|
Analýza rizik bezpečnosti IS STAG
BUČINSKÝ, Miloš
Analýza rizik je nástroj pomáhající nám odhalit bezpečnostní rizika na systém a návrhu jeho bezpečnostních opatření. A právě analýza rizik bude hlavním tématem práce. V první, teoretické části budou popsány obecné pojmy bezpečnosti informačních systémů, teorie analýzy rizik a metody použitelné pro její měření. V druhé části budou vytvořeny dotazníky a tabulky samotné analýzy rizik, které budou vyplněny spolu se správci sítě Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Z tabulek bude vypracováno závěrečné vyhodnocení a budou navržena vhodná opatření.
|
| |
|
Analýza bezpečnosti silničního provozu v systému "člověk - technika - prostředí".
KALVAS, Pavel
Práce pojednává o postavení každého z prvku v systému řidič {--} automobil - prostředí, jejich významu, vlivy, kterými na sebe vzájemně působí a ovlivňují se, působení legislativy a o jejich současném stavu. Dále obsahuje statistiky nehodovosti na pozemních komunikacích a možná nápravná opatření vedoucí ke snižování dopravních nehod do budoucna společně s vývojem bezpečnostních systémů a technologií.
|
|
Vytvoření instruktážního DVD bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí
PÍŠA, Tomáš
Hlavním cílem bakalářské práce je na základě dostupné odborné literatury a poznatků z praxe vytvořit a sestavit metodiku výuky bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí formou instruktážního DVD. Pomocí kompletace nejnovějších poznatků z oblasti bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí jsou v teoretické části bakalářské práce popsány základní dovednosti z oblasti záchrany tonoucích, které bezpochyby patří k výuce záchrany. Na základě teoretické části práce je zpracováno instruktážní DVD, které srozumitelným a přehledným způsobem pomáhá zorientovat se v dané problematice. Obsahuje návod na osvojení základních dovedností a metodiku výuky záchrany tonoucích. Instruktážní DVD je určeno širší ale i odborné veřejnosti a napomáhá ke zkvalitnění výuky záchrany ve vodě.
|
|
Analýza úrazů v tělesné výchově na vybraných středních školách\\
VINICKÝ, Radek
Tato práce je zaměřená na analýzu úrazů v tělesné výchově na třech vybraných gymnáziích. Práci lze selektovat na dvě části. První část sleduje početnost a zastoupení úrazů. Ve druhé sekci se především věnuji oblasti týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a studentů. V závěru dochází k navržení preventivních opatření ke snížení úrazovosti žáků a studentů.
|
|
Přeprava nebezpečných látek v souvislosti s bezpečností silničního provozu
SANDOROVÁ, Radka
Přeprava nebezpečných látek po silnici se řídí především Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných látek ADR. Tato dohoda byla vyspělými státy přijata v roce 1957 a ČSSR se k ní připojila v roce 1986, Česká republika se stala řádným členem jakožto sukcesor po bývalé ČSSR dnem 1.1.1993. Přesto, že nám rozvoj průmyslu přináší mnoho produktů, bez kterých si již nedovedeme představit existenci moderní společnosti na straně druhé je jejich nedílnou součástí produkce látek nebezpečných, které přináší nebezpečí související s jejich výrobou, skladováním, využitím a přepravou. Z tohoto důvodu je nezbytné působit všemi prostředky na snižování potenciálních rizik vzniku nehod vozidel přepravujících nebezpečné věci, které přinášejí pro zdraví osob, jejich majetek a ekologické prostředí největší rizika. Jak dokazují statistiky, jedním z hlavních činitelů vzniku nehod je selhání lidského faktoru. Tomuto a dalším rizikům, která hrozí právě při přepravě nebezpečných látek však nemohou zabránit ani ty nejdokonalejší předpisy. Přesto bylo mojí snahou v této práci poukázat na zásadní a nejdůležitější části Dohody ADR týkající se přepravy nebezpečných látek, zdůraznit důležitost provádění kontrol při dodržování těchto předpisů. Dále jsem chtěla poukázat na přímou závislost úspěšného zvládnutí řešení mimořádné události na spolupráci a konkretizaci pravomocí všech složek Integrovaného záchranného systému a současně na konkrétním příkladu z praxe uvést potřebu provádění průběžné aktualizace jednotlivých typových plánů a následné prezentace nově použitých metod a poznatků při řešení krizových situací a s nimi spojené zavádění nových způsobů přípravy na jejich řešení.
|
| |
| |
| |
| |