Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filosofie hudby u A. Schopenhauera a F. Nietzscheho
ŽIŽKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou fenoménu hudby ve filosofii Arthura Schopenhauera a Friedricha Nietzscheho. Jaké místo hudba zaujímá v jejich filosofii, jak ji chápali a definovali? To jsou hlavní otázky, které jsou postupně rozebírány a zodpovězeny. Kvalifikační práce je rozčleněna do tří částí. První se zabývá pojetím hudby u Schopenhauera, druhá u Nietzscheho a třetí posouzením rozdílnosti jejich myšlenek v problematice vůle jako hudby. V práci se nachází i praktická část, a to rozbor Nietzscheho rané hudební skladby. Též poukazuji i na osobnost skladatele Richarda Wagnera, jenž byl ovlivněn oběma filosofy a naopak. V závěru práce hodnotím a shrnuji, zda byl cíl bakalářské práce naplněn a zodpovězeny výše položené otázky.
Sbírka písní s klavírními doprovody pro první stupeň ZŠ
LOUMOVÁ, Pavlína
Diplomová práce přináší návrh písní ve formě sbírky, která se může využít ve výuce hudební výchovy na prvním stupni ZŠ. Pro každou píseň je vytvořen doprovod v lehčí a těžší variantě - pro začátečníky i zdatnější klavíristy. Do sbírky jsou vybrány písně v durových i mollových tóninách, ve dvoudobém a třídobém taktu.
Sepekovské Písně Mariánské
Farová, Marie
Sepekovské Písně Mariánské je název pro rukopisný kancionál, který nebyl dosud nikým podrobněji prozkoumán a nikde publikován. Tento rukopis jsem objevila při bádání po materiálech během tvorby bakalářské práce. Kancionál obsahuje 489 česky psaných stran, ze kterých jsem zkomponovala 43 písní s varhanním doprovodem nebo ve čtyřhlasé podobě. Přepis melodické linky, další zpracování melodie a zkomponování vícehlasu poskytne čtenáři vhled do období vzniku kancionálu a přiblíží zázraky, kvůli kterým rukopis vznikl. Součástí Písní Mariánských jsou historické události, které se v 18. století v Sepekově udály a byly nedílnou součástí života sepekovských obyvatel. Celý kancionál je vystavěn na oddanosti, prosbách, modlitbách a lásce poutníků k Panně Marii Sepekovské. Poutě, které na toto mariánské místo vykonávaly, byly jakýmsi potvrzením jejich víry a pro mnohé vyvrcholením duchovního života.
Sepekovské Písně Mariánské
Farová, Marie ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Sepekovské Písně Mariánské je název pro rukopisný kancionál, který nebyl dosud nikým podrobněji prozkoumán a nikde publikován. Tento rukopis jsem objevila při bádání po materiálech během tvorby bakalářské práce. Kancionál obsahuje 489 česky psaných stran, ze kterých jsem zkomponovala 43 písní s varhanním doprovodem nebo ve čtyřhlasé podobě. Přepis melodické linky, další zpracování melodie a zkomponování vícehlasu poskytne čtenáři vhled do období vzniku kancionálu a přiblíží zázraky, kvůli kterým rukopis vznikl. Součástí Písní Mariánských jsou historické události, které se v 18. století v Sepekově udály a byly nedílnou součástí života sepekovských obyvatel. Celý kancionál je vystavěn na oddanosti, prosbách, modlitbách a lásce poutníků k Panně Marii Sepekovské. Poutě, které na toto mariánské místo vykonávaly, byly jakýmsi potvrzením jejich víry a pro mnohé vyvrcholením duchovního života.
Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti
Prucek, Jan ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti Klíčová slova: komunikativní přístup, fonetika, fonologie, výslovnost, prozodie, aktivita, hudba, rytmus, rytmizace, melodie, tempo, intonace, přízvuk, píseň, rap, gesta, mimika, výraz Abstrakt: Tato práce se zabývá výukou fonetiky francouzštiny. Uvažuje nad postavením fonetiky v komunikativně orientovaném vyučování a dochází ke skutečnosti, že výuka fonetiky a fonologie není prioritou komunikativního přístupu. Práce dokazuje důležitost takového vyučování a hledá proto cesty, jak by se dala výuka výslovnosti či určitých jejích komponent zatraktivnit. Na základě dokázaného vztahu hudby a řeči coby jevů auditivní povahy, je rozvíjena myšlenka o vzájemně se prolínajících prvcích těchto dvou oblastí. Cílem práce je prozkoumat, jak by se dal rytmus, melodie, tempo, frázování aj. využít ve výuce francouzské výslovnosti především v rovině suprasegmentální. Práce nabízí základní inventář cvičení, která těží z této charakteristiky a která byla ověřena v praxi, a v závěrečné analýze shrnuje jejich efektivitu v cizojazyčném vyučování.
Tvorba hudby počítačem
Chmelka, Jakub ; Polok, Lukáš (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou hudby počítačem.  Systém využívá k tvorbě hudby umělé neuronové sítě, které se zákonitostem zvoleného hudebního žánru učí z nahrávek ve formátu MIDI. Kromě melodie klade velký důraz na rytmus nově vzniklých skladeb. Mimo problematiky neuronových sítí se zde pojednává o vhodné reprezentaci vstupních dat a zpětné transformaci do MIDI formátu. Systém je implementován jako sada skriptů, převážně v matematickém softwaru Matlab.
Tvorba hudby počítačem
Lanc, Jakub ; Štancl, Vít (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou hudby počítačem, konkrétně využitím neuronových sítí pro generování melodií. Nejprve stručně mapuje současné přístupy ke generování hudby a charakteristiky některých užívaných typů neuronových sítí pro tento účel. Na problém nahlíží z širšího úhlu - od získání dat, po jejich transformaci, vhodnou reprezentaci, až po trénování pomocí sítě. Následně popisuje implementaci experimentu pomocí skriptů v prostředí Matlab.
Tvorba a zpracování signálové databáze
Glett, Jiří ; Šebesta, Vladimír (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Práce stručně seznamuje s historií a vznikem databází celkově. Rozebírá metodiku strukturování, třídění a účel použití. Práce se dále zabývá konkrétními databázovými softwary určenými přímo ke zpracování audio signálů. Dále pojednává o programech, které umožňují vytváření vlastní databázové struktury. Práce také pojednává o databázi SUSAS a rozebírá její obsah. Je vytvořena vlastní databáze hudebních signálů, která obsahuje několik skupin hudebních záznamů podobných vždy v určitém hledisku. Řečová databáze obsahuje řečové záznamy z databáze SUSAS a dále nahrávky z televizních pořadů, reality-show, sportovních přenosů, reportáží a dokumentů, kdy mluvčí je vystaven stresu a emocím. Výsledkem práce je databázový program, který všechny záznamy účinně třídí a zpracovává. Databázi je možné volně rozšiřovat. Výsledný program byl zrealizován v české i anglické verzi.
Systém pro podporu záznamu notových podkladů
Rejthar, Edvard ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Hudebníci potřebují zaznamenávat melodie do not. Na papír se noty píšou velmi pohodlně, ale ztrácíme výhody digitalizace -- snadné šíření a strojové přehrávání not. Na druhou stranu uživatelské rozhraní počítače není uzpůsobeno pro psaní not a ovládání notových editorů není triviální. Hudebníci tedy tíhnou k zápisu hudby do prostého textu. Příkladem jsou nám nesčetné internetové zpěvníky, kde se hudba minimalisticky značí akordickými značkami, pozicovanými nad místem ve zpívaném textu. Tento prostý text však není možno jednoduše přehrát. Právě program Mordent, kterého se naše práce týká, se snaží být mezičlánkem mezi prostým textem a partiturou. Jedná se o aplikaci pro hudebníky; je napsána v objektově orientovaném PHP a využívá sazečský procesor Lilypond, aby z uživatelského vstupu generovala soubory typu PDF, PNG či MIDI. První verze aplikace však byla omezená a nepříliš uživatelsky přívětivá. Testování mezi uživateli přineslo podněty k vylepšení. Tato práce dokumentuje průběh testování a významné změny, které aplikaci rozšířily: nové vlastnosti editoru, změna designu, aby byl kompatibilní s mobilními zařízeními, a konečně sérii hudebních her pro podporu sluchových schopností a hudební nauky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.