a je dostupná na adrese https://sites.google.com/view/poznej-votice/menu.
Výuka s pomocí moderních technologií na základní škole z pohledu učitele
PŘECHOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výuku s pomocí moderních technologií na ZŠ z pohledu učitele. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako pedagogika, výuka, moderní technologie, učitel a stručně popsán rozdíl mezi tradiční a moderní výukou. Následně je velká část věnována popisu jednotlivých moderních technologií, které se při výuce často využívají. Další kapitola se zaobírá slabými místy a nevýhodami moderních technologií. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá vybranými online technologiemi. Součástí bakalářské práce je rovněž praktická část, jejímž cílem je zjistit, jaký vztah mají učitelé ZŠ k moderním technologiím. Použit je zde kvantitativní výzkum, a to formou dotazníku.
Vliv užití metody CLIL ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy na úroveň osvojených znalostí a dovedností
HARTLOVÁ, Natálie
Prezentovaná diplomová práce se soustředí na vytvoření pracovních listů v souladu s metodou CLIL (integrovaná výuka odborného předmětu a cizího jazyka). Literární přehled se věnuje integrované výuce a konkrétním přístupům používaným v praxi (např. STEM, CLIL). Dále jsou popsány základní principy CLIL výuky, potřebné kompetence pro učitele, postupy pro plánování hodin a jejich základní struktura. V této části diplomové práce je také popsána distanční výuka a možnosti využití moderních technologií, které lze ve výuce využít. Zmíněny jsou i vybrané metody výuky, které mají přímou návaznost na navržené didaktické materiály. Hlavním cílem této diplomové práce bylo navržení výukových jednotek, které propojí výuku anglického jazyka a vybraného tématu z přírodopisu. V této práci se jedná o navržení výukových jednotek pro 9. třídu základní školy, které se věnují tématu energetika. Všechny navržené výukové jednotky respektují 4C systém, který je charakteristický pro přípravu výuky dle zásad metody CLIL. Vybrané výukové aktivity byly ověřeny v praxi a průběh tohoto ověření je popsán v metodické části této práce. Dílčím cílem diplomové práce bylo posouzení vlivu výukových jednotek na úroveň osvojených znalostí a dovedností žáků a sepsání případných metodických doporučení.
Postavení sestry v minulosti, současnosti a budoucnosti
POSPÍŠILOVÁ, Vladimíra
Studium historického postavení sestry souvisí s historickým vědomím, které lze charakterizovat jako uvědomění si souvislostí mezi minulostí, současností a budoucností. Znalost historie pomáhá lépe porozumět společenskému vývoji a jeho vlivu na profesi sestry. Rovněž umožňuje náležitě pochopit tendence a problémy působící na ošetřovatelství. Studium dějin je tak základním předpokladem pro získání orientace v oboru a osvojení si komplexních vědomostí. Názory odborníků na úroveň znalostí se do určité míry liší. Na jedné straně v odborné veřejnosti panuje názor, že zdravotničtí pracovníci znají minulost své profese, na straně druhé se však mnozí odborníci netají tím, že sestry často podceňují význam vědomostí o historii svého oboru. Neuvědomují si totiž, že právě studium historie jim umožní pochopit podstatu profese a jejich úlohu v ošetřovatelství. Cílem předpokládané diplomové práce je analyzovat postavení sestry v minulosti a současnosti. A na základě této analýzy zpracovat vizi o postavení sestry v budoucnosti. Záměrem je rovněž konkretizovat představu o budoucnosti ošetřovatelské péče. Tato diplomová práce má teoretický charakter a je pojata jako analytická studie. Pro analýzu dokumentů jsou využity metody deskripce a textové hermeneutiky. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá historickým vývojem postavení sestry. Obsahuje zamyšlení nad aktuálností studia historie ošetřovatelství a zhodnocení vlivu historie na rozvoj ošetřovatelské péče. Druhá část je věnována současnému postavení sestry. Zahrnuje hodnocení ošetřovatelství jako profese, rolí a kompetencí sester. Věnuje také pozornost současnému vzdělávání a obrazu sester na veřejnosti. Třetí část se zabývá předpokládaným postavením sester v budoucnosti. Formuluje vizi budoucnosti a zabývá se budoucími technologiemi. Přibližuje také principy transhumanismus jako sociálního a filozofického hnutí. Predikuje osobnostní předpoklady a vzdělávání sester v budoucnosti. Přínosem této diplomové práce je především zpracování vize budoucnosti z pohledu předpokládaných společenských změn a jejich vlivu na budoucí vývoj ošetřovatelství a postavení sestry. Výsledky jsou využitelné ve vzdělávání a odborné přípravě sester, ve vytváření objektivního obrazu na veřejnosti a zlepšování postavení sester ve společnosti. Pro přehlednost jsou v podobě jednotlivých námětů obsaženy v závěru této diplomové práce. Výsledné podněty je možné použít k aktualizaci metodických pokynů, studijních osnov a směrnic pro organizaci a řízení zdravotnických zařízení, stejně tak jako pro zpracování koncepcí a plánů rozvoje ošetřovatelské péče v budoucnosti.
Konzumerismus jako pedagogický problém - vybrané aspekty
VANČURA, Jakub
Tato bakalářská práce se věnuje konzumerismu jako pedagogickému problému se zaměřením na životní prostředí a moderní technologie. Je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části práce se autor pokouší vymezit konzumerismus, popisuje jeho aspekty a historický vývoj. Snaží se objasnit, proč se děti stávají snadným cílem reklam, které konzumní způsob života podporují a zmínit pozitiva i negativa, která jsou s tímto způsobem života spjatá. Podrobněji jsou zde rozepsány důsledky tohoto trendu na životní prostředí i nadměrné užívání moderních technologií, což jsou problémy, se kterými se současná společnost potýká. Následuje metodická část, která vychází z rámcového vzdělávacího programu, didaktické literatury a zkušeností pedagogů s dlouholetou praxí. Na základě zjištěných informací autor popisuje možnosti učitele výchovy k občanství na 2. stupni základní školy při řešení nepříznivých vlivů konzumerismu. Autor následně navrhuje několik vyučovacích hodin, které mohou posloužit jako inspirace pro učitele, kteří přemýšlí, jak se s tímto náročným tématem vypořádat a jak jej uchopit. Cílem práce je tedy poskytnout čtenáři přehled o problematice konzumního způsobu života a poskytnout návrh řešení problémů spojených s konzumerismem ze strany učitele výchovy k občanství na 2. stupni základní školy.
Vliv nadměrného užívání moderních technologií na vznik spánkových poruch u dětí staršího školního věku
SOUČKOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se zabývá nadměrným užíváním moderních technologií na možný vznik spánkových poruch u dětí staršího školního věku. Teoretická část charakterizuje starší školní věk, spánek, spánkové poruchy, specifika spánku dětí a dospívajících, moderní technologie, jejich vliv na lidský organismus a shrnuje výzkumy související s vlivem používání moderních technologií na spánkovou kvalitu u dětí. Praktická část prezentuje kvantitativní výzkum, který zkoumá vliv nadměrného užívání moderních technologií na možný vznik spánkových poruch u dětí staršího školního věku.
Nové technologie v odvětví služeb
TACHECÍ, Tomáš
Tato bakalářská práce poskytuje základní přehled o problematice robotizace a automatizace služeb v souvislosti s iniciativou Průmysl 4.0 a seznamuje čtenáře se základními automatizačními a robotizačními technologiemi, které jsou v současnosti na trhu dostupné. Zároveň uvádí do souvislostí technologie v terciálním sektoru ekonomiky, které analyzuje a blíže zkoumá u vybraných maloobchodních řetězců s potravinářským i nepotravinářským zbožím (Terno České Budějovice a Globus České Budějovice). Cílem práce je analyzovat strukturu zákazníků v těchto prodejnách a zjistit důvody pro zvolený způsob odbavení v pokladní zóně. Tato práce též seznamuje čtenáře s procesy, které v organizacích probíhají, a to na základě rozhovorů provedeného s manažery obou prodejen. Získané poznatky jsou použity k návrhu vhodných opatření, jež mohou firmy dále rozvinout a implementovat do reálného provozu.
Moderní materiály a technologie a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
KLÍMA, Lukáš
Tato práce se zabývá možnostmi využití moderních materiálů a technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. V první části se zabývá teorií, v druhé praktickou částí. Ta obsahuje několik didaktických námětů a zpracování exkurze do technologické firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.