Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí176 - 185dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aromaterapie jako součást relaxačních technik.
JÍROVÁ, Jana
Moje práce se zabývá uplatněním aromaterapie jako součásti relaxačních technik. V teoretické části jsem se zabývala definicí relaxace a jejím významem. Nejvíce jsem se však věnovala samotné aromaterapii. Zaměřila jsem se na význam slova aromaterapie, historii a na současné využití. Dále jsem se věnovala bylinám a éterickým olejům, které bezpodmínečně k aromaterapii patří. Praktická část zahrnuje vyhodnocení šetření aplikovaného na studentech Výchovy ke zdraví, které bylo zaměřeno na sledování názoru na alternativní prevenci/léčbu a na její začlenění do osnov předmětu Regenerace vyučovaného na Výchově ke zdraví. Výzkumnou metodou byl dotazník doplněný rozhovorem. Výsledky šetření ukazují, že preference alternativní prevence/léčby stoupají na úkor farmaceutických prostředků. Studenti by rádi uvítali rozšíření si znalostí o tuto relaxační techniku, kterou by měli možnost využívat nejen pro své potřeby, ale i ve svém budoucím zaměstnání.
Reflexní terapie jako součást relaxačních technik
HRBÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala reflexní terapií jako součásti relaxačních technik. V teoretické části jsem uvedla tuto metodu do souvislosti se zdravím a zdravým životním stylem a zařadila ji mezi jednu z relaxačních technik - masáže. V následujících kapitolách jsem se zabývala přímo reflexní terapií, její charakteristikou, historií a současnou situací, základním principem, reflexními zónami, technikou provádění, typy hmatů, postupem, účinky, kontraindikacemi, doplňkovou léčbou a jejím využitím jako metody diagnostické, terapeutické, preventivní a metody samopomoci. V praktické části jsem metodou dotazníkového šetření zjišťovala úroveň znalostí studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, konkrétně studentů oboru Výchova ke zdraví ohledně výše zmiňované terapie. Dílčí součástí mé práce bylo vytvoření jednoduchého metodického manuálu pro širší veřejnost, který by bylo možné využívat jako výukový materiál.
Sestavení a ověření psychotréninkového programu na bázi jógových technik u vybraného sportovního odvětví (juniorský motokros 13-16let)
DUNOVSKÝ, Tomáš
Předkládaná bakalářská práce zkoumá vliv psychotréninku na sportovce (motocyklové jezdce 13-16let). Intervenčního psychotréninkového programu se účastnilo 9 motocyklových jezdců ve věku od 13 do 16 let. Jednalo se o výběrovou skupinu, která splnila kritéria přijetí do Sportovního centra mládeže v AČR Jinín. Práce zkoumá přijetí jiné než fyzické formy tréninku a postupné ovlivnění participantů tělesnými cvičeními, relaxacemi, koncentracemi a dalšími druhy jógových cvičení. Před programem absolvovali všichni participanti vstupní psychotesty. Program obsahoval 12 lekcí. Cvičilo se každý víkend v sobotu, po dopolední fyzické tréninkové dávce. Lekce trvala 90 minut. Po absolvování celého intervenčního programu následovaly výstupní psychotesty. Na základě porovnání vstupních a výstupních údajů a statistického zpracování (T-testem) docházíme k závěru, že pravidelným psychotréninkovým programem, dosáhneme pozitivních signifikantních změn v pozornosti, orientaci na výkon, v sebehodnocení, v celkové psychické stabilitě, dále participanti pociťují zvýšenou vitalitu a sníženou tenzi.
Vytvoření a ověření psychotréninkového programu na bázi jógových technik u hráčů kulečníku
MANDA, Filip
Ve své bakalářské práci jsem se zabýval vytvořením a následném ověřením psychotréninkového programu na bázi jógových cvičení pro zlepšení výkonu v kulečníku. Programu se zúčastnili čtyři hráči na vyšší kulečníkové úrovni. Psychotrénink byl aplikován pomocí intenzivního týdenního soustředění. Cílem výzkumného šetření bylo zlepšit koncentraci, zvýšit pozornost a odstranit fyzické a psychické napětí. Byla použita moderní metoda biofeedback. Výsledky byly zpracovány pomocí grafů a tabulek. Zjištěná data prokázala, že intenzivní psychotréninkový program měl pozitivní vliv jak na zlepšení koncentrace a zvýšení pozornosti, tak na psychickou stabilitu a celkové uvolnění během vykonávání kulečníkové činnosti.
Relaxace s hudbou a meditace v hudbě
ČAPKOVÁ, Jana
Předkládaná práce seznamuje s významem duševní hygieny a jejích zvolených metod - relaxace a meditace s hudbou. Teoretická část je zaměřena na popis základních relaxačních a meditačních technik a terapeutických účinků hudby. Zabývá se muzikoterapií, jejím významem, druhy, metodami a historií z hlediska spojení hudby s léčivým relaxačním působením na psychické, fyzické i spirituální zdraví člověka. Praktická část obsahuje využití těchto metod v praxi s pěti věkově rozdílnými terapeutickými skupinami, sleduje a vyhodnocuje změny psychického i fyzického stavu po provedených terapiích. Za účelem vytvoření receptivního programu pro individuální a skupinovou edukaci bylo dotazníkovým šetřením zjišťováno působení provedené terapie. Výzkumné šetření prokázalo, že relaxace a meditace s hudbou je účinný psychoterapeutický prostředek k navození duševní rovnováhy člověka.
Analýza masážních postupů a účinků sportovní masáže na lidský organismus
ROULOVÁ, Iveta
V současné uspěchané přecivilizované době se stále více zvyšuje zájem o celkovou relaxaci i regeneraci těla v různých relaxačních a wellness centrech formou masáží. Cílem diplomové práce bylo na základě analýzy pramenů vytvoření teoretického přehledu jednotlivých masážních hmatů, jejich správné řazení v postupu masáže. Byly zde vystiženy účinky, které při masáži působí na lidský organizmus. Tyto účinky se navzájem doplňují a prolínají. Jsou zde také rozebrané různé druhy masáží s hlavním zaměřením na sportovní masáž a její aplikace pro danou sportovní situaci.Dále byly vytvořeny metodické listy jednotlivých masážních postupů, které mohou být následně použity jako teoretická pomůcka pro širokou veřejnost.
Didaktické hry a jejich užití v hodinách matematiky na 1. st. ZŠ
PEJŠOVÁ, Andrea
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření sbírky didaktických her, které se dají využít na 1.st.ZŠ. Inspirovala jsem se RVP. Rámcový vzdělávací plán obsahuje oblast Matematiky a její aplikace, která podporuje utváření a rozvíjení klíčových kompetencí i nový tematický okruh Nestandardní aplikační úlohy a problémy. První část diplomové práce se věnuje teorii didaktických her ( co to jsou didaktické hry, k čemu jsou dobré, kdy by se měly zařazovat do hodin matematiky ). Druhou částí diplomové práce je sestavená sbírka didaktických her, rozdělená do šesti tematických okruhů. Tato sbírka bude zároveň upotřebitelná v budoucí praxi učitelů jako určitý zásobník didaktických her k automatizaci učiva či k odlehčení stereotypního učiva. Součástí práce je klíč ke sbírce a dotazník určený dětem se zaměřením na oblibu matematiky a také na to, zda děti samy vyhledávají nějaké matematické rébusy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí176 - 185dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.