Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 287 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady na psychické zdraví mužů při omezení osobní svobody - z pohledu osob pracujících s touto cílovou skupinou
KROPÍKOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá dopady na psychické zdraví mužů při omezení osobní svobody z pohledu osob pracujících s touto cílovou skupinou. Je založen na výsledcích výzkumu "Psychologické aspekty následků trestné činnosti u odsouzených mužů ve výkonu trestu odnětí svobody" z roku 2019, provedeného Mgr. Marií Ouředníkovou. Tato práce tak ukazuje pohled na život ve vazbě či věznici z druhé strany mříží. Poodhaluje tak pravidla, která zde panují mezi muži, kteří každý den čelí přísnému režimu vězení, ale taktéž samotné vnitřní hierarchii. Takové prostředí má následně negativní dopady na psychické zdraví mužů, kteří se s tím musí vypořádávat, a to různými směry. Diplomová práce reflektuje tyto dopady a dává tak ucelený pohled na zmíněnou problematiku. Dále disponuje aktuálními výzkumy a statistikami, které poukazují na aktuální dění v takto specifickém prostředí, jako jsou instituce omezující osobní svobodu. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části se nachází samotný popis metodiky výzkumu a následné porovnání s výsledky Ouředníkové s názory osob, které mají profesní zkušenosti z této praxe.
Šikana na pracovišti v bankovnictví
TROJÁKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá Šikanou na pracovišti v bankovnictví, kde se šikana vymezuje jako dlouhodobý psychický teror na pracovišti. Práce obsahuje vysvětlení těchto pojmů, které se se šikanou pojí, těmi jsou mobbing, kdy je šikana ze strany kolegů, bossing je šikana ze strany nadřízeného a posledním důležitým termínem je staffing, kdy šikanujícími jsou podřízení. Hlavním cílem je popsat a charakterizovat šikanu na pracovišti, fáze šikany, účastníky šikany, zhodnotit na kolik se setkávají zaměstnanci v bankovnictví s projevy šikany, negativní dopady na zaměstnance a organizaci. Práce je rozdělena do dvou celků - teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá problémem šikany na pracovišti, mobbingem - jeho definicí, historií, účastníky, sociodemografickými aspekty, fázemi a v neposlední řadě formami a cíli. Následně rozebírá tato část bossing a staffing. Praktická část rozebírá bankovnictví z pohledu legislativy, tedy zákony, které se týkají bankovního sektoru. Následně se zabývá výzkumem v podobě dotazníkového šetření, kdy se zjišťovala četnost šikany v bankovním sektoru, formy šikany, kdo se nejčastěji stává účastníkem šikany. Praktická část obsahuje zhodnocení úrovně šikany v bankovnictví a návrh preventivních opatření eliminujících šikanu v bankovnictví.
Problémy se šikanou u osob s mentálním postižením
ČEDÍKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zaměřuje na šikanu osob s mentálním postižením. Práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Na začátku se vymezuje, co je to mentální postižení, poté jaké je jeho rozdělení. Dále se zde vyskytuje samostatná část o šikaně, kde se zmiňuje i prevence šikany, dělení šikany či také její řešení. Poslední část práce je zaměřena na výzkum, pomocí rozhovorů s osobami s mentálním postižením. Cílem práce bylo zjistit zkušenosti mentálně postižených osob se šikanou. Zjišťuje se informovanost mentálně postižených o šikaně a jaké jsou jejich možnosti, na koho se mohou v případě šikany obrátit. Výzkum ukazuje, že osoby s postižením opravdu trpí šikanou. Výsledky mého výzkumu mohou být využity učiteli, vychovateli i rodiči mentálně postižených osob. Moje práce by mohla pomoci při řešení problémů se šikanou tím, že ukáže, na které problémy se mohou zaměřit a jak je řešit. Pro sběr dat a analýzu dat jsem zvolila postupy kvalitativního výzkumu.
Sexuální obtěžování a jiné formy obtěžování v pracovněprávních vztazích
Jíchová, Leona ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Matějka Řehořová, Lucie (oponent)
Sexuální obtěžování a jiné formy obtěžování v pracovněprávních vztazích Abstrakt Diplomová práce je věnována problematice sexuálního obtěžování a dalších forem obtěžování v rámci pracovněprávních vztahů. Pozornost byla zaměřena především na sexuální obtěžování, které lze považovat za jednu z nejzávažnějších podob obtěžování, jakož i za druh diskriminace, jež představuje nežádoucí, intenzivní a zásadní zásah do pracovního života obtěžované osoby. Cílem práce je pojednat o stěžejnosti adekvátní prevence na jednotlivých pracovištích, o vhodnosti nastavení relevantních kontrolních mechanismů vedoucích k dodržování stanovených pravidel a o nedostatečnosti stávající ochrany obětí. Práce nabízí vhodné korekce a prostředky, jež by měly být ideálně aplikovány na pracovištích a jejich dodržování státními orgány vynucováno a kontrolováno. Práci postupně doplňují související soudní rozhodnutí týkající se dané problematiky. Premisy a hypotézy jsou komparovány s výsledky různých výzkumů a šetření. Stěžejní kapitoly obsahují podněty a úvahy mající za cíl zlepšení stávajícího stavu. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou členěny tak, aby čtenář nejprve získal teoretické povědomí o problematice a byl tak schopen porozumět následně nabízeným řešením a úvahám. V první kapitole je čtenář seznámen s...
Rizikové chování žáků základních škol a jeho prevence
HERZÁNOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování na základních školách a jeho prevencí. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou charakterizovány různé typy rizikového chování, faktory, které ovlivňují jejich vznik a příčiny vzniku rizikového chování. Práce pojednává také o problematice šikany, o jejím vývoji, diagnostice, důsledcích a o jejím řešení. V práci je vysvětlena role základní školy v ochraně a prevenci a funkce učitele, metodika prevence, školního psychologa, speciálního pedagoga a výchovného poradce. Praktická část je věnována rozhovorům s učiteli, kteří se s rizikovým chováním setkali a řešili jej. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku rizikového chování na základních školách a zjistit, s jakými případy rizikového chování se pedagogové setkali, jak vnímají preventivní programy a s kým při řešení rizikového chování spolupracují.
Šikana z pohledu outsidera
HAUSNEROVÁ, Katrin
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části práce je na základě studia odborné literatury popsat problematiku šikany na druhém stupni základních škol, úvod do jednotlivých rolí v ní a bližší popsání pozice outsidera. V práci jsou analyzovány příčiny projevů šikany, chování žáků při setkání se šikanou, druhy prevence a možnosti řešení. V empirické části práce je věnovaná studii, která je zaměřená na konkrétní případy šikany ze vzorku tříd. Dále analyzuje role v šikaně na základě odpovědí a prokazuje přítomnost pozice outsidera. Výzkum je proveden pomocí dotazníkového šetření na vybraných základních školách.
Sociální agrese v rámci předmětu výchovy ke zdraví na základní škole
CHOVANCOVÁ, Lucie
Cílem mé práce je zjištění přístupu a vztahu dětí ve věku 12-15 let k sociálním sítím, používání internetu jako prostředek ke komunikaci, povědomí žáků a informovanosti na základní škole. Sekundárním cílem je povědomí žáků ve věku 12-15 let o sociální agresi na internetu. Bakalářská práce se týká sociální agrese spojené s předmětem výchovy ke zdraví na základní škole, vymezení pojmu samotného, jaké je povědomí o agresi, jaké nebezpečí se skrývá v častém používání sociálních sítích. Čtenář bude seznámen s problematikou na sociálních sítích, kyberšikanou - definicí pojmu, stadii, prevencí atd. Jako metoda v praktické části byla použita anketa vlastní konstrukce, která je zaměřena na II. stupeň (absolvování 7. - 9. třídy) základní školy, jedná se o základní školu v Sezimově Ústí, kde práce mapuje povědomí žáků o sociální agresi, setkání se s problematikou, výskyt agrese v okolí, reakce žáků, jejich důvěru, či nedůvěru v sociálním prostoru apod. Výsledky a výzkum naplnil očekávání a domněnky. Bylo potvrzeno, že dívky komunikují na sociálních sítích více než chlapci. Dále bylo zjištěno, že chlapci využívají internet k hraní her, jedná se o 70 % dotazovaných. 60 % dotazovaných, jak dívek, tak chlapců jsou s pojmem kyberšikana nejčastěji seznamováni ve škole, jak bylo ve výzkumu.
Prevence šikany před a v průběhu pandemie COVID-19
HLAS, Karel
Bakalářská práce pojednává o dosavadních trendech výskytu šikany na základních školách. Teoretická část obsahuje například charakteristiku projevů šikany před krizí, její vybrané aspekty, šikanu v průběhu krize a dosavadní zkušenosti s realizací prevence šikany v obou obdobích (před a v průběhu). Text je orientován na teoretické vystižení tématu šikany, tzn. vysvětlení pojmů, stádií, diagnostika atd. Praktická část se zabývá zkušenostmi přístupu k realizaci školní prevence před a během pandemie Cílem práce je tedy zjistit, zda učitelé provádí prevenci i v rámci online výuky a jak ji případně zlepšit. V souladu s cílem práce je navrhnutý a použitý kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Cílovou skupinou pro zaslání jsou žáci a učitelé 2. stupně ZŠ v Jihočeském kraji.
Preventivní programy proti šikaně
TEJKALOVÁ, Michaela
Tato práce je zaměřená na preventivní programy proti šikaně ze zahraničí, ale i z České republiky (KiVa, Hradecký model, SAVE a Bulli & Pupe). Tyto programy budeme porovnávat mezi sebou a z výsledků zjistíme jaká je efektivita těchto programů. V teoretické části dojde k obecnému seznámení s pojmy jako je šikana a prevence. Právě díky tomu se můžeme v praktické části přesunout na porovnávání jednotlivých preventivních programů proti šikaně podle daných kritérií. Z výsledků poté můžeme vyvodit odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Respektive v čem se shodují a v čem se jednotlivé preventivní programy proti šikaně liší a zda je možné aplikovat vybrané preventivní programy i v českém školství.
Kyberšikana z pohledu učitele na 2.stupni ZŠ a možnosti preventivního opatření
VAŇKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou kyberšikany u žáků 2. stupně základních škol z pohledu a zkušeností vyučujících. Podstatou práce je zaměření se na pohled učitelů na problematiku kyberšikany. V teoretické části práce jsou čtenáři seznámeni s komunikačními technologiemi, prostřednictvím kterých ke kyberšikaně dochází. Zvláštní pozornost je zde věnována sociálním sítím, které jsou v současnosti nejen mezi žáky určitým trendem. Nejdůležitější součástí je však část, která popisuje kyberšikanu, její odlišnosti od klasické šikany, věnuje se zde jak agresorovi, tak oběti kyberšikany, zaměřuje se na projevy kyberšikany a všímá si také role rodičů, ale zejména školy při prevenci a odhalování nežádoucího jevu. Není opomenuto ani řešení kyberšikany, a to jak z pohledu agresora (jeho trestní odpovědnost) tak z pohledu oběti (organizace a instituce pomáhající obětem některého trestného činu). Praktická část se zaměřuje na sběr dat a představení dotazníku. Dále jsou prezentovány výsledky dotazníku prováděného ve spolupráci s vyučujícími na 2. stupni základních škol týkajícího se problematiky kyberšikany.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 287 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.