Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí197 - 206další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání způsobu komunikačních dovedností sester s umírajícími klienty v nemocničním zařízení a zařízení hospic
ADAMCOVÁ, Lenka
Bakalářská práce pojednává o využívání komunikačních dovedností sester s umírajícími klienty, a to jak v nemocničním zařízení, tak v zařízeních hospic. Cílem práce bylo zmapovat komunikační dovednosti sester v nemocničním zařízení a zařízení hospic při ošetřování umírajících klientů; dále zjistit co sestry pracující v nemocničním zařízení a zařízení hospic postrádají při ošetřování terminálně nemocných klientů; a určit konkrétní problematiku sester v nemocničním zařízení při ošetřování terminálně nemocných klientů. Pro získání poznatků k bakalářské práci byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat byl dotazník. Výzkumný soubor tvořil ošetřovatelský personál v Ústřední vojenské nemocnici v Praze, v Hospici Anežky České v Červeném Kostelci, v Hospici sv. Lazara v Plzni a v Hospici na Svatém Kopečku v Olomouci. Celkem bylo rozdáno 129 dotazníků, nevrátilo se 33 dotazníků, návratnost tedy činila 74% z původního počtu. Dále bylo vyřazeno 12 dotazníků pro neúplné vyplnění. Celkem bylo použito ke zpracování údajů 85 dotazníků, tedy 66% z původního počtu rozdaných dotazníků. Výzkumný soubor tvořil 85 respondentů. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1 Metody a úroveň komunikace sester při péči o umírající klienty jsou ovlivněny vzděláním a vědomostmi {--} byla potvrzena. H2 Ošetřovatelský proces v péči o umírající klienty závisí na podmínkách pro poskytování komplexní ošetřovatelské péče na nemocničních odděleních a zařízeních hospic {--} byla potvrzena. H3 Sestry v nemocničních zařízeních nemají dostatečné vzdělání pro komunikaci s umírajícími klienty a podmínky pro poskytování komplexní ošetřovatelské {--} byla potvrzena. H4 Sestry v zařízeních hospic znají komunikační techniky, které standardně používají při doprovázení umírajících klientů {--} byla potvrzena. Výsledky výzkumného šetření budou poskytnuty vedoucím pracovníkům ve zkoumaném nemocničním zařízení a dvěma hospicům ke zkvalitnění ošetřovatelské péče o terminálně nemocné klienty.
Zmapování indikátorů kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici
PAPOUŠKOVÁ, Petra
Kvalitní ošetřovatelská péče je v dnešní době základním cílem současného ošetřovatelství. Proto je nutné zavádět ve zdravotnických zařízeních program kontinuálního zvyšování kvality, jehož součástí je sledování indikátorů kvality poskytované péče. V rámci praktické části jsme si stanovili tři cíle. Prvním z nich je, definovat sledované indikátory kvality ošetřovatelské péče v Nemocnici České Budějovice, a.s. Druhým cílem je, vyhodnotit vybrané indikátory kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici. Třetím cílem je, zjistit informovanost sester o indikátorech kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici. Na základě těchto cílů jsme vytvořili šest hypotéz. První hypotéza je, Nemocnice České Budějovice, a. s. sleduje minimálně 15 indikátorů kvality ošetřovatelské péče ve sledovaném období. Druhá hypotéza je, Českobudějovická nemocnice realizuje minimálně čtyři audity ošetřovatelské péče ročně. Třetí hypotéza je, sestry českobudějovické nemocnice jsou spokojeny s pracovními podmínkami. Čtvrtá hypotéza je, klienti českobudějovické nemocnice jsou spokojeni s poskytovanou ošetřovatelskou péčí. Pátá hypotéza je, sestry znají minimálně čtyři indikátory kvality ošetřovatelské péče, které jsou sledovány na jejich oddělení. Šestá hypotéza je, prevalence dekubitů v českobudějovické nemocnici klesá. Výzkum proběhl za spolupráce hlavní sestry Nemocnice České Budějovice, a.s., jednu z forem výzkumu byl i ošetřovatelský audit, dále byla použita metoda sběru dat pomocí dotazníků. Výzkumný soubor tvořili sestry a klienti českobudějovické nemocnice. Během výzkumu jsme stanovené cíle splnili a první, čtvrtá a pátá hypotéza se nám potvrdila a druhá, třetí, a šestá hypotéza se nám nepotvrdila. Výsledky výzkumu byly nabídnuty managementu nemocnice jako zdroj dat, týkající se kvality ošetřovatelské péče. Tato práce by měla také poskytnout informace sestrám o tom, že monitorování a vyhodnocování kvality ošetřovatelské péče prostřednictvím konkrétních indikátorů, je v dnešní době nutnost a nevyhnutelný fakt a že cílem není individuální disciplinární postih jednotlivých sester, ale jde o nalezení systémových chyb, o jejich zajištění a nápravu.
Postavení ombudsmana a jeho funkce ve zdravotnických zařízeních
ERETOVÁ, Zuzana
Ve své práci bych chtěla seznámit veřejnost nejen s osobou ombudsmana jako takového, ale i s osobou speciálního ombudsmana ve zdravotnictví, s úkoly, které řeší a jak vlastně může být lidem prospěšný. Cílem mého výzkumu bylo zjistit, jak vnímá veřejnost osobu ombudsmana ve zdravotnictví, jakými záležitostmi se v rámci své funkce zabývají ombudsmani ve zdravotnických zařízeních a zmapovat četnost funkce ombudsmana ve zdravotnických zařízeních v České republice. Předpokládané hypotézy, které jsem si stanovila, byly následující. Veřejnost nemá dostatek informací o osobě ombudsmana ve zdravotnictví, nejčastějšími problémy, které ombudsman ve zdravotnictví řeší jsou stížnosti pacientů na chování lékařů a sester a nemocnice fakultního typu mají zřízenu funkci ombudsmana ve zdravotnictví. Výzkumem jsem zjistila tyto skutečnosti. V šesti zdravotnických zařízeních České republiky je zřízena funkce zdravotnického ombudsmana. Jedná se o čtyři fakultní nemocnice a dvě nestátní zdravotnická zařízení. Zřizovat tuto instituci neukládá zdravotnickým zařízením žádný právní předpis. Problémy, které zdravotničtí ombudsmani nejčastěji řeší se týkají nevhodné komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacienty, jejich příbuznými či návštěvníky. Jako dalším problémem se jeví nespokojenost klientů s podáváním nedostatečných či neúplných informací ze strany zdravotníků, nebo také dlouhé čekací doby na ambulancích. Výzkumem při oslovení veřejnosti jsem zjistila, že téměř tři čtvrtiny respondentů se nikdy nesetkaly s pojmem zdravotnický ombudsman, neví jakými činnostmi se zabývá a vůbec netuší, že v některých zdravotnických zařízeních České republiky dokonce existuje. Stejný počet respondentů by také měl zájem o informace o zdravotnických ombudsmanech a současnou informovanost veřejnosti hodnotí jako nedostatečnou. Více jak polovina respondentů považuje funkci zdravotnického ombudsmana za potřebnou a myslí si, že zřízení funkce zdravotnického ombudsmana má vliv na zvýšení kvality zdravotní péče.
Srovnání vybraných forem pastorace nemocných v nemocnicích v České republice
JONÁŠOVÁ, Radka
Práce se zabývá problematikou pastorační péče o nemocné v nemocnicích v České republice. Teoretická část objasňuje pojem nemoc, základní potřeby nemocného a pojem pastorační péče o nemocné v pohledu vybraných autorů. Praktická část obsahuje srovnání dvou forem pastorační péče o nemocné. Je to služba pěti pastoračních asistentek, které vykonávají pastorační službu v nemocnicích, a služba pěti kněží, kteří docházejí do nemocnic v rámci své služby ve farnostech. Pastorační asistentky pracují v nemocnicích čtyři až osm hodin denně v pracovních dnech a vykonávají pastoraci formou doprovázení nemocných {--} tj. vedou s nemocnými rozhovory a účastní se na jejich životních situacích. Kněží dochází do nemocnice převážně za účelem udělování svátostí. Konfrontací služby obou skupin vykonavatelů pastorace nemocných s tím, co o této službě píší vybraní autoři, vyšlo najevo, že pouze pastorační asistentky plní záměr pastorační péče o nemocné, jímž je doprovázení nemocných v jejich obtížné situaci nemoci.
Akreditace a certifikace v řízení kvality služeb
VALENTOVÁ, Jiřina
Diplomová práce je zaměřena na management kvality v poskytování zdravotní péče nemocnicemi s cílem zajistit kvalitu a bezpečí pro pacienty. Cílem práce je analýza a komparace Národních akreditačních standardů a zavádění systému managementu jakosti s cílem získání certifikace. Na základě analýzy obou procesů definuje rozdíly v rozsahu a hodnocení certifikace a akreditace v nemocnicích. Proces certifikace byl analyzován v Nemocnici Strakonice, a.s., která v r. 2006 získala certifikaci dle normy ISO 9001:2000 na celé zdravotnické zařízení - tedy jak na zdravotnickou část, tak na obslužné prostory. Proces akreditace byl analyzován v Nemocnici Písek, a.s., která v roce 2006 úspěšně prošla akreditačním řízením a získala certifikát o udělení akreditace. Výstupem práce je návrh a doporučení využití vhodné formy systému řízení kvality a aplikace procesu v jihočeských nemocnicích.
Připravenost vybrané nemocnice k akreditaci
ŠIMKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo zjistit připravenost vybrané nemocnice (Nemocnice Nové Město na Moravě, p.o.) k národní akreditaci. Závěrem je, že nemocnice v momentálním čase nesplňuje všechny standardy k udělení akreditace, ale má všechny potřebné předpoklady, aby nedokonalé standardy byly doplněny a nemocnice akreditaci získat mohla. Touto prací bych chtěla pomoci dané nemocnici pomoci při zhodnocení jejího stavu při přípravě k chystané akreditaci. Ale nejen jí. Byla bych velice ráda kdyby tato práce byla ku prospěchu i jiným zdravotnickým zařízením nebo i jiným osobám při jakékoliv práci týkající se akreditace.
Public Relations a komunikace ve zdravotnictví
Polanecká, Šárka ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Karásková, Hana (oponent)
Cílem práce je seznámit s teoretickými poznatky z oblasti Public relations a následně na základě marketingového výzkumu zmapovat situaci řízení Public relations mezi nemocnicemi v České republice.
Finanční analýza
Verflová, Pavla ; Bokšová, Jiřina (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je detailní finanční analýza Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. V první části jsou popsány teoretické metody a postupy finanční analýzy. Druhá část je zaměřena na charakteristiku a hospodaření nemocnice. V následující poslední části jsou metody a ukazatelé finanční analýzy použity v praxi.
Finanční analýza Jihlavské nemocnice.
Pokorná, Hana ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Střítecký, Rudolf (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je v její první části teoretické objasnění postupů a metod finanční analýzy a poté ve druhé praktické části následná aplikace těchto metod na konkrétní specifické údaje nemocnice Jihlava. Úvod je věnován charakteristice nemocnice Jihlava, coby příspěvkové organizace a jejímu rozpočtovému hospodaření.Závěr práce je zaměřen na zhodnocení a shrnutí výsledků daných finančních ukazatelů.
Vývoj zdravotní péče v ČR
Lejsková, Zdeňka ; Karásková, Hana (vedoucí práce) ; Střítecký, Rudolf (oponent)
Cílem této práce je analýza vývoje lůžkové péče ve vybrané oblasti, konkrétně následné a akutní lůžkové péče v nemocnicích jihočeského kraje, jejichž právní forma je akciová společnost, a zhodnocení dosavadního vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí197 - 206další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.