Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  začátekpředchozí172 - 181další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dramaticko výchovné činnosti ve školní družině
UŠATÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá osobnostním a sociálním rozvojem dítěte, zaměřeným na mezilidské vztahy. Teoretická část charakterizuje prostředí, metody, hry a formy, které jsou důležité při výchově. Praktická část obsahuje lekce tvořivé dramatiky, které byly vytvořeny na základě teoretických poznatků. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte a zjistit změny mezilidských vztahů ve školní družině včetně dotazníků a pozorování. Součástí diplomové práce je ověřit jednotlivé části projektu v praxi. Školní družina, jako zařízení pro volný čas dětí, může k rozvoji osobnostně sociální výchovy připravit podmínky a realizovat jednotlivé úkoly projektu.
O jedné z cest ke zkvalitňování didaktických znalostí u obsahu
Macháčková, Jana
Za jednu z možností prohlubování didaktických znalostí obsahu učitele považuji systematickou kvalifikovanou reflexi vlastní činnosti. Jednou z cest k systematické reflexi se může stát kolektivní reflexe s podporou videozáznamu z vyučovací hodiny. Příspěvek ukazuje závěry z mých experimentů. Východiskem příspěvku je Lesson study (forma workshopu vycházející z tradičního uspořádání japonské vyučovací hodiny) a hledání cesty, jak by se podobný model dal využít v naší vzdělávací kultuře.
Automatizace vyhodnocování studentských úloh ve vstupních kurzech programování na VŠE
Ďopan, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Učitelé programování ve vstupních kurzech na VŠE i jiných vysokých školách čelí v prvních ročnících, kdy vyučují stovky studentů, nepříjemnému problému s vyhodnocováním studentských domácích úloh a testů. Cílem této práce je navrhnout systém, jenž by automatizoval vyhodnocování pro učitele, kteří vyučují podle publikace OOP: naučte se myslet a programovat objektově. Na začátku práce pojednává o různých přístupech k testování. V další části se poohlíží po testovacích nástrojích ve světě se zaměřením na testování studentských programů. Po krátkém úvodu do reflexního API Javy a analýze dosavadního systému vyhodnocování na VŠE jsou definovány požadavky na vyhodnocování jednotlivých lekcí v knize. V poslední části je uživatelská příručka programu.
Vyzžití výtvarné hry a prohloubení vybraných témat v programu VYTAX (mládež)
VONDRÁŠEK, Václav
Hlavním zaměřením této diplomové práce je předložit a popsat rámec možností, jak výtvarně a pomocí zážitkové pedagogiky zajímavým, tvůrčím způsobem pomoci mladým lidem zpracovat a uchopit různá témata motivačně vzdělávacího programu Vytax, jehož prvotním cílem je podnítit mladé lidi k aktivnímu zapojení v církvi. V její teoretické části se nejdříve autor této práce snažil vysvětlit základní pojmy o programu samotném v souvislosti církve a pak objasnit základní ideové nasměrování tohoto programu v kontextu dnešní postmoderní doby. Důraz se klade nejen na program a techniky samotné, ale především na ústřední hodnotu a účinek kvalitního pedagogického vedení takového kolektivu mladých lidí. V praktické části práce pak autor navrhuje konkrétní zpracování deseti témat programu VYTAX, kde jsou okruhy řazeny od témat osobní spirituality po prvky, které se týkají nejen zařazení do společenství, ale popisují i postup implementace motivačních výzev, které povedou účastníky k aktivnímu, tvůrčímu zapojení do rodiny církve.
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
PACALOVÁ, Adéla
Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje zvláštnosti mladšího školního věku s přihlédnutím k rozvoji dětské kresby a vlivu médií na osobnost dítěte. Dále pojednává o kultuře a vkusu, jenž jsou nedílnou součástí výchovy a zabývá se využitím umění v oblasti výchovy, přínosem výtvarné tvorby a jejími možnostmi v oblasti komunikace. Praktická část představuje výtvarný projekt {\clqq}Buďme přáteli``, který vychází z filmového zpracování knihy od C. S. Lewise Lev, čarodějnice a skříň (režie: Andrew Adamson USA, 2005). Má za cíl umožnit dětem zamyšlení nad přátelstvím a nahlédnutí do tajemství fungování tohoto vztahu. Projekt má dát dětem možnost vstoupit do děje příběhu, aktivně jej zpracovat a tím podpořit rozvoj jejich fantazie a kreativity. Závěr obsahuje reflexi, která je provedena prostřednictvím výtvarné tvorby.
Doteky
TŘEŠKOVÁ, Marie
Praktická část diplomové práce je tvořena volným cyklem obrazů s názvem {\clqq}Doteky``. Jedná se o 5 figurativních maleb středního a většího formátu, vytvořených akrylovými barvami na plátně. Spojujícím motivem celého cyklu je princip zrcadlení, který se odráží i ve stejnojmenném názvu podtitulu diplomové práce. Významný je ve smyslu symboliky jak výběr jednotlivých dílčích motivů, tak zejména barevnost obrazů. Inspirativně cyklus vychází z četby knihy Zlatý věk od současného českého spisovatele Michala Ajvaze. Písemná část diplomové práce čtenáře především blíže seznamuje s tématem cyklu a jednotlivými motivy a popisuje umělecký záměr, symboliku, barevnost, způsob malby obrazů a použitý materiál.
How joint reflection could contribute to develop teacher's professionalism
Macháčková, Jana
The paper deals with one of the ways, how to use joint reflection for preparing student-teachers. The contribution indicates possible procedure how to practice qualified pedagogical reflection to contribute to the enhancement teacher's professionalism.
Francie a Spojené státy americké: devatenácté století ve stínu dvou revolucí
Raková, Svatava
Příspěvek zkoumá obraz americké revoluce v evropských intelektuálních kruzích na konci 18. a počátkem 19. století. Dále sleduje vliv francouzské revoluce a zejména jakobínské diktatury na hodnocení vývoje v USA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   začátekpředchozí172 - 181další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.