|
Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her
Vaculík, Martin
Cílem této studie byl popis osobnosti hráčů počítačových her pomocí Eysenckovy typologie osobnosti. Byly zkoumány odlišnosti v jednotlivých osobnostních dimenzích mezi hráči a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let, mezi respondenty hrajícími odlišnéé množství hodin týdně a mezi nejvíce hrajícími respondenty a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let. Hráči se popisují jako méně psychotičtí, extravertnější a méně skórují na lži škále ve srovnání s vrstevníky. Respondenti věnující hraní nejvíce hodin ttýdně jsou více psychotičtí a neurotičtí, výše skórují v návykové a kriminální škále než ostatní hráči. Tito hráči také dosahují ve srovnání s vrstevníky vyšších hodnot na návykové škále a škále kriminality.
|
| |
| |
|
Význam informace a komunikace v procesu interakce reálného a virtuálního světa
Chaloupka, Jan ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Práce se zabývá významem informace a komunikace v procesu, kdy se virtuální svět stává reálným světem. Rozebírá tak význam lidského faktoru, vazeb mezi účastníky komunikace a význam přenosových médií. V souvislosti s tím je zmiňován i význam znaků či metody sdělování informací, které slouží k přeměně virtuálního světa v reálný. Na základě empirických údajů a teoretických poznatků pak autor určuje obecné faktory, které ovlivňují změnu virtuálního světa v reálný.
|
|
Ekonomie her a internetu
Bambule, Martin ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá oblastmi spojenými s hrami a internetem. Popisuje jejich současný stav a možný vývoj do budoucna. Předně popisuje a hodnotí pozice testera počítačových her, profesionálních hráčů počítačových her a hráčů online her. Dále se zaměřuje na virtuální světy a detailně popisuje dva vybrané světy Second Life a EverQuest, jejich ekonomiky a vztahy s ekonomikami reálnými. Práce nastiňuje i možná bezpečností rizika virtuálních světů. V neposlední řadě se práce zabývá ekonomikou internetu. Tudíž doménami, webhostingem a tvorbou www. Na závěr uvádí možnosti získat různé věci či služby zdarma.
|