Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí203 - 212dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Péče o ohrožené děti a děti žijící mimo vlastní rodinu
PŘIBYLOVÁ, Marta
Diplomová práce se zabývá psychosociální problematikou ohrožených a osamocených dětí, a to především ve smyslu ohrožení citovým strádáním. Teoretická část se zaměřuje na objasnění klíčových pojmů jako jsou potřeby dítěte, výchova, rodina a její zázemí, psychická deprivace a její důsledky, náhradní rodinná péče, socializace atd. Cílem teoretické části práce je nastínit problematiku výchovy dítěte v prostředí ústavu náhradní péče o dítě v komparaci s výchovou dítěte v prostředí rodiny. Těmito rozdíly jsem se zabývala ve výzkumné části práce. Hlavním cílem bylo oslovit několik zainteresovaných odborníků a zjistit jejich postoje a názory na situaci ohrožených dětí v ČR, která se s touto problematikou potýká. Semistrukturované interview, které jsem s nimi prováděla, bylo zaměřeno především na kladení otázek ohledně stávajících {\clqq}nedostatků`` v Zákoně o rodině a Zákoně o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Cílem bylo poukázat na indikátory, které negativně ovlivňují zdárný psychosociální vývoj jedince v dětském věku. Pro dokreslení zkoumané problematiky jsem práci doplnila kasuistikou rodiny s osvojeným dítětem.
Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže;
DVOŘÁKOVÁ, Markéta
ABSTRACT Diplomová práce s tématem {\clqq}Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže``, se jak z názvu vyplývá, zabývá rodinou jako nejúčinnějším činitelem v rámci prevence kriminality dětí a mladistvých. Autorka v teoretické části práce popisuje rodinu jako ucelený systém, který má několik funkcí. Zabývá se zde také poruchou těchto funkcí s ohledem na kriminalitu dětí a mládeže, z nichž nejvíce vyzdvihuje funkci emocionální a socializační. Popisuje zde samotný jev kriminality, ale také sociálně patologické jevy, které mohou s kriminalitou souviset. Významná část práce je pak věnována prevenci kriminality, a to jak obecné, tak zejména prevenci v rámci rodiny. V závěru teoretické části práce je přehled statistik kriminality, kterou autorka rozdělila podle krajů a okresů. Detailněji pak byl popsán kraj Karlovarský, na který autorka zaměřila i svou praktickou část práce. V praktické části jsou zpracovány případové studie deseti mladistvých z Karlovarského kraje, jež se dopustili nějaké trestné činnosti. Pro přehlednost jsou studie doplněny grafy, které zvýrazňují jevy, nejvíce ovlivňující kriminalitu. V této části se dále autorka zabývá také diskusí teoretické části, včetně porovnávání statistik kriminality. Bylo zjištěno, že mladiství převážně pocházejí z dysfunkčních rodin. Lze tedy říci, že rodiny dysfunkční jsou velmi rizikovým faktorem, ovlivňujícím možné budoucí kriminální chování dětí, které jsou v těchto rodinách vychovávány. Cílem práce je popsat problematiku fungujících a nefunkčních (dysfunkčních) rodin s ohledem na trestnou činnost dětí a mládeže, případně stanovení hypotéz. Autorka na základě zpracované teorie a vlastního výzkumu, stanovila jakési {\clqq}desatero rodinné výchovy``, to by mohlo sloužit jako návod rodičům pro prevenci kriminality u jejich potomků.
Přátelství jako základ manželství podle Aristotela
BALI, Kateřina
Práce se zabývá přátelstvím a posléze manželstvím tak, jak jej pojímal Aristotelés. První kapitola se zaměřuje na výklad přátelství spolu se všemi náležitostmi, které s ním souvisí, druhá kapitola je pak věnována manželství, jež se opírá o výklad nerovného přátelství a jež je ukotveno v politickém konceptu státu. V celé práci je interpretován Aristotelův pohled na tyto dva fenomény a to zejména prostřednictvím primární a sekundární literatury.
Výchova a vzdělání ve starověku aneb jejich odkaz dnešní době
KOPTYŠOVÁ, Monika
Práce se zabývá výchovou a vzděláním ve starověku v porovnání s dnešní výchovou a vzděláním. Nejprve se seznámíme se vzděláním ve dvou městských státech Spartě a Athénách. Porovnáme rozdíly, které zde byly, a přesuneme se k jedné z nejvýznamnějších osobností tehdejší filosofie ? Sokratovi. Krátce se zmíním o jeho životě, ale mnohem důležitější je jeho filosoficko-pedagogické působení a myšlenky, které nás ovlivňují i dnes. Na závěr se v práci věnuji porovnání pohledu Sokrata, Platóna a Aristotela na tehdejší výchovu a vzdělání oproti dnešnímu pohledu. Hlavním cílem celé práce je najít nějaký odkaz pro dnešní dobu. Ať už je to metoda nebo nějaká myšlenka, která by se dala využít i v dnešní době, a která by mohla pomoci při výchově a vzdělání.
Reflexe krize autority z hlediska filosofie výchovy
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá analýzou krize autority ve výchově. První část práce se zabývá rozborem současné koncepce autority (definování jejich dimenzí: legitimita, moc, byrokracie, charizma, poslušnost k autoritám a autoritářství) a definováním krize autority ve společnosti. Druhá část práce zhodnocuje tyto poznatky, definuje krizi autority ve výchově, nabízí plán řešení této krize, hledá kořeny této krize v tradiční škole, upozorňuje na roli alternativních koncepcí výchovy v krizi autority. Poslední část práce se věnuje definování animace jako třetí dimenze výchovy (po formaci a edukaci) a definování možnému přínosu animace v otázce krize autority.
Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogický odkaz
KOŠAN, Petr
Práce se zabývá obdobím osvícenství a především osobou Jeana Jacquese Rousseau. Práce popisuje charakteristiku osvícenství, hlavní směry a jejich představitelé, dále celý ţivot Jeana Jacquese Rousseaua, jeho filozofické, náboţenské a politické myšlenky. Hlavním cílem bylo popsání jeho pedagogických myšlenek a zároveň rozdělení výchovy dle věku dítěte, které vychází z jeho díla Emil čili o výchově. V práci nechybí pronikání Rousseaua nejen do českých zemí, ale také do ostatních zemí Evropy jako je Francie a Anglie a dále pronikání do Ameriky. Poslední část práce se věnuje názorům ostatních významných osobností, které Jeana Jacquese Rousseaua hodnotili a inspirovali se jím.
Vliv negativní rodinné výchovy na dítě předškolního věku
PEKÁRKOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce pojednává o rodině a jejím výchovném vlivu na dítě. V teoretické části jsem nastínila vývoj rodiny v průběhu dějin, pomocí prostudované literatury jsem uvedla některé definice, abychom si uvědomili mnohostrannost této instituce. Zaměřila jsem se na fungování rodiny v rámci společnosti a některými charakteristikami ukázala rozdíly mezi rodinou harmonickou a závadovou. Vytyčila některé problémové momenty ve výchově jako jsou nevhodné výchovné postoje rodičů. K vytvoření praktické části jsem použila dvě výzkumné metody. První metodou je případová studie, která vznikla dlouhodobým pozorováním a ukazuje nám na konkrétních případech vliv nevhodné, čili negativní výchovy. To se odráží v jednání a chování dětí, které navštěvují naši mateřskou školu. Pro druhý výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které bylo určeno pro rodiče předškolních dětí a mapuje nám, jakým způsobem rodiče přistupují k výchově svého dítěte a řeší výchovné problémy.
Interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit
SALAJOVÁ, Zdeňka
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou zabývající se nabídkou zařízení a spoluprací pedagoga a rodičů v konkrétních zařízeních provozujících určitou volnočasovou činnost. V teoretické části jsou popsány pojmy: volný čas a volnočasová zařízení; rodina, její postoj k volnému času, vliv rodiny na volný čas dítěte; spolupráce, její možnosti využití, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní zařízení. Jsou zde nastíněny možnosti spolupráce a výběr některých zařízení, v jejichž programu je interakce rodičů s pedagogem nějakým způsobem reflektována. Informace jsou získávány z konkrétních internetových stránek jednotlivých zařízení. Vybrané typy zařízení: komunitní a základní školy, školní družiny, střediska pro volný čas a mateřské školy. Cílem je zmapovat nabídky institucí zabývajících se nějakým směrem využití volného času za spolupráce s rodiči.
Význam a role skautingu v utváření hodnotového světa dětí a mládeže
CÍCHOVÁ, Edita
Práce popisuje skautskou organizaci od jejího vzniku až do dnešní doby. Snaží se zhodnotit přínos a vliv skautské organizace a její působení na mládež, která jí prošla.
Romské dítě "po škole" Význam romské kultury, rodinného, školního a neformálního (mimorodinného a mimoškolního) prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí
VOMLELOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá významem romské kultury, rodiny, formálního a neformálního prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí. V teoretické části je nejprve představena romská kultura jako východisko pro výchovu a vzdělávání romských dětí. Dále výchova v romské rodině, co například znamená vychovávat dítě k romství a jak se liší romská výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Následně se práce věnuje formálnímu vzdělávání především v mateřské a základní škole, zabývá se úlohou pedagoga, školní úspěšností romských žáků a nástroji, které jejich postavení zlepšují. Vliv mimorodinného a mimoškolního prostředí je prezentován na příkladu Komunitního centra pro děti a mládež Cheiron T v Táboře. V praktické části je zprostředkován pohled komunitních a sociálních pracovníků tohoto komunitního centra. Hlavním cílem výzkumu mé bakalářské práce je zjistit vztah a motivace romských dětí ke vzdělání ? jaký vliv na ně má v tomto ohledu kultura, rodina, škola a komunitní centrum, kam dochází. Praktická část je zakončena prezentací a interpretací výpovědí dětí, se kterými jsem na toto téma vedla rozhovor. V závěru bakalářské práce dochází v diskuzi k porovnání výpovědí dětí, komunitních pracovníků a mých praktických zkušeností s názory získanými z odborné literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí203 - 212dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.