Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mimoškolní výchova dívek s nařízenou ústavní výchovou ve výchovném ústavu Černovice
ŠTEFLOVÁ, Marcela
Téma práce ukazuje oblast mimoškolní výchovy ve VÚ v Černovicích, systém hodnocení a kompletní pohled na výchovný systém včetně mimoškolních činností. Zvláštní pozornost je v práci věnována jednotlivým složkám výchovy a kazuistice výchovné práce s dívkou.
Concept for Establishment of a Training Centre Financed by European Funds
Lomnická, Mária ; Veselý, Marek (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
The introduced diploma thesis suggests a business plan for new activities of a middle entrepreneur, financed by European Structural Funds. The target is to build a training centre for public, the applicant is educational institution. The first part of thesis deals with theoretical aspects of European Structural Funds topic, second part composes own business plan suggestions.
Příprava klientů s nařízenou ústavní výchovou na odchod ze zařízení
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá přípravou klientů s nařízenou ústavní výchovou na odchod ze zařízení. Charakterizuje zařízení pro výkon ústavní výchovy v České republice, popisuje historii a současnost Výchovného ústavu, střediska výchovné péče, střední školy a školní jídelny Černovice. Další kapitola seznamuje s nařízením a průběhem ústavní výchovy, od přijetí klienta do zařízení po jeho odchod. Poslední kapitola práce se zaměřuje na konkrétní oblasti života, na které je třeba děti při přípravě na odchod ze zařízení připravit a pomoci jim tak v bezproblémovém přechodu z ústavu do samostatného života obecně, následují informace o práci s dětmi s nařízenou ústavní výchovou v konkrétním výchovném zařízení se zaměřením na přípravu na odchod do samostatného života.
Rizika zavádění supervize do výchovných ústavů
FIALOVÁ, Markéta
ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zmapování postojů zaměstnanců školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy k zavádění supervize jako podpory jejich profesní činnosti. Výzkum se snaží zmapovat problematiku a rizika zavádění supervize do těchto zařízení. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, které souvisí se zaváděním supervize do výchovných ústavů. Vysvětleny jsou pojmy výchovný ústav, odborní pracovníci ve výchovných ústavech, supervize, supervizor, supervidovaný atd. Pro realizaci výzkumu bylo použito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Pro předvýzkum byla použita metoda dotazování a technika dotazníku. Výzkumný soubor tvořili ředitelé jednotlivých zařízení v kraji Vysočina. Pro výzkum byla použita metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 12 odborných pedagogických pracovníků výchovných ústavů kraje Vysočina. Pomocí výzkumu byla hledána odpověď na otázku, jaký přínos vidí zaměstnanci v zavedení supervize do organizace. Další otázka byla zaměřena na to, jakým způsobem seznámilo vedení své zaměstnance se zavedením supervize. Poslední otázka, na kterou byla hledána odpověď, se týkala toho, co je hlavním důvodem účasti zaměstnanců na supervizních setkáních. Z výsledků výzkumu následně vyplynulo, že zaměstnanci považují za největší přínos supervize v organizaci pomoc při řešení vztahových problémů. Dále z výzkumu vyplynulo, že vedení představilo supervizi jako pomoc a přínos pro organizaci. A nakonec, že hlavním důvodem účasti pracovníků na supervizních setkáních je povinnost.
Hlavní důvody odebrání dítěte rodičům a předání do ústavní, čí jiné náhradní výchovy. Případy řešené OSPOD Trhové Sviny v letech 2001-2011
PILEČKOVÁ, Jindra
Práce se zabývá konkrétními důvody, které vedou k návrhu SPOD v Trhových Svinech na odebrání dítěte rodičům a následného umístění do náhradní péče. Teoreticky práce popisuje rodinu, její funkce, rodinné vazby, rodičovství a poruchy rodičovství, rodinu neúplnou a náhradní. Dále stručně poukazuje na potřeby dětí, jejich psychickou a citovou deprivaci v raném dětství a na rizikové faktory, které mají na děti zásadní vliv. V neposlední řadě se zabývá legislativou, SPOD, ústavní péčí a druhy zařízení, kde probíhá následná péče, po odebrání z rodiny. Praktická část se zaměřuje na jednotlivé případy, dělí kazuistiky do tří základních skupin. Rozdělení spočívá v bližší specifikaci hlavních důvodů odebrání dětí rodičům ve všech dvanácti případech. Práce se dále věnuje sociální práci s rodinami realizovanou SPOD, jejich možnostmi v preventivní a poradenské činnosti. Poslední jmenované činnosti jsou velice důležité až nepostradatelné. Pokud budou zajištěny v plné možné míře, nebude docházet k výše popsaným případům tak často.
Útěky svěřenců z výchovného ústavu
PETR, Tomáš
Cílem mé práce bylo nalézt možné příčiny, které vedou svěřenců z Výchovného ústavu v Novém Jičíně k útěkům. Teoretická část nabízí ve stručném přehledu témata, která jsou důležitá pro pochopení otázky útěků a jejich souvislostí. Je zde popsáno jednak charakteristika období dospívání z vývojového hlediska, vymezení poruch chování s konkrétními projevy a klasifikací poruch chování. Dále práce odkazuje na platnou legislativu upravující péči dětí v etopedických zařízení, včetně vymezení předběžného opatření, ústavní výchovy a ochranné výchovy. V poslední části se práce zaměřuje na konkrétní výchovný ústav, kde specifikuje pracoviště a jeho zaměření. Praktická část se zabývá otázkou, co vede jedince z výchovného ústavu k útěkům a zda se roční období podílí na zvýšeném počtu útěků. Byl proveden kvantitativní výzkum, data byla sesbírána pomocí dotazníku a sekundární analýzy dat. V této části jsou také vyhodnoceny výsledky z výzkumného šetření.
Spravedlnost, trest a vina z pohledu mladistvých
ERLOVÁ, Pavla
Práce je zaměřena na mladistvé pobývající ve Výchovném ústavu Hostouň a docházející do střediska Probační a mediační služby Domažlice. Teoretická část popisuje obecně náhled teologie a penologie na spravedlnost, trest a vinu. Dále jsou zde uvedeny organizace zabývající se mladistvými, kteří se dopouštějí provinění, a jsou zde vyjmenovaná nejčastější provinění spáchaná mladistvými. Pro praktickou část jsou stanoveny 2 výzkumné otázky (1. Jak čeští mladiství chápou pojmy spravedlnost, trest a vina?, 2. Proč se chápání pojmů spravedlnost, trest a vina u dnešních českých mladistvých odlišuje od jejich teologicko-penologického určení?) Byl proveden kvalitativní výzkum s 10 mladistvými. Mladiství v 1. výzkumné otázce tyto pojmy z penologického hlediska většinou chápou. V 2. výzkumné otázce je třeba uvést, že většina mladistvých pochází z neúplné, nebo rozvrácené rodiny. Vztahy jsou narušeny výchovou v rodině, nenachází zde příklad správného chování, nemohou uznávat rodiče, u kterých nenachází lásku, tudíž se jim nemohou ani svěřit. A proto útočiště nachází u svých vrstevníků a kamarádů, kteří mají většinou stejné problémy.
Umístění do výchovného ústavu jako alternativa výkonu vazby.
KOTNOVÁ, Andrea
Má diplomová práce pojednávala o dvou institutech trestního práva - o vazbě a o výchovném ústavu. Záměrem práce bylo teoreticky a empiricky zpracovat stanovenou problematiku, podat ucelený obraz o obou alternativách a komparovat je. Cílem práce bylo dalšími informacemi přispět do rozhodovacího procesu v oblasti vazebního nebo alternativního řešení problematiky delikvence mladistvých. Svou práci jsem rozdělila na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsem vymezila legislativní podklad výkonu vazby v ČR se zřetelem k mladistvým pachatelům, zmapovala jsem psychosociální problematiku výkonu vazby mladistvých, dále jsem zpracovala legislativní podklad umisťování mladistvých do výchovných ústavů a nastínila psychosociální problematiku pobytu mladistvých ve výchovných ústavech. V závěru jsem se zabývala možnostmi a mezemi umístění mladistvých do výchovných ústavů namísto vazebního řešení. V úvodu empirické části jsem stanovila cíle práce a výzkumné otázky. K zodpovězení těchto otázek jsem provedla kvalitativní výzkumné šetření analyzující pobyt mladistvých ve vazbě a ve výchovném ústavu. Respondenty jsem získala účelovým výběrem přes výchovné ústavy. Potřebná data jsem získala prostřednictvím moderovaných polostrukturovaných rozhovorů se 7 mladistvými, jež prošli vazbou i výchovným ústavem. Rozhovory jsem přepsala a vytvořila z nich kasuistiky. Získaná data jsem analyzovala metodou zakotvené teorie, otevřeným kódováním. Výzkum ukázal odlišnosti v prožívání vazby a pobytu ve výchovném ústavu u mladistvých delikventů. Prokázalo se, že vazba je pro mladistvé stresující situace, která však destruktivním způsobem neovlivňuje osobnost mladistvého. Oproti tomu pobyt ve výchovném ústavu respondenti hodnotili kladně a zdůrazňovali jeho pozitivní efekt na svou osobnost. Výzkum dále odhalil důvody mimořádných událostí ve výchovných ústavech, jež spočívají zejména v neochotě přizpůsobit se režimu a v touze po svobodě. Nové poznatky práce spočívají v prokázání nedostatečného využívání nabízených programů ve věznicích. Z toho důvodu jako optimalizační doporučení navrhuji zvýšení informovanosti a motivace vězňů pro účast na těchto programech.
Vybrané speciálně pedagogické aspekty práce s jedinci s poruchami chování ve věku 15-18 let ve výchovných ústavech
LANGOVÁ, Martina
Ve své diplomové práci popisuji, jak ve výchovných ústavech probíhá reedukační proces, především ze speciálně pedagogického hlediska. V teoretické části diplomové práce definuji poruchy chování a následně se zabývám metodami, technikami, přístupy a formami práce s jedinci s poruchami chování. V praktické části jsem využila kvantitativní výzkumné metody - dotazníku, kdy jsem oslovila výchovné ústavy v České republice. Cílem bylo zjistit, jaké jsou ve výchovných ústavech využívané metody, techniky, přístupy a formy, jestli se od sebe jednotlivé ústavy liší a ověřit si, jestli se mnou uvedené teorie v praxi využívají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.