Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí180 - 189další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VYUŽITÍ ARTETERAPIE A ARTEFILETIKY VE VOLNOČASOVÝCH AKTIVITÁCH
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se věnuje vymezení pojmů arteterapie a artefiletiky, jejich historii a také popisuje přístupy těchto oborů jednotlivými schématy. Stěžejní oblastí práce je tvořivost a proces tvorby, které jsou pojímány za shodnou oblast arteterapie a artefiletiky. Práce uvádí základní důvody k využívání arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách díky vymezení pozitivních účinků tvořivosti a procesu tvorby. Cílem práce je zmapovat významnost procesu tvorby, který je "jádrem" arteterapie a artefiletiky, a díky tomu upozornit na legitimnost využívání těchto oborů v rámci volnočasových aktivit výtvarného charakteru.
Hranice arteterapie a artefiletiky
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje komparaci dvou významných metod zabývajících se expresivním výtvarným projevem člověka ? arteterapie a artefiletiky. V první rovině se zabývá teoretickým vymezením obou přístupů, nastiňuje jejich historický vývoj. Dále popisuje jejich charakteristické prvky a procesuální modely, které prezentuje v přehledných obrazových schématech. V další rovině sleduje specifika těchto oborů a pokouší se je rozlišit z hledisek jejich využití na poli výchovně-vzdělávacím a terapeutickém. Cílem studie je navržení klasifikační oblasti pro určení hranic arteterapie a artefiletiky za pomoci vymezení shodných a rozdílných oblastí těchto oborů.
Výtvarná metafora zvýšené tendence k agresivitě a sklonů k násilí u klientů Dětského domova se školou v Šindlových Dvorech
VESELÁ, Zuzana
Teoretická část je věnována problematice současné teorie poruch učení a chování, jejich příčinám a dopadu na celkový vývoj dítěte. V této souvislosti se zaměřuji na ontogenezi výtvarného projevu a porovnám pohled PhDr. Milana Kyzoura a Victora Lowenfelda. Dále bude pozornost věnována typům agrese, jejímu dělení, významu a zdrojům v lidském psychickém aparátu. V další kapitole jsou předkládána teoretická východiska arteterapie. Obsahem praktické části bude popis arteterapeutického přístupu v dětském domově a budou zde uvedeny kazuistiky tří klientů. V nich se budu věnovat charakteristikám výtvarného projevu klientů, resp. specifickým znakům daného projevu. Přestože v arteterapeutickém procesu půjde především o posun v zobrazování jako cílového efektu výtvarně metodického vedení, obsahem praktické části budou i interpretační hypotézy.
Možnosti arteterapie v terénní sociální praxi
GLOZ, Zdeněk
Práci na toto téma jsem si zvolil proto, že mě velmi oslovil volitelný předmět Arteterapie na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Arteterapie má široké využití. Je to psychoterapeutický obor v různých formách rozšířený po celém světě. Tato specifická terapie má velmi široké uplatnění v celé sociální práci. Pomocí arteterapeutických technik můžeme pracovat s dětmi, zdravotně postiženými, duševně nemocnými, či seniory. Jako cílovou skupinu svého výzkumu jsem, vzhledem k široké oblasti tématu své práce, zvolil chronické alkoholiky a to z důvodu, že jsem neobjevil příliš mnoho publikací, zabývající se touto skupinou ve spojení s arteterapií.. Také jsem chtěl zjistit, zda je u nich možná nějaká změna způsobená arteterapeutickými technikami. Tuto cílovou skupinu jsem si vybral proto, abych zjistil, zda je možné arteterapeutickým působením proniknout do jejich nitra, a tak napomoci k rozvoji, resp. udržení jejich celkového stavu. Využil jsem arteterapeutických technik k pochopení jejich osobností. Nejvíce se osvědčila tvorba koláží. Dále jsem použil kresebné projektivní testy. Navázání spolupráce s uživateli s chronickou závislostí na alkoholu bylo velmi náročné. Těmto lidem chybí motivace k jakékoliv činnosti. Spoléhají na to, že se o ně někdo postará Ve výzkumné části dokládám prostřednictvím kazuistik i artefaktů celkové stavy uživatelů a popisuji způsoby motivace, které jsem mohl použít.
Využití technik arteterapie u osob s mentálním postižením
DVOŘÁKOVÁ, Veronika
Arteterapie s osobami mentálně postiženými je velice rozsáhlá a rozličná, tak jako jsou rozmanité i formy mentální retardace. Jedním z cílů práce bylo zjistit, které arteterapeutické postupy a výtvarné techniky lze využít při práci s klienty s mentálním postižením. Druhým cílem bylo zjistit, zda arteterapie pozitivně napomáhá celkovému rozvoji osobnosti, dále jestli napomáhá k příznivému působení na koncentraci, zručnost a paměť, podporuje-li tvořivost a socializaci mentálně postižených. Třetím cílem bylo zjistit, jak budou osoby s mentálním postižením reagovat, dostanou-li příležitost k tvůrčí činnosti. Pro zpracování dané problematiky byl zvolen kvalitativní výzkum. Použity byly tyto metody: zúčastněné pozorování, nestandardizovaný rozhovor, obsahová analýza dat zdravotnických a psychologických dokumentů a analýza osobních dokumentů. Cílový soubor tvořilo 7 jedinců denního centra Barevný svět. Na základě poznatků jsem vytvořila hypotézy: H1: Osoby s mentálním postižením potřebují dostatečné množství času na osvojení dané techniky, za pomocí které by se mohly lépe vyjádřit. H2: Arteterapie napomáhá celkovému rozvoji osobnosti, působí příznivě na koncentraci, zručnost, pozitivní myšlení a v neposlední řadě podporuje tvořivost a socializaci osob s mentálním postižením. H3: Osoby s mentálním postižením reagují na možnost tvůrčí činnosti pozitivně, pracují s upřímným zaujetím a vyjadřují velkou radost z dosažených výsledků. Výzkumem bylo prokázáno, že klienti pro malbu a kresbu potřebují ponechat dostatečné množství času na osvojení dané techniky, aby se pomocí ní mohli lépe vyjádřit. Avšak je nutné říci, že neexistuje konkrétní technika nebo postup, který by šlo využít s osobami s mentálním postižením. Výsledky výzkumu také potvrdily, že arteterapie napomáhá celkovému rozvoji osobnosti, působí příznivě na koncentraci, zručnost, pozitivní myšlení a v neposlední řadě podporuje tvořivost a socializaci osob s mentálním postižením. Reagují na možnost tvůrčí činnosti pozitivně, pracují s upřímným zaujetím a vyjadřují velkou radost z dosažených výsledků.
Arteterapie jako komunikace při práci s klienty SVP
LACINOVÁ, Hana
Práce popisuje snahu o využití artterapeutické metody jako alternativní formy komunikace s klienty pobytövého oddělení střediska výchovné péče, u kterých se projevoval problém s verbální komunikací. v první části přináší přehled možných příčin poruch komunikace, alternativních komunikačních systémů včetně artterapie a uvádí důvody, pro které se zdá být k tomuto vhodná . v druhé části přibližuje autorčinu práci ve středisku výchovnépéče a popisuje způsob práce s klientem. ten dokládají kazuistiky konkrétníchklientů. v závěru shrnuje výhody a omezení tohoto přístupu k užití arteterapie.
Praktické využití arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se zabývá využíváním arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách. Teoretická část práce je věnována všem pojmům, které se týkají a jsou významné pro tuto práci. Dále pak významnému momentu shrnutí a objasnění vztahu mezi arteterapií a artefiletikou a ozřejmění jejich společných stránek a také znaků rozdílnosti. Též se zde ukazuje na reálnou možnost aplikování obou oborů do volnočasových i jiných typů zařízení. Praktická část se zaměřuje na náhled do využívání arteterapie a artefiletiky u dětí, kde jsou ukázány i různé metody a techniky práce. Dále práce ukazuje přímou práci s dětmi v keramickém kroužku, kde shrnuje průběh a okolnosti přímé tvorby a dokládá ji doloženými fotografiemi dětských artefaktů, které jsou následně zhodnoceny v rámci ontogenetické výmluvnosti. Celkově si práce klade za cíl doložit a potvrdit reálnost a prospěšnost využívání arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách a také to, že promyšlené a cílené praktikování obou oborů ve volnočasové sféře je prospěšné, jak pro děti, tak i přínosem pro práci pedagoga volného času.
Dětská tvořivost
HYBRANTOVÁ, Jana
Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.
Metafora ženských emocí
SCHULZOVÁ, Martina
Část teoretická bude věnována nejprve emocím obecně. Sledováno bude i postavení ženy ve společnosti z hlediska fylogenetického, způsob jejího emočního prožívání a možnosti vyjádření jejích agresivních pocitů v tomto vývoji. Zvláštní důraz bude kladen na agresi a její podobu v psychosomatice a ve výtvarném projevu. Zmíněn bude i význam mateřské role u ženy - její absence v barevné symbolice. V části praktické bude nejprve představen vlastní ateliér kreativních činností a posléze se budu zabývat otázkami: - Proč chtějí některé současné ženy malovat? - Jaké ženy chtějí malovat? - Proč tyto ženy malují právě u mne? - Proč a jaká témata či techniku si tyto ženy vybírají? Praktickou část budou doprovázet kasuistiky žen a barevné přílohy související s agresí ve výtvarném podobenství. V závěru práce bude pojednáno o uplatnění arteterapie v ateliéru, spočívajícím na bázi dobrovolné zájmové kreativní činnosti.
Arteterapie - práce se standardní populací
STIBOROVÁ, Jitka
Zadané téma bude rozděleno do části teoretické, praktické a v závěru bude provedeno zhodnocení celého projektu. Část teoretická bude obsahovat základní data týkající se vývojové psychologie s hlubším zpracováním období dospělosti a středního a staršího středního věku. Bude se jednat o průřez zdravou populací, která řeší běžné životní situace, období svého dozrávání, dozrávání svých dětí, volbu prvního životního partnera, odchod partnera a odchod dětí z rodiny do vlastního života. Práce bude obsahovat metodické postupy a kazuistiky u vybraných klientů. Soustředím se na řešení běžných životních situací v sebezkušenostním ateliéru se snahou se přiblížit tzv. zdravé Rožnovské kresbě. V části interpretační budou práce klientů analyzovány. V závěru chci shrnout dlouhodobou činnost s těmito klienty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí180 - 189další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.