Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketingová komunikace kulturních organizací na Českobudějovicku
Pouzarová, Jana ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace kulturních organizací na Českobudějovicku. Věnuje se čtyřem největším kulturním institucím v okrese, které jsou zároveň největšími v kraji ve svých oborech působnosti, a to Jihočeskému divadlu, Jihočeskému muzeu, Alšově jihočeské galerii a Jihočeské komorní filharmonii. Vzhledem k mnoha změnám, k nimž v daných subjektech v posledních letech došlo, je období analýzy stanoveno na roky 2014 a 2015. Práce je rozdělena na čtyři části. První část vymezuje marketingové pojmy, popisuje marketingový mix, jeho jednotlivé nástroje a specifika marketingu v kultuře. Další část práce definuje zkoumané organizace z hlediska jejich historie, struktury a změn v posledních letech. Třetí část práce se zabývá podrobnou analýzou komunikačních aktivit těchto organizací, vymezuje použité nástroje marketingové komunikace. SWOT analýzou odhaluje silné a slabé stránky komunikace institucí, jejich příležitosti a hrozby. Poslední část se věnuje komparaci komunikace těchto čtyř subjektů a zároveň shrnuje zjištěné poznatky v oboru marketingové komunikace kultury na úrovni kraje.
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Kamená, Markéta ; Mutina, Petr (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Objekt filharmonie je navržen jako kruhová centrální stavba umístěná na středu eliptického vodního prstence, která se směrem vzhůru pod úhlem deseti stupňů mírně rozšiřuje. Tento kompoziční motiv se nepřímo odkazuje na tvarosloví antických chrámů, jeho zdůvodnění je však zejména funkční. Vodní prstenec má maximální rozměry vzhledem k velikosti parku, přesto je výrazným limitem pro rozměry objektu. Nástupní podlaží proto zastavuje plochu prstence nejmenší možnou plochou a každé další patro se zvětšuje dle potřeby filharmonického provozu, zejména tak, aby užitná plocha obsáhla nemalé množství šaten a zkušeben. Celkové hmotové pojetí objektu je téměř minimalistické, koncertní sál a potřebné zázemí je navrženo při spodní hranici minimálních rozměrů. Filharmonie je provozně po celém obvodu všech podlaží otevřena do okolí, za fasádou se odehrává život, čímž se svému okolí stává pohledově zajímavou. Za denního světla, kdy je provoz utlumen, vyvolává dojem stoického chrámu, ve večerních hodinách se „probouzí k životu“. Tomuto principu je podřízen architektonický výraz. Fasáda je po celém obvodu tvořena strukturálním zasklením, aby se dosáhlo efektu co největší transparentnosti. Abstraktní pojetí bez přirozeného měřítka okenních otvorů či jiných členících prvků je voleno s ohledem na princip filharmonie jako chrámu hudby, nikoliv primárně „jen“ veřejné stavby. Požadavky na vnitřní mikroklima budovy vyvolávají potřebu zastínění vnitřních prostor. V souladu s předchozím jsou i stínící prvky voleny abstraktně jako průběžné vertikální lamely začínající v nestejné výšce s ohledem na veřejný prostor parteru objektu.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Macurová, Lenka ; Čapák, Bořivoj (oponent) ; Rusín, Tomáš (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo navrhnout koncertní sál pro Filharmonii Brno. Před deseti lety proběhla na toto téma architektonická soutěž na pozemku mezi ulicemi Veselá a Besední. Vítězný projekt se zjednodušil a rozdělil na dvě etapy (podzemní parkování a koncertní sál). Při svém návrhu jsem vycházela z plánovaného parkování, které se v roce 2015 začíná konečně realizovat. Tvarově budovou navazuji a respektuji okolní charakter zástavby. Mým cílem bylo navrhnout budovu, která by byla funkční, městská, hezká a ekonomičtější než vítězný projekt
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Truhlářová, Jana ; Čapák, Bořivoj (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Řešená lokalita se nachází na ulici Veselá v historickém jádru města Brna v blízkosti Besedního domu – současného sídla Filharmonie Brno. Parcela přiléhající k nedokončené blokové zástavbě byla vybrána zadavatelem v soutěži z roku 2003 především díky poloze sousedícího Besedního domu, jehož prostory lze do návrhu zahrnout. Důvodem pro vypracování této studie bylo vytvoření variantního řešení, které by mohlo nabídnout další pohled na danou problematiku. Snahou bylo navrhnout funkční, provozně a ekonomicky méně náročný objekt, jehož těžištěm je sál s vynikající akustikou pro klasickou orchestrální hudbu o kapacitě okolo 1000 návštěvníků.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Šiška, Jaroslav ; Šupler, Libor (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Predmetom návrhu je dostavba blokovej zástavby na okraji historického centra s nadväznosťou na mestskú okružnú triedu. Bloková zástavba sa vyznačuje charakteristickými znakmi ako je - výška rímsy, obchodný parter, profil ulice, hrebeň strechy, priečelia s rytmizujúcimi oknami alebo rímsy jednotlivých podlaží, čím sú pomerne striktne predpísané pravidlá dostavby preluky. Môže byť koncertná sieň svojím významom v oragnizme mesta tak dôležitá, že nemusí rešpektovať tieto pravidlá? Podradenosť znakovosti mestského bloku môže znamenať postrádanie požadovaného výrazu koncertnej siene, ktorý by mohol dostávať charakter bytových alebo administratívnych budov, v ktorých je vstavaná koncertná sieň.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Veselý, Adam ; Vágner, Lukáš (oponent) ; Rusín, Tomáš (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce bylo navrhnout budovu pro brněnskou filharmonii. Brněnská filharmonie doposud sídlí v Besedním domě, který pro tento účel nevyhovuje. Místo pro návrh nové budovy brněnské filharmonie byla zvolena parcela, kde je aktuálně parkoviště, která je v těsné blízkosti besedního domu. V roce 1992 byl založen Spolek pro výstavbu koncertního sálu, který od té doby usiluje o vybudování Janáčkova kulturního centra. Koncertní sál s vynikající akustikou, který v Brně chybí. První snaha byla v roce 1989, kdy byla vypsána architektonická soutěž a projekt nové budovy byl těsně před započetím stavebních prací zrušen. V roce 2003 Statutární město Brno vyhlásilo urbanisticko-architektonickou soutěž na řešení stavby Janáčkova kulturního centra, jejímž předmětem byl urbanistický návrh celého prostoru mezi ulicemi Besední, Veselou a hotelem International. Zadáním soutěže byl rovněž návrh přístavby hotelu International. Důvody pro volbu tohoto pozemku byla těsná vazba na Besední dům., pozice v městském centru v sousedství s dalšími významnými institucemi, dobré napojení na MHD, možnost realizovat kapacitní podzemní garáže. Letošním rokem byly započaty stavební práce na tomhle místě, kde má stát nová budova. Celková realizace se odehrává ve dvou etapách. V první etapě se realizují podzemní tři podzemní patra sloužící pro parkování. Ve druhé etapě se postaví budova Janáčkova kulturního centra. Tuto soutěž na JKC vyhrál ateliér M1. V prvním kole soutěže se počítalo s bouráním trafostanice u hotelu International a rozšířením parcely. V druhém kole soutěže už parcela byla jen na místě parkoviště bez zásadních zásahů do okolního prostoru. Tato verze je platná do dnešního dne.
Místo ve středu města? Brno – Lokalita Benešova (od ulice Nádražní po Malinovského náměstí)
Mazálek, Radim ; Chládek, Pavel (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Dostavba ringu - dotvoření městské okružní třídy v rámci hledání rezerv historického jádra města
Moravsko-slezská filharmonie Ostrava, Černá louka
Smékal, Jan ; Rusín, Tomáš (oponent) ; Gürtler,, Ivan (vedoucí práce)
Objekt filharmonie se obrací do náměstí. Hmota je rozdělena na tři části.
Rakovnický Pěvecko-hudební spolek Vítězslav Novák
HÁPOVÁ, Zuzana
Diplomová práce na téma Rakovnický Pěvecko-hudební spolek Vítězslav Novák má čtenáři poskytnout kvalitní monografie zpěváckého spolku, který měl v Rakovníku téměř stoletou tradici a utvořil ve svých řadách další dva významné odbory: Rakovnickou operu a Rakovnickou filharmonii. V rámci své diplomové práce jsem prostudovala fond Pěvecko-hudební spolek Vítězslav Novák uložený ve Státním okresním archivu Rakovník, dále literaturu související s tématem kulturní a historické tváře města Rakovník, ale i knihy zaměřené na spolkovou legislativu. V úvodních kapitolách je tedy přiblížena historie a spolková činnost ve městě během existence spolku, dále již následuje činnost samotného spolku, včetně přiblížení významných osobností působících ve spolku. A nakonec jsou zařazeny kapitoly o Rakovnické opeře, dodnes známější a pro Rakovník významnější než samotný spolek, a Rakovnické filharmonii, která se nakonec včlenila do Rakovnické opery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.