Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí mladšího školního věku v ČR a Finsku
FABEROVÁ, Simona
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu dětmi mladšího školního věku z České republiky a z Finska. Cílem práce je zjistit, zda a popřípadě jak se liší české a finské děti mladšího školního věku ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu a popsat v testu se vyskytujících charakteristické znaky u této věkové skupiny. V teoretické části je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán popis projektivních metod a specifik jejich použití u dětí, grafických projektivních metod a Warteggova kresebného testu. Další kapitoly jsou věnovány mladšímu školnímu věku a dětské kresbě, jakožto jednomu z grafických projevů. V empirické části byl popsán výzkum a jeho výsledky, zaměřené na zjištění typických znaků u dětí mladšího školního věku a také na nalezení rozdílů ve zpracování záznamových archů českými a finskými dětmi. Zmíněné rozdíly a charakteristické znaky kreseb této věkové kategorie po formální i obsahové stránce byly zpracovány do grafů a shrnuty v závěru výzkumu.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentních žáků základní praktické školy
KLINKOVÁ, MARKÉTA
Bakalářská práce se zaměřuje na kresebné zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu adolescentními žáky základních praktických škol. Cílem této práce je popis znaků typických pro zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu adolescenty s diagnózou lehké mentální retardace a následné shrnutí do typologie charakteristik provedení doplňování začatých kreseb, respektive předtištěných podnětů. Teoretickou část tvoří rešerše odborné literatury, která přibližuje problematiku projektivních metod, zejména grafických projektivních technik, specifika využití grafických projektivních technik u dětí a jejich výtvarným projevem. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu, jeho barevné modifikace a mentální retardace se zaměřením na lehkou mentální retardaci a její typické rysy a projevy. V empirické části se následně věnuji popisu formální a obsahové stránky zpracování formulářů Warteggova kresebného testu a zároveň se zabývám charakteristikou a významnými znaky jednotlivých polí testu.
Test kresby stromu a Test kresby lidské postavy u dětí z dětských domovů
VĚTROVSKÁ, Václava
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu zpracování Testu kresby stromu a Testu kresby lidské postav u dětí z dětských domovů. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o projektivních a kresebných projektivních technikách. Dále pak o náhradní výchově v ČR a psychickém vývoji dítěte v dětském domově. Empirická část je zaměřena na rozdíl mezi zpracováním Testu stromu a Testu lidské postavy u dětí z dětských domovů oproti dětem žijícím v úplných rodinách.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u onkologicky nemocných pacientů (BP je součástí širšího projektu)
BUZKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u pacientů s onkologickou diagnózou. Teoretická část informuje na základě analýzy odborné literatury o projektivních technikách a jejich dělení. Klíčovou částí teoretické části je poté popis Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. Další část je zaměřena na dětskou onkologii, především pak na psychosociální problematiku onkologicky nemocných dospívajících. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného prvku u onkologicky nemocných pacientů. Výsledky u výzkumné skupiny jsou pak porovnávány s kontrolní skupinou.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí předškolního věku
SKUHROVCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí dětí předškolního věku ve Warteggově kresebném testu. V teoretické části práce je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán pohled na problematiku projektivních metod, grafických projektivních metod, výtvarného projevu dětí, předškolního období v ontogenezi člověka a školní zralosti. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou analyzovány kresby předškolních dětí získané pomocí Warteggova kresebného testu, a to z pohledu obsahového a formálního. Cílem bakalářské práce bylo popsat charakteristické znaky kresby předškolních dětí ve Warteggově testu a vytvořit typologii pro tuto věkovou kategorii. Snahou bylo také zjistit odlišnosti zpracování školsky zralých a nezralých dětí v tomto testu pomocí porovnání výsledků s Jiráskovým Orientačním testem školní zralosti.
Způsob provedení barevné modifikace Warteggova testu v podání dětí mladšího školního věku
VAŇKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu vyplňování Warteggova testu (WZT) dětmi mladšího školního věku, konkrétně žáky prvních a pátých tříd. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o vývojové psychologii mladšího školního věku, testových metodách, včetně projektivních a grafických projektivních metod. Dále pak o specifikách diagnostiky dětí, dětské kresbě a jejím využití v psychologii, barvě a o základních informacích WZT. Empirická část je zaměřena na zpracování WZT dětmi prvních a pátých tříd, včetně rozdílů mezi jejich pojetím.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u pacientů s psychiatrickou diagnózou
ŘÍHOVÁ, Žaneta
Bakalářská práce se zabývá barevnou modifikací Warteggova kresebného testu u pacientů s psychiatrickou diagnózou. Z důvodu velké šíře problematiky duševního onemocnění byla pozornost výzkumu zaměřena na diagnózu depresivního onemocnění. Teoretická část byla zpracována na základě analýzy odborné literatury zabývající se tímto tématem. Pozornost byla věnována především vysvětlení základních pojmů týkajících se dané problematiky. Jádrem teoretické části je Warteggův kresebný test a jeho barevná modifikace. Dále se teoretická část zabývá diagnózou depresivního onemocnění. Výstupem empirické části jsou výsledky kvantitativního výzkumu, ve kterém byly použity metody a techniky zúčastněného pozorování, nestandardizovaný rozhovor, sekundární analýza dat - analýza dokumentace. Hlavní metodou výzkumu byla barevná modifikace Warteggova kresebného testu. Empirická část práce poskytuje rozbor a popis jednotlivých znaků ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu, které jsou typické pro pacienty s depresivním onemocněním a to jak z obsahového tak z formálního hlediska. A to na základě porovnávání výsledků respondentů bez této diagnózy.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí žijících mimo vlastní rodinu
ŠUSTOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá deskripcí typických projevů dětí z dětských domovů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část práce byla zpracována analýzou odborné literatury. Poskytuje informace o projektivních metodách a jejich užití, o dětské kresbě, rodině, emočním vývoji v mladším školním věku, neadekvátní péči o dítě. Dále jsou uvedeny kapitoly poskytující náhled na náhradní rodinnou péči a ústavní výchovu. Cílem teoretické části je charakteristika Warteggova kresebného testu, jeho barevné modifikace a cílové skupiny. V empirické části nalezneme analýzu kreseb dětí žijících v dětských domovech, které byly získány barevnou modifikací Warteggova kresebného testu. V práci nalezneme popis jednotlivých znaků z obsahového a formálního hlediska a analýzu jednotlivých polí. Cílem práce je deskripce charakteristických znaků barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí žijících mimo vlastní rodinu.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentů
HRUDKOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí adolescentů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část na základě analýzy odborné literatury podává informace o projektivních metodách, podrobněji o grafických projektivních technikách. Jádrem je bližší seznámení se s Warteggovým kresebným testem a jeho barevnou modifikací. Zároveň se věnuje dětské kresbě, vývojovému období adolescence a jeho specifikům. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace WZT adolescenty. Metodou je kvalitativní analýza získaných kreseb z hlediska obsahu i formy.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u seniorů v centrech sociální péče Jihočeského kraje
PLASSOVÁ, Michala
Bakalářská práce se věnuje kresebnému projevu seniorů při vyšetření barevnou modifikací Warteggova kresebného testu. Teoretická část práce obsahuje úvod do celkové problematiky grafických projektivních metod, zejména pak právě Warteggova kresebného testu, stáří jako životní etapy, biologických a psychologických změn ve stáří. Práce stručně nahlíží i na problematiku kognitivních onemocnění, zejména demence a také připomíná tématiku penzionování, jako sociálního jevu. V empirické části je uveden výzkum, který se zaměřuje na deskripci obsahových a formálních znaků kresby seniorů ve Warteggově kresebném testu a následné srovnání seniorů, kteří podstupují kognitivní trénink a těch, kteří takový trénink nepodstupují. Zjištěné výsledky jsou ilustrovány pomocí grafů. Bakalářská práce se snažila popsat znaky, které se objevují ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u seniorů a zjistit, zdali se tyto znaky liší mezi seniory, kteří podstupují kognitivní trénink a těmi, co trénink nepodstupují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.