Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Archeopark Netolice a příklady jeho využití ve volném čase
KOCOURKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá stavbou Archeoparku Netolice a jeho využití ve volném čase. Provádí čtenáře městem Netolice, místem nynějšího archeoparku, a to od prvních vykopávek až po samotnou realizaci dřevěné palisády. Popisuje archeologický výzkum, který zde byl v jednotlivých letech prováděn. Taktéž mapuje činnosti Letní archeologické školy od roku 2007, představuje partnerskou obec Ringelai s podobným projektem zvaným Gabreta a popularizuje ho veřejnosti. Součástí práce jsou dva typy příloh. V příloze první je zaznamenán rozhovor se starostou města Oldřichem Petráškem. V druhé, obrazové, jsou předloženy fotografie s památkami města Netolice a zejména samotného archeoparku.
Možnosti využití volného času mládeže v období adolescence na Mladoboleslavsku
ZIKMUND, Jiří
Práce se zabývá problematikou trávení volného času mládeže v období adolescence, to znamená mezi 15. a 20. rokem. Jejím cílem je vytvoření přehledu možností využití volného času na Mladoboleslavsku. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy volný čas, volnočasové aktivity a volnočasové zařízení. Dále je zde charakterizována mládež v období adolescence a region Mladoboleslavsko. Metodologická část je obsažena ve třetí kapitole. Zde je popsán proces výzkumu. Jsou zde obsaženy otázky, které byly základem pro výzkumnou část. Podstatou výzkumu bylo zjištění přítomnosti volnočasových zařízení v obcích Mladoboleslavska. Ve čtvrté kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu. K tomuto účelu jsou použity přehledné tabulky, které jsou doplněny komentářem. Poslední kapitola se nazývá interpretace, jejím účelem je shrnutí výsledků.
Bambiriáda jako proces komunikace dětských sdružení s veřejností
ZAVADILOVÁ, Petra
Práce se zabývá rozpracováním významu aktivního využívání volného času. Upozorňuje na to, že je důležité, aby s těmito možnostmi byla seznamována společnost (děti, mládež, rodiče, úředníci, partneři). Zdůrazňuje význam společných akcí napříč organizacemi se zaměřením na snižování patologických vlivů na děti a mládež a rozvoj kompetencí. Na Bambiriádu pohlíží jako na prostředek komunikace. Cílem práce je zhodnotit význam Bambriády pro společnost. Ukazuje možnosti komunikačních procesů využívaných při akci. Upozorňuje na význam motta jako komunikačního prostředku v rámci Bambiriády. Ukazuje Bambiriádu jako akci podporující spolupráci nestátní neziskových organizací, škol a školských zařízení jednak mezi s sebou tak i se státní správou a samosprávou.
SATURACE POTŘEB DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI PROSTŘEDNICTVÍM INTEGRACE VE SKAUTSKÝCH ODDÍLECH V KARLOVÝCH VARECH
PIRASOVÁ, Michaela
Děti s určitými zdravotními problémy, a tedy se speciálními potřebami velmi těžko hledají vhodné příležitosti v oblasti neformálního vzdělávání, kde by se mohly plně začlenit a realizovat a kde jsou dostatečně schopní lektoři či vedoucí pro tuto práci. Rodiče těchto dětí pro ně hledají zájmovou činnost, kde by byla plně přijímána jejich jedinečnost a byly naplňovány jejich potřeby ve zcela přirozeném prostředí. Ve své bakalářské práci se snažím objasnit pojem osobnost a jedinečnost člověka ve vztahu k lidskému prožívání. Zdůrazňuji nutnost uspokojování lidských potřeb a varuji před jejich nenaplněním, které může nepříznivě ovlivnit kvalitu života. Mezi těmito potřebami vyzdvihuji zejména sounáležitost, potřebu někam patřit a být přijímán, uznáván, mít možnost se vyvíjet a růst. Charakterizuji zde děti se specifickými potřebami, definuji zdraví a nemoc. Zabývám se mezilidskými vzaty a integrací těchto dětí mezi vrstevníky. Popisuji možnost současného stavu jejich začlenění ve skautských oddílech v Karlových Varech, vhodnost této formy a zjišťuji, zda se naplnila vzájemná očekávání. Ke sběru dat jsem použila výzkum kvalitativní, metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru, metodu zúčastněného pozorování a metodu fotodokumentace. V tomto výzkumu jsem hodnotila čtyři výzkumné soubory, a to děti se speciálními potřebami, jejich rodiče, ostatní děti v oddíle a vedoucí oddílů. Pozitivní výsledky výzkumu této bakalářské práce vidím jako motivující prvek a výzvu ke vstupu dětí se specifickými potřebami do organizace Junák stejně jako výzvu pro jiné organizace, zabývající se volnočasovými aktivitami dětí.
Výchova k hlubšímu vnímání národní identity prostřednictvím výtvarné hry (mladší školní věk)
MACHÁLKOVÁ, Martina
Ústředním tématem práce je národní identita v rámci výtvarné výchovy. Nejdříve se tedy zabývám definováním pojmů výchova, vnímání, mladší školní věk, samozřejmě také vymezením národním identity a s ní souvisejícími termíny identity, zvyků, tradice, kultura a společnost. Práce se snaží názorně popsat poznání svého národa právě prostřednictvím výtvarné hry a uvádí pak názorné příklady pro práci s dětmi během školní výuky i mimo ni. Bakalářská práce slouží spíše k upozornění na danou problematiku a dává tak možnost dalšího zkoumání tématu národní identity vyučované v hodinách výtvarné výchovy.
Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
PLÍVOVÁ, Klára
Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a funkce. Dále se práce okrajově zmiňuje také o dokumentaci školní družiny. Podrobněji se však věnuje školnímu vzdělávacímu programu, který školní družina vypracovává. Práce upozorňuje na propojenost školního vzdělávacího programu školní družiny se školním vzdělávacím programem základní školy. Poukazuje na různé přístupy k začlenění klíčových kompetencí do dokumentu ? zda se jedná o povinnost či nikoliv. Představuje také různé možnosti rozvíjení klíčových kompetencí ve školní družině. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní zpracování klíčových kompetencí v školních vzdělávacích programech školních družin z celé České republiky. Dokumenty byly rozčleněny do různých skupin podle jejich hloubky zařazení a rozpracování klíčových kompetencí. Práce se dále zabývala pouze třetí skupinou, kde zkoumá obsah, styl a rozsah zpracování klíčových kompetencí. Také je zde poukázáno na nedostatky při propojení jednotlivých činností a rozvíjených kompetencí.
Jak urbanizace ovlivňuje volný čas dětí a mládeže
ZÁMKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá problematikou urbanizace v souvislosti s ovlivňováním volného času dětí a mládeže. Teoretická část se zaměřuje na typizaci vesnických a městských sídel; samotný proces urbanizace v kontextu s městysem Ledenice; problematiku životního stylu a volný čas jako jednu z nejvýznamnějších oblastí životního stylu (v souvislosti s jeho trávením ve městě a na venkově). Praktická část se věnuje nalezení rozdílů mezi způsoby trávení volného času dětí a mládeže (včetně nabídky volnočasových aktivit), jejichž příčinou je proces urbanizace.
Prevence zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými v Českých Budějovicích.
KRYGAROVÁ, Radka
Práce se zabývá možnostmi prevence zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými v Českých Budějovicích. Teoretická část zahrnuje základní pojmy, rizikové faktory a prevenci zneužívání návykových látek, respektive její druhy, preventivní opatření, programy i to, kteří lidé pracují s cílovou skupinou prevence, tedy s dětmi a mládeží. Empirická část přináší popis některých vybraných možností a zařízení, zabývajících se prevencí na území Českých Budějovic. Tyto informace doplňují zpracované rozhovory s lidmi, kteří na uvedených místech pracují. Je zde přiblížena jejich konkrétní pracovní činnost v oblasti prevence, i osobní názory na danou problematiku, což umožňuje vytvoření aktuálního a různorodého pohledu na stav úrovně konkrétní poskytované prevence.
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Marholdová, Lucie ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití volného času českými spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zmapování volného času českého spotřebitele a jeho posouzení z hlediska faktorů pohlaví, věk a vzdělání. V teoretické části je vymezen pojem volný čas, jeho vývoj, funkce a dělení. Tato část také popisuje trendy trávení volného času v současné české společnosti. V praktické části jsou na základě data miningu analyzována data získaná z databáze Market, Media & Lifestyle -- TGI od společnosti MEDIAN, s. r. o.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.