Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Environmentální výchova a vzdělávání na základních školách, ve školních družinách a jejich vzdělávacích programech
SCHÖNBEKOVÁ, Hana
Práce se zabývá environmentální výchovou a vzděláváním v České republice. Charakterizuje problematiku terminologie a shrnuje legislativní a kurikulární dokumenty týkající se tohoto tématu. Konkrétně se zaměřuje především na environmentální výchovu a vzdělávání zahrnuté ve školních vzdělávacích programech a vzdělávacích programech školských zařízení. Na příkladech třech základních škol a jejich družin v Českých Budějovicích ukazuje způsoby, jakými lze environmentální výchovu a vzdělávání do vzdělávacích programů zahrnout a splnit tak cíle dané státem.
Využití literatury pro děti a mládež ve školních družinách
SMRŽOVÁ, Vendula
Práce se zabývá využitím literární výchovy ve školní družině ve Studené. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy (školní družina, volný čas, charakteristika dětí). Práce se zaměřuje především na charakteristiku školní družiny jako prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí v době mimo vyučování, charakteristiku dětí mladšího a středního školního věku. Podrobně jsou rozebrány metody práce s literárním textem v rámci literární a literárně-dramatické výchovy. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na využití literární výchovy ve školní družině i mimo ni a pracovní listy zaměřené na literární a dramatickou výchovu.
Školní vzdělávací programy ve vybraných střediscích volného času v Jihočeském kraji
SRB, Luboš
Práce se zabývá školními vzdělávacími programy, které jsou v této době aktuálním tématem, nejen na všech stupních formálního vzdělávání, ale také mimo tuto sféru. Tam, kde chybí rámcový vzdělávací programy. První kapitola pojednává o školské reformě, kurikulárních dokumentech, pilířích, formách a obecné analýze školních vzdělávacích programů. Druhá kapitola obsahuje charakteristiku a srovnání dvou školních vzdělávacích programů ve vybraných střediskách volného času. Ta jsou zde zastoupena Domem dětí a mládeže Jindřichův Hradec a Domem dětí a mládeže Strakonice. Je zde přiblížen sociodemografický vývoj, stručná charakteristika obou středisek volného času, podmínky vzniku školních vzdělávacích programů a jejich obsahová analýza.
Klíčové kompetence z pohledu žáků vybrané střední odborné školy
Horáček, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou klíčových kompetencí ve vztahu s názory žáků na vybrané střední odborné škole. Cíl teoretické části je zaměřen na vymezení pojmu klíčové kompetence, speciálně na kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce je zmapovat názory žáků třetího ročníku vybrané střední odborné školy obor Mechanik opravář motorových vozidel a obor Karosář zakončený výučním listem na osvojení si kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivi-tám. Pro zpracování teoretické části práce byly shromážděny odborné zdroje a použity metody tvorba výpisků, analýzy, vzájemného srovnávání a syntézy. Zvole-nou metodou průzkumného šetření bylo dotazování a jako nástroj byl sestaven dotazník. Prostřednictvím dotazníku byly zjišťovány názory respondentů, kterými byli žáci 3. ročníku oboru Mechanik opravář motorových vozidel a oboru Karosář. Jednalo se o zjištění jejich názoru na osvojení si klíčové kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. To znamená, pohled na to, jak budoucí absolventi vnímají úroveň získané kompetence, jejíž osvojení by mělo vést k větší sebejistotě při ucházení se o pracovní místo nebo při zahajování vlastní podnikatelské činnosti.
Možnosti a význam výuky tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základním vzdělávání
VRŠNÍKOVÁ, Kateřina
Tématem bakalářské práce jsou možnosti a význam výuky tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základním vzdělávání. Dílčím cílem je provést modifikaci školního vzdělávacího programu pro žáky se zrakovým postižením. Cílem této bakalářské práce je na podkladě teoretických východisek představit význam tělesné výchovy pro optimalizaci rozvoje všech složek osobnosti žáka se zrakovým postižením a vytvořit modifikaci závazného vzdělávacího obsahu předmětové oblasti Člověk a zdraví (Tělesná výchova) pro žáka se zrakovým postižením na 1. stupni základní školy. Tato práce je rozdělená na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje zpracování teoretických východisek, jejichž tématem jsou žáci či děti se zrakovým postižením. Konkrétně se v literární rešerši věnuji zrakovému postižení, jeho definici a klasifikaci. Dále teoretická část představuje specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením, jeho motorický, psychický, kognitivní vývoj a rozvoj samostatného pohybu a prostorové orientace. Dalším tématem teoretické části je raná péče a systém vzdělávání dětí se zrakovým postižením, s důrazem na význam tělesné výchovy a pohybových aktivit u dětí se zrakovým postižením. Poslední velkou kapitolou teoretické části bakalářské práce jsou pak vybrané pohybové a sportovní aktivity vhodné pro děti se zrakovým postižením, jako jsou atletika, plavání, lyžování, cyklistika, goalball a showdown. Praktická část se věnuje samotné modifikaci školního vzdělávacího programu základní školy v Českých Budějovicích. V první části jsou uvedeny cíle práce a metodika výzkumu. Dále následuje shrnutí výsledků kvalitativního šetření, modifikace školního vzdělávacího programu a závěr. Mezi výzkumné metody použité v této bakalářské práci patří analýza dokumentů a rozhovor. Rozhovor byl veden s pedagogickými pracovníky základní školy v Českých Budějovicích. Na základě šetření byl vypracován modifikovaný školní vzdělávací program pro tělesnou výchovu, navržené modifikace jsou charakteru materiálního, personálního, didaktického a metodologického. Základem pro zpracování materiálu byly výsledky z analýzy dokumentů a literatury, a rozhovoru vedeného s pedagogickými pracovníky základní školy v Českých Budějovicích. Bakalářská práce by měla sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů, též pro pedagogickou veřejnost a mít praktickou využitelnost pro pedagogy a následně pro žáky se zrakovým postižením integrované v základní škole v hlavním vzdělávacím proudu.
Zařazení IFRS do systému učiva účetnictví na obchodních akademiích
Kuželová, Simona ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Müllerová, Libuše (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou zařazení učiva o Mezinárodních standardech účetního výkaznictví do systému učiva účetnictví na obchodní akademii. V první kapitole jsou stručně představeny IFRS. V další kapitole jsou diskutovány důvody pro a proti zařazení této problematiky do systému učiva, podložené dosavadními průzkumy a poznatky. V neposlední řadě tato kapitola obsahuje vlastní analýzu školních vzdělávacích programů vybraných obchodních akademií. Třetí kapitola shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli účetnictví na obchodních akademiích. Závěrečná a stěžejní kapitola této práci již obsahuje vlastní návrh učiva o mezinárodních standardech v rámci předmětu Účetnictví s uvedením konkrétních příkladů a možného postupu učitele.
Návrh učebního textu pro obor Mechanik-elektrotechnik
Růža, Tomáš
Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvoření a představení dvou kapitol učebních textů pro obor Mechanik elektrotechnik se zaměřením na domovní spínače a rozvody světelných a zásuvkových obvodů. Teoretická část práce vychází z odborné literatury. Ke zpracování budou použity metody tvorby výpisků, komparace, analýzy a syntézy. V praktické části jsou zpracovány dvě kapitoly učebního textu doplněné názornými schematickými obrázky a fotografiemi ukázek různých možností zapojení instalací. Výstupem praktické části jsou texty s technologickými postupy obsahově zaměřené na problematiku domovních instalací, které mohou být inspirací v pedagogické praxi všech učitelů odborného výcviku zabývajících se touto problematikou.
Badatelsky orientovaná výuka fyziky na ZŠ
CACH, Roman
Tato diplomová práce pojednává o problematice badatelsky orientované výuky fyziky na základní škole a nastiňuje možnosti praktického provedení na příkladech z praxe. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část práce rozebírá základní teoretická východiska z pedagogiky a didaktiky základního školství a problematiku teorie badatelsky orientované výuky. Druhá část práce se zabývá konkrétními náměty pro badatelsky orientovanou výuku a praktickou ukázkou realizace dvou námětů zařazených do výuky fyziky na základní škole.
Digitální bezpečnost ve školních vzdělávacích programech základních a středních škol
KOVÁŘ, David
Obsah bakalářské práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti s důrazem na obsah a rozsah. Samotná problematika digitální bezpečnosti je rozsáhlá a proto bylo toto spektrum informací vymezeno na vybrané oblasti výuky zálohování dat, používání softwarových bezpečnostních prvků, bezpečného chování na internetu včetně správy bezpečnostních hesel a problematiku autorského zákona. V teoretické části se bakalářská práce opírá o analýzu školních vzdělávacích programů vybraných škol. Dále práce zahrnuje analýzu českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice a zpracovává potřebné spektrum informací a dat věnující se vybraným okruhům digitální bezpečnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnání vybraných školních vzdělávacích programů, u nichž bude kladen důraz na hledání signifikantních rozdílů v popisované digitálně-bezpečnostní problematice. Naplňování vzdělávacích požadavků na vybraných školách je ověřeno a realizováno pomocí rozhovorů s žáky a učiteli daných škol. Získaná data a informace od žáků a studentů spolu se školními a rámcovými vzdělávacími programy tvoří soubor informací reprezentující současný stav výuky digitální bezpečnosti a rozdíly mezi vybranými středními školami, gymnázii a základními školami.
Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR)
ŠILHANOVÁ, Eva
Tato diplomová práce s názvem Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR) se zaměřuje na možné způsoby využití her v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá teorií hry obecně, významem a smyslem her a také jejich využitím při vyučování. Následně se věnuji různým typologiím her dle různých autorů a publikací z obecného hlediska. Dále vymezuji jazykovou hru a její možné typologie a naposledy se věnuji teorii opakování slovní zásoby a konkrétním publikacím od různých autorů, kterých lze při opakování slovní zásoby využít. Součástí praktické části je popis dokumentů, z nichž jsem vycházela při realizaci projektu, a to SERR (vymezení úrovně A2), RVP a ŠVP. Realizovaný projekt obsahuje soubor realizovaných vyučovacích hodin, při kterých byla opakována vytipovaná slovní zásoba dle konkrétní učebnice v konkrétním ročníku základní školy. Cílem práce je zjistit, zda je možné zahrnout hry do jazykové výuky, zejména při opakování a procvičování učiva, jako její plnohodnotnou součást a zda hra skutečně dokáže žáky motivovat natolik, aby se jí všichni aktivně zúčastnili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.