Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Kritéria ovlivňující výběr volnočasových aktivit u odsouzených ve Věznici Plzeň
FOLDOVÁ, Linda
Práce se zabývá kritérii ovlivňující mi výběr volnočasových aktivit u odsouzených ve Věznici Plzeň. Zdali existuje souvislost mezi výběrem druhu volnočasové aktivity a trestným činem, za který byl obviněný odsouzen? Pokud ano, jaká a proč? Teoretická část popisuje historický vývoj českého vězeňství a Věznice Plzeň a vývoj volnočasových aktivit. Dále popisuje možné psychosociální faktory ovlivňující výběr daných aktivit. Na základě poznatků z teoretické části diplomové práce a souvisejících informací z bakalářské práce byly v druhé části provedeny s vězněnými osobami pohovory na téma: sociální život zázemí, volný čas trávený s rodinou a s přáteli, aspekty ovlivňující volný čas a volnočasové aktivity ve Věznici Plzeň na daném oddíle. Byl zkoumán vztah (souvislost) mezi výběrem volnočasové aktivity a trestnou činností, za kterou jsou umístěni ve výkonu trestu odnětí svobody. Celkem bylo provedeno dvacet pohovorů ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Plzeň. Z výzkumu vyšly následující informace. Vezmeme-li globálně výzkum, který byl proveden, neprokázala se souvislost mezi výběrem druhu volnočasové aktivity a trestným činem, za který byl obviněný odsouzen. Paušálně tedy nelze říci, že se například odsouzení za majetkovou trestnou činnost věnují více vzdělanostním aktivitám a odsouzení za násilnou trestnou činnost více sportu. Nicméně, v některých dílčích aktivitách je rozdíl ve výběru u různých typů odsouzených markantní.
Souvislost volnočasových aktivit a kriminality mládeže
KUBINEC, Patrik
Diplomová práce prezentuje souvislosti mezi projevy kriminality a využíváním volného času u mládeže, které byli vyhledány, v rámci výzkumu, v delikventním chování nezletilých dětí a mladistvých, kteří se delikvence dopouštěli na Prachaticku, v letech 2009 až 2012, za předpokladu, že mladí delikventi se dopouštějí kriminálních činů, jako nejzávažnějšího stupně rizikového chování, téměř vždy ve svém volném čase. V práci se autor pokouší zjistit, jaké souvislosti lze nalézt mezi kriminálními projevy mládeže a využíváním volného času mládeží.
K využívání volnočasových aktivit v pobytových sociálních zařízeních
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Předkládaná diplomová práce se zabývá využíváním volnočasových aktivit v domovech pro seniory. Primárním cílem diplomové práce je zmapovat spektrum volnočasových aktivit a sekundárním cílem je zjistit využívání volnočasových aktivit seniory včetně komparace aktivit mezi testovanými zařízeními. Diplomová práce je strukturovaná do dvou částí. První část charakterizuje fenomén stáří a stárnutí, sociální péči o seniory, potřeby seniorů ve volném času, na které navazuje spektrum volnočasových aktivit včetně možností jejich využívání. Okruh první části uzavírají analýzy volnočasových aktivit v domovech pro seniory. Navazující výzkumná část se věnuje výzkumu kvalitativní metodou polostrukturovaným rozhovorem zjistit spektrum a využívání volnočasových aktivit ve dvou domovech pro seniory v Českých Budějovicích včetně komparací se zjištěnými teoretickými analýzami využívání volnočasových aktivit v dalších domovech pro seniory.
Utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí
HRBÁČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí. Jejím cílem je ukázat, jak velký vliv mají rodiče a pedagogičtí pracovníci na to, jaké kroužky si děti vybírají. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, které se vztahují k tématu: volný čas, pedagogika volného času, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, dítě mladšího školního věku, rodina a její výchovné vlivy a organizace zabývající se volným časem. Vlastní výzkum je zaměřen na kvantitativní dotazníkové šetření, které je posléze doplněno metodou pozorování dětí mladšího školního věku při práci v kroužku a rozhovorem s vedoucími těchto kroužků.
Volnočasové aktivity pro žáky 1. stupně základních škol ve městě a na venkově
NĚMEČKOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se věnuje organizovaným zájmovým aktivitám dětí mladšího školního věku, tj. ve věku 6 11 let, ve městě a na vesnici. Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti volného času, funkcemi volného času, životním stylem a zájmy, zájmovou činností a faktory ovlivňujícími volný čas dětí. Praktická část se věnuje konkrétní nabídce volnočasových aktivit na venkově a ve městě ve vybraných lokalitách. Zjišťuje spokojenost rodičů s nabídkou volnočasových aktivit, popisuje nabídku volnočasových aktivit v konkrétních lokalitách a ukazuje, jaké aktivity děti navštěvují. Současně naznačuje i souvislost se vzděláním rodičů.
Volný čas mládeže umístěné ve výchovném ústavu
SIEGERT, Milan
Tato práce s názvem ,,Volný čas mládeže, umístěné ve výchovném ústavu" se zabývá rizikovým chováním dětí a mládeže. V teoretické části nás seznamuje se základní pojmovou terminologií volného času, s primární a sekundární socializací, a pohledem na způsob výchovy všeobecně. Zároveň poskytuje základní legislativní seznámení s dělením systému výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivní výchovnou péčí ve školských zařízeních. V praktické části bakalářské práce je proveden kvalitativní výzkum, v němž se pokusíme odhalit souvislost mezi volným časem a rizikovým chováním klientů výchovného ústavu. Zaměřuje se především na způsob trávení volného času respondentek v době před umístěním do výchovného ústavu, a to analýzou jejich rodinného prostředí prostřednictvím osobní a rodinné anamnézy.
Tabakismus v kontextu trávení volného času současné středoškolské mládeže
ŠETELÍKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a výskytem tabakismu u současných středoškolských studentů. Teoretická část je rozdělena do dvou celků, kde je v prvním nastíněna problematika kouření (aktivního i pasivního), s ním související následky a prevence. Druhý celek je zaměřen na volný čas, jeho aktivní a pasivní formu, na mimoškolní instituce, které mohou studenti navštěvovat a vyplňovat tak prázdný prostor ve svém čase. Praktická část práce je rozdělena opět do dvou celků. V prvním celku praktické části je popsána tvorba a realizace dotazníkového šetření, prostřednictvím něhož probíhal výzkum na dvou typech škol: na gymnáziu a na středním odborném učilišti. Obě školy se nacházejí v Jindřichově Hradci. Průzkumu se účastnili žáci 1. a 3. ročníků, věkové rozmezí bylo od 15 do 21 let. Druhý celek praktické části je pak věnován vyhodnocení dotazníků a rozborem výsledků. Rozbor výsledků je proveden jako srovnání mezi postoji studenty gymnázia a středního odborného učiliště. Výsledky výzkumu mohou středním školám posloužit celkové orientaci v trávení volného času svých studentů a zároveň díky nim mohou zvýšit důraz na prevenci rizikového chování jak v rámci vyučovacích hodin, tak v rámci mimoškolních aktivit.
Problematika trávení volného času u dětí na 2. stupni základní školy a kompenzace školní zátěže
LEŽÁKOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou trávení volného času u dětí na 2. stupni ZŠ a kompenzací školní zátěže. V dnešní době mají děti nepřeberné množství aktivit, kterým se mohou ve svém volném čase věnovat. Tyto aktivity jim nabízejí střediska volnočasových aktivit, sdružení dětí a mládeže, ale i školní družiny a školní kluby a další zařízení, která se věnují dětem a jejich volnému času. Jedná se především o sportovní aktivity, různé zájmové kroužky, které poskytují dětem možnost výletů, poznávání přírody a řadu jiných činností. Svůj volný čas tráví děti i pasivním způsobem a to většinou u počítače nebo televize. To je důvod, proč bychom se měli touhle problematikou zabývat. Měli bychom dětem pomoci, aby svůj čas naplnily plnohodnotně a efektivně a dokázaly ho využít pro své zájmy a záliby. Je řada faktorů, které jejich volný čas může ovlivnit. Mezi hlavní patří rodina, vrstevníci a v neposlední řadě učitel a škola, kterou dítě navštěvuje a řada dalších, kteří mají na dítě při výběru jeho volnočasových aktivit vliv. Svou práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická.Druhou část mé práce tvoří praktická část. Pro její zpracování jsem si zvolila kvantitativní výzkum. K tomuto výzkumu byla použita metoda dotazníků pro žáky 2. stupně základních škol. Výsledky těchto dotazníků jsou uveřejněny v mé práci. Cílem mé práce bylo provedení monitoringu trávení volného času dnešní mládeže. Pro naplnění daného cíle jsem si zvolila 4 hypotézy. Hypotéza 1: Současné děti dávají přednost spíše pasivnímu způsobu trávení volného času než aktivnímu. Hypotéza 2: U pasivního způsobu trávení volného času dávají přednost počítači před televizí. Hypotéza 3: Sportovním aktivitám se více věnují chlapci než dívky. Hypotéza 4: Žáci dávají přednost kolektivním sportům před sporty pro jednotlivce.
Význam volného času pro kvalitu života osob s postižením zraku.
HESSOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá významem volného času pro kvalitu života osob s postižením zraku. Volný čas má pro cílovou skupinu shodný význam, jako standardně pro majoritu. Přínosem je tak relaxace, fyzické a psychické uvolnění, odbourávání stresu. Dále hraje volný čas významnou roli v oblasti nenásilné a neformální integrace. Ideálním prostředkem pro zapojení a začlenění jedinců se zrakovým postižením do společnosti jsou sportovní aktivity. Tyto aktivity jsou velkým přínosem pro prevenci sekundárních dopadů u jedinců se zrakovým postižením. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První část práce se zabývá vymezením pojmu ?kvalita života.? Druhá stať teoretické části se věnuje vymezení termínu ?zrakové postižení.?Závěrečná část teoretického bloku se věnuje vymezení pojmu ?volný čas.? Praktická část bakalářské práce obsahuje výzkumné cíle a výzkumné otázky. Ke sběru dat byl použit kvalitativní postup, technikou strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili čtyři respondenti se zrakovým postižením z regionu Českobudějovicka. Cílem bakalářské práce je kvalitativním šetřením představit sportovní aktivity jako možný nástroj prevence sekundárních dopadů zrakového postižení. Výše uvedený cíl je rozpracován na dva dílčí cíle. Pro naplnění cílů praktické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní postup. Výzkumné šetření proběhlo pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Sběr dat s dotazovanými respondenty mi dopomohl zodpovědět níže uvedené výzkumné otázky. Výzkumná otázka č. 1: Jaký je význam sportovních aktivit z pohledu jedince se zrakovým postižením? Za hlavní význam sportovních aktivit u všech dotazovaných respondentů lze označit zlepšení psychiky, fyzické kondice, pohody, možnost odbourávání stresu. Tyto aktivity mají pozitivní vliv v oblasti odreagování, zábavy a slouží k pocitu naplnění dne. Výzkumná otázka č. 2: Jaké sportovní aktivity realizují dotazování respondenti se zrakovým postižením? U dotazovaných respondentů bylo kvalitativním šetřením jednoznačně zjištěno, že nejčastěji realizovanou sportovní aktivitou je plavání. Dále turistika a jízda na tandemovém kole. Výzkumná otázka č. 3: Proč dotazovaní respondenti se zrakovým postižením nerealizují sportovní aktivity ve svém volném čase? Jaké jsou příčiny? Kvalitativní analýzou sebraných dat se projevilo, že překážky k realizování sportovních aktivit ve volném čase jsou vnějšího charakteru. Důvod je buď organizačního rázu nebo absence podpory asistence či průvodcovské služby. Ze závěrů souvisejících s vymezením prvního dílčího cíle vyplynulo, že podle analyzovaných jedinců je nejčastější překážkou při realizování sportovních aktivit limitovaná nabídka asistence. Další překážkou při realizaci aktivit je jejich finanční náročnost a dále jejich dopravní dostupnost. Výstupy, které souvisejí s vymezením druhého dílčího cíle u sledovaného souboru, prokázaly, že velmi přínosnou a preferovanou aktivitou je plavání. Další využívanou sportovní aktivitou je turistika a jízda na tandemu. Analýza ukázala, že tyto aktivity mají pozitivní vliv zejména na pohybový aparát. Všechny tyto aktivity mají velký přínos pro prevenci sekundárních dopadů u jedinců se zrakovým postižením. Preferované aktivity nejsou jen sportovního typu, ale jsou to i aktivity uměleckého rázu. Především návštěvy divadla, koncertů, zábav a pořádání poznávacích výletů. Bakalářskou práci lze využít jako studijní materiál pro studenty souvisejících oborů, z důvodu úzce vyprofilované práce v rámci oboru oftalmopedie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.