Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukační prostředí dospívajících dívek s poruchami chování
Šimonová, Kristýna ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje edukačnímu prostředí a jeho souvislosti s rozvojem poruch chování u dospívajících dívek. Jedná se především o edukační prostředí rodiny a školy vzhledem k jejich významu pro socializaci jedince. Teoretická část nejprve stručně charakterizuje období adolescence v jeho bio-psycho- sociálních hlediscích. Posléze se věnuje poruchám chování, jejich klasifikaci, projevům, ale také etiologii či specifikům této problematiky u dívek. V závěru pak nabízí vhled do souvislostí mezi různými charakteristikami edukačních prostředí a jejich vztahu s poruchami chování se zaměřením na specifika u dívek. Empirická část si pak klade za cíl zachytit možný vztah mezi poruchami chování u dívek a edukačním prostředím, o což se pokouší formou deseti podrobných případových studií dívek ve věku čtrnáct až šestnáct let umístěných do ústavních zařízení. K výzkumnému šetření bylo využito jak kvalitativních, tak kvantitativních výzkumných metod. Diplomový projekt přispívá k pochopení psychologických souvislostí problematického vývoje dospívajících dívek a přináší nová data do širšího projektu sledování edukačního prostředí dospívajících. Kromě přínosu ve formě detailních případových studií dívek, které poskytují vhled do této problematiky, výsledky práce naznačují zejména možné rizikové...
Odměny a tresty ve výuce na SOŠ
Doubková, Michaela
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve školním prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je vymezena problematika školy a jejího výchovného působení na žáka, kde je nastíněna oblast výchovy, školy a s ní spojená problematika osobnosti učitele a jeho výchovného stylu, dále se zabývá oblastí kázně respektive nekázně žáků ve škole. Větší pozornost je věnováno oblasti odměn a trestů, a to především na jejich druhy, funkce, zásady a rizika odměn a trestů. Pro teoretickou část jsem informace získávala z knih a elektronických zdrojů. Průzkumná část je zaměřena na dotazníkové šetření, kterým jsem zjišťovala názory žáků vůči odměnám a trestům. V diskuzi věnuji pozornost shrnutí poznatků z průzkumného šetření, které jsem prostřednictvím dotazníků získala. V závěru práce uvádím přínos pro pedagogickou praxi v rovině doporučení pro učitele.
Výchovný styl rodičů podle pořadí narození dítěte
PLCHOVÁ SIKOROVÁ, Lucie
Bakalářská práce s názvem "Výchovný styl rodičů podle pořadí narození dítěte" je zaměřena na zjištění toho, jaký výchovný styl uplatňují rodiče u svých dětí podle toho, v jakém pořadí se dítě do rodiny narodí. Zabývá se tím, zda je výchovné působení u všech dětí stejné, nebo se s každým narozeným dítětem toto výchovné působení mění. V práci jsou popsána jednotlivě všechna pořadí narození dětí od nejstaršího dítěte, přes prostřední dítě až k nejmladšímu dítěti, a to včetně jedináčků. Samozřejmě je zde popsán vývoj osobnosti a jednotlivé výchovné působení, které se v rodině uplatňuje. Tato práce upozorňuje na význam pořadí narození a to jak ve vztahu k rodičům, tak ve vztahu k sourozencům, ale také právě ve vztahu k výchovnému působení rodičů na své děti. Veškerá data byla získána prostřednictvím rozhovorů s respondenty a pomocí dotazníků.
Používání trestů a odměn ve výchově dětí
NEDBALOVÁ, Martina
Hlavním předmětem zájmu této práce jsou formy odměn a trestů a jejich nejčastější využití při výchově dětí jejich rodiči. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na uvedení nejdůležitějších odborných poznatků a vymezení pojmů, které se k dané problematice vztahují. Věnuje se souvislostem výchovy a výchovných koncepcí, stejně jako výchovným stylům v rodině. Rovněž jsou zde popsána různá pojetí odměn a trestů. Praktická část práce je postavena na dotazníkovém šetření. Prostřednictvím výzkumných otázek bylo zjišťováno, jaké odměny a tresty se ve společnosti vyskytují, s jakou četností a jak děti tyto odměny a tresty vnímají. Zjištěné výsledky jsou uvedeny v tabulkách a grafech, konfrontovány s literaturou a okomentovány.
Výchovný styl matek a otců očima dospívajících.
KŘÍŽOVÁ, Hana
Diplomová práce s názvem "Výchovný styl matek a otců očima dospívajících" se zabývá rozdíly vnímání a hodnocení výchovného přístupu matek a otců k dcerám a synům. Teoretická část obsahuje základní informace o funkcích rodiny, typech rodiny, vývojové charakteristiky v období pubescence, typy výchovných stylů. Součástí práce je prezentace výsledků výzkumu výchovného stylu matek a otců z pohledu děvčat a chlapců. Data byla získána pomocí strukturovaných rozhovorů se žáky osmých ročníků základní školy v měsíci březnu a dubnu 2013.
Výchovné styly a podmínky rodinné výchovy dítěte v mateřské škole
KOLDOVÁ, Michaela
Práce v teoretické části se zabývá charakteristikou rodiny, jejím dělením, výchovnými styly a názory různých osobností. Zabývám se zde i osobností pedagoga. V metodické části jsou popsány strategie, jakými bude výzkum probíhat, charakteristika zařízení a popis místa výzkumu. Empirická část se zabývá rozborem a vyhodnocení dotazníků pro získání požadovaných informací, což je úplnost rodiny, výchovný styl, funkce rodiny, vliv rodinné výchovy na chování dětí.
Mateřská škola a rodina
GUCKO, Kamila
Cílem této bakalářské práce je pojmenovat vzájemná očekávání rodičů předškolních dětí vůči mateřské škole a pedagogů mateřské školy vůči rodičům dětí, které ji navštěvují. Teoretická část se zaměřuje na popis rodiny, výchovných stylů, současné mateřské školy a kriterií, které pro spolupráci rodiny a mateřské školy stanovuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumná část je založena na použití kvalitativní metody - rozhovoru. Jsou zde shrnuty a graficky znázorněny výsledky rozhovorů vedených s čtyřiceti rodiči dětí navštěvujících mateřskou školu a dvacetičtyřmi pedagogy. Závěr práce porovnává očekávání rodičů, očekávání pedagogů a poznatky získané na základě prostudované literatury.
Období vzdoru v životě člověka
KLOZOVÁ, Andrea
Práce se zabývá obdobím vzdoru, je rozdělena do tří kapitol, které jsou teoretického charakteru. První kapitola se zabývá obdobím vzdoru obecně, druhá kapitola se věnuje období vzdoru u batolat a třetí kapitola se věnuje období vzdoru u pubescentů. Ve druhé a třetí kapitole je časové vymezení daného období, důvody vzdoru, emoční vývoj jedince, vývoj identity a výchovné styly, které mohou pomoci ovlivnit chování dítěte. V praktické části jsou tři kazuistiky, kde je s rodiči rozebírána jejich rodinná situace. Rodiče zde uvedli příklady vzdoru dítěte, jejich řešení a společně jsme určili, který z výchovných stylů, popsaný v teoretické části, rodiče při výchově používají. Bylo zjišťováno, zda se teorie prolíná s praxí.
Typy výchovy
MRABET KRAJÁNKOVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá výchovou, především výchovnými typy, procesy a metodami, které se uplatňují v rodinách s dětmi. Podle jednotlivých autorů popisuji a srovnávám typy výchovy podle kritérií a dopadu na rozvoj osobnosti dítěte. Dále tyto typy podrobněji popisuji nejen co se týče jejich obecné charakteristiky, ale také pozitivních a negativních stránkách. V historické části hledám kořeny typů výchovy, které do dnešní doby ovlivňují samotný proces. Po té se poukouším vytvořit vlastní novou typologii, podle srovnání jednotlivých typů výchovy. Nakonec popisuji podle vybranných příruček ideální přístupy ve výchově v rodinách a pozitivní faktory pro formování osobnosti dítěte. Mým cílem je zmapovat jednotlivé typy a přístupy a určit nejvhodnější z nich pro výchovu dětí, aby se z nich vyvinul dobrý a silný jedinec.
Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků
KLÍMOVÁ, Alžběta
Úvod diplomové práce je věnován historickým souvislostem postavení dítěte ve společnosti. Dále jsou definovány pojmy výchova, výchovný styl, výchovné prostředky i tělesné tresty. Nedílnou součástí práce je výčet a charakteristika faktorů ovlivňujících volbu výchovných prostředků. Pozornost je věnována i problematice důsledků tělesných trestů. Závěrem je přiblížena legislativa související s tělesnými tresty. Primárním cílem práce je zmapovat postoje rodičů k používání tělesných trestů pří výchově předškoláků. Dalším cílem je analyzovat zjištěné údaje z hlediska věku, vzdělání, pohlaví, rodinného stavu a příjmové skupiny. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum provedený technikou standardizovaného dotazníku. Na základě provedeného výzkumu a následné analýzy získaných výsledků je možné konstatovat, že většina respondentů považuje tělesný trest za přiměřený výchovný prostředek, a že faktorem nejvýznamněji ovlivňujícím výběr výchovných prostředků jsou zkušenosti s tělesným trestem v dětství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.