Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí205 - 214další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova k hlubšímu vnímání národní identity prostřednictvím výtvarné hry (mladší školní věk)
MACHÁLKOVÁ, Martina
Ústředním tématem práce je národní identita v rámci výtvarné výchovy. Nejdříve se tedy zabývám definováním pojmů výchova, vnímání, mladší školní věk, samozřejmě také vymezením národním identity a s ní souvisejícími termíny identity, zvyků, tradice, kultura a společnost. Práce se snaží názorně popsat poznání svého národa právě prostřednictvím výtvarné hry a uvádí pak názorné příklady pro práci s dětmi během školní výuky i mimo ni. Bakalářská práce slouží spíše k upozornění na danou problematiku a dává tak možnost dalšího zkoumání tématu národní identity vyučované v hodinách výtvarné výchovy.
Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
PLÍVOVÁ, Klára
Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a funkce. Dále se práce okrajově zmiňuje také o dokumentaci školní družiny. Podrobněji se však věnuje školnímu vzdělávacímu programu, který školní družina vypracovává. Práce upozorňuje na propojenost školního vzdělávacího programu školní družiny se školním vzdělávacím programem základní školy. Poukazuje na různé přístupy k začlenění klíčových kompetencí do dokumentu ? zda se jedná o povinnost či nikoliv. Představuje také různé možnosti rozvíjení klíčových kompetencí ve školní družině. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní zpracování klíčových kompetencí v školních vzdělávacích programech školních družin z celé České republiky. Dokumenty byly rozčleněny do různých skupin podle jejich hloubky zařazení a rozpracování klíčových kompetencí. Práce se dále zabývala pouze třetí skupinou, kde zkoumá obsah, styl a rozsah zpracování klíčových kompetencí. Také je zde poukázáno na nedostatky při propojení jednotlivých činností a rozvíjených kompetencí.
Jak urbanizace ovlivňuje volný čas dětí a mládeže
ZÁMKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá problematikou urbanizace v souvislosti s ovlivňováním volného času dětí a mládeže. Teoretická část se zaměřuje na typizaci vesnických a městských sídel; samotný proces urbanizace v kontextu s městysem Ledenice; problematiku životního stylu a volný čas jako jednu z nejvýznamnějších oblastí životního stylu (v souvislosti s jeho trávením ve městě a na venkově). Praktická část se věnuje nalezení rozdílů mezi způsoby trávení volného času dětí a mládeže (včetně nabídky volnočasových aktivit), jejichž příčinou je proces urbanizace.
Prevence zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými v Českých Budějovicích.
KRYGAROVÁ, Radka
Práce se zabývá možnostmi prevence zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými v Českých Budějovicích. Teoretická část zahrnuje základní pojmy, rizikové faktory a prevenci zneužívání návykových látek, respektive její druhy, preventivní opatření, programy i to, kteří lidé pracují s cílovou skupinou prevence, tedy s dětmi a mládeží. Empirická část přináší popis některých vybraných možností a zařízení, zabývajících se prevencí na území Českých Budějovic. Tyto informace doplňují zpracované rozhovory s lidmi, kteří na uvedených místech pracují. Je zde přiblížena jejich konkrétní pracovní činnost v oblasti prevence, i osobní názory na danou problematiku, což umožňuje vytvoření aktuálního a různorodého pohledu na stav úrovně konkrétní poskytované prevence.
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Marholdová, Lucie ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití volného času českými spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zmapování volného času českého spotřebitele a jeho posouzení z hlediska faktorů pohlaví, věk a vzdělání. V teoretické části je vymezen pojem volný čas, jeho vývoj, funkce a dělení. Tato část také popisuje trendy trávení volného času v současné české společnosti. V praktické části jsou na základě data miningu analyzována data získaná z databáze Market, Media & Lifestyle -- TGI od společnosti MEDIAN, s. r. o.
Význam volnočasových aktivit u dětí předškolního a mladšího školního věku z různých etnických komunit.
VODIČKOVÁ, Alena
Multikulturní výchova je aktuálním tématem našeho školství. Současná etapa transformace našeho školství klade ve svých rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání velký důraz. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy multikulturalita a multikulturní výchova a naznačuje, jaké možnosti pro ni nabízejí volnočasové aktivity. Dále pak jsou charakterizovány hlavní rysy volnočasových aktivit. V praktické části práce je zmapováno, jak tráví volný čas děti z různých etnik a zda se způsob jejich trávení u těchto skupin dětí liší. Dále je zjištěno, jaké jsou přínosy volnočasových aktivit pro jejich lepší socializaci. Poznatky z výzkumu mohou sloužit k zamyšlení rodičů nad volným časem svých dětí a nad různými možnostmi, jak volný čas lépe využít.
Zjišťování kvality klimatu v zařízení neformálního a zájmového vzdělávání
ŽŮRKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematiku zajišťování zdravého klimatu v zájmovém a neformálním vzdělávání, analýzou nástroje, který měří a zjišťuje sociální klima ve školním prostředí. Dále modifikací tohoto nástroje pro potřeby zájmového a neformálního vzdělávání. První část bakalářské práce je zaměřena na termíny volný čas, zájmová činnost, motivace, sociální klima. Je zde věnován prostor zájmovým organizacím, kterých se měření klimatu dotýká. V další části práce je pozornost zaměřena na problematiku pedagogicko-psychologické diagnostiky a na její možné využití v praxi. Praktická část obsahuje modifikaci dotazníku CES a jeho aplikaci do prostředí zájmového a neformálního vzdělávání za pomoci výstupů odborné veřejnosti.
Poptávka po internetu
Zvědělíková, Rebeka ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je internet a volný čas, který na něm lidé tráví. Cílem práce je poznat, ať už na základě vlastního dotazníku či ověřených studií, jaké věkové kategorie lidí používají internet, jaké výdaje za přístup k internetu měsíčně zaplatí, jaký počet hodin volného času stráví na internetu, které internetové služby preferují, na kolik je pro ně internet bezpečný a nezbytný v každodenním životě. Část práce se věnuje vysvětlení internetu, jeho historii, aplikacím a možnostem připojení. Dále se práce zabývá odrazem internetu v české ekonomice, volným časem, poptávkou a jejími determinantami, které jsou probrány teoreticky i konkrétně.
Vliv užívání PC ve volném čase na studijní výsledky u dětí v prepubertálním období
STRÁNSKÝ, Jan
Práce popisuje nejčastější činnosti prepubertálních dětí na počítači v jejich volném čase. Výzkumem se snaží zjistit, existuje-li nějaký vztah mezi dobou strávenou u počítače a studijními výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí205 - 214další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.