Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Agresivita dětí na 1. stupni ZŠ
KUDRNOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce bylo dozvědět se základní údaje o agresivním chování dětí prvního stupně základní školy. Teoretická část definuje základní pojmy ? agrese a agresivita, dále se práce věnuje příčinám vzniku agresivního chování u dětí, jak se agresivní chování projevuje a hledá řešení při nápravě a prevenci agresivity dětí prvního stupně základní školy. Praktická část zkoumá, zda děti ví, co je to agresivní chování, zda už se s tímto chováním setkaly, jestli ví, co dělat v případě, že je někomu ubližováno, zda žáci důvěřují svým pedagogů a komu se svěřují. Práce zkoumá, kdo se ve škole chová agresivně, jak pedagogové trestají agresory a zda učí o této problematice své žáky. Vše se zkoumá pomocí dotazníku pro žáky a pro pedagogy. Ověřují se stanovené hypotetické výroky. Na konci práce je závěrečné shrnutí zkoumaných dat.
Vliv medií na agresivitu dětí základní školy.
JÍROVÁ, Monika
Cílem diplomové práce bylo, dozvědět se základní údaje o médích všeobecně a o vlivu médií na agresivitu dětí základní školy. Teoretická část definuje základní pojmy- média, masová média a agresivita. Dále se věnuje psychologii zkoumané skupiny, účinkům vlivu médií a zabývá se také nejoblíbenějšími médii mezi dětmi na základní škole. Praktické část zkoumá, jak děti nejraději tráví volný čas, zda hraní počítačových her a vysedávání u internetu je opravdu tak oblíbenou aktivitou. V neposlední řadě zjišťuje, zda není rodičům lhostejné, co jejich děti ve volném čase dělají. Vše pomocí dotazníku v pátých třídách základní školy. V závěru práce se ověřují stanovené hypotézy.
Agresivní projevy chování dětí v mateřské škole
PAÝROVÁ, Veronika
Záměrem bakalářské práce je upozornit na možnosti pedagogického přístupu k dětem s projevy agresivního chování v mateřské škole. V teoretické části se zaměřuje na pojem agrese a popis projevů a příčin agresivního chování dětí v mateřské škole. Na základě studia literatury doporučuje výchovné přístupy k dětem s agresivními projevy chování. V praktické části realizuje výzkum četnosti a způsobů projevů agresivního chování dětí v mateřské škole, definuje nejčastěji užívané metody působení učitelek MŠ na děti s projevy agresivity a porovná je s doporučeními vycházejícími ze studia odborné literatury.
Násilí jako projev trestné činnosti mladistvých
GRAMETBAUEROVÁ, Tereza
Agrese a sklony k násilnému jednání jsou součástí každého z nás nevyjímaje děti a mladistvé. Je důležité si uvědomit co je agrese a násilí a dále proč a jak vznikají, abychom dokázali následně takovéto jednání pochopit, ovládat a vysvětlit. V případě mladistvých je toto jednání mnohem závažnější, jelikož jde ještě o nevyzrálé osoby, které si často neuvědomují vzniklé následky. Příčiny, které je k tomuto násilnému jednání vedou se ukrývají především v jejich nejbližším okolí, ve kterém vyrůstají a formují se. Je proto velice důležité, aby se s mladistvými pracovalo a předcházelo tak jejich násilnému jednání. Pokud ovšem je tato práce neúčinná, je zapotřebí zákona, který nezapomíná ani na mladistvé. Ve vážnějších případech zasahuje a snaží se odstranit vzniklé škody a zabránit opakování protiprávního jednání. Cílem výzkumu bylo zkoumat a konfrontovat násilnou trestnou činnost páchanou mladistvými a zletilými pachateli. K dosažení výsledků byla využita kvalitativní metoda. Šlo o metodu řízeného rozhovoru, který byl veden s respondenty z řad pracovníků působících na úseku kriminality, kteří jsou z hlediska svých odborných znalostí a zkušeností kompetentní o dané problematice hovořit. Smyslem práce bylo zjistit, jaké jsou znaky a projevy násilné trestné činnosti mladistvých a zletilých pachatelů. Dále byly tyto skupiny porovnány pro odhalení existujících shod a rozdílů, které se v části rozhovorů ukázaly. Cíl práce byl naplněn. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz, které byly v části Diskuze vyřčeny, by bylo vhodné, aby rozhovory byly vedené s větším počtem respondentů.
Použití omezovacích prostředů u pacientů s násilným a agresivnímchováním
LÖFFELMANNOVÁ, Silvie
Tato diplomová práce je zaměřena na použití omezovacích prostředků u pacientů s násilným a agresivním chováním. Moderní civilizace přinesla kromě dalších změn i jednu zcela zásadní, a to že přibývá více psychických a psychiatrických onemocnění. Je proto nutné zamyslet se nad otázkou, jak předcházet agresi a násilí ve zdravotnických zařízeních. Je dokázáno, že v dnešní době přibývá případů pacientů s agresivním a násilným chováním. Jaké jsou novinky v prevenci vzniku agrese při hospitalizaci. Jaké jsou právní novinky a normy na použití omezovacích - restrikčních opatřeních. Není pravidlem, že s pacientem s agresivním či násilným chováním se setkáváme pouze na psychiatrických odděleních. S těmito pacienty se můžeme setkat na jakémkoliv oddělení a zařízení zdravotnické péče. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části uvádíme vývoj lidské psychiky, vznik a vývoj agrese a násilí, druhy agrese, násilné chování a demografický výskyt v populaci. Dále v teoretické části uvádíme druhy restrikčních opatření, jejich indikace, právní rámec zabývající se touto problematikou. Důležitou součástí teoretická práce jsou role sestry a kompetence sestry v této oblasti. V praktické části této práce jsme si zvolili čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit náročnost práce sester o pacienty s agresivním a násilným chováním. Druhým cílem bylo zjistit, co sestry považují za největší problémovou oblast v rámci ošetřovatelské péče o pacienta s agresivním a násilným chováním. Třetím cílem bylo zjistit přínos a nedostatky v oblasti použití omezovacích prostředků v péči o pacienty s agresivním násilným chováním. Čtvrtým cílem bylo zjistit a porovnat názory ošetřovatelského personálu na používání omezovacích prostředků a hlavní problémy v této oblasti. Tyto cíle byly splněny. Na základě cílů byly stanoveny výzkumné otázky. Jaká je náročnost práce sester o pacienty s násilným a agresivním chováním. Co sestry vidí jako nejvíce problémovou oblast v rámci péče o pacienta s agresí. Jaký je přínos použití omezovacích prostředků u pacientů s agresivním či násilným chováním. Jaká by měla být provedena reforma v oblasti použití restrikčních ? omezovacích prostředků. Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Ke zpracování diplomové práce bylo použito kvalitativního šetření. Sběr dat byl realizován technikou nestandardizovaného, strukturovaného rozhovoru. Náš průzkum probíhal na psychiatrickém oddělení Klatovské nemocnice a.s., psychiatrickém oddělení Fakultní nemocnice Plzeň, Psychiatrické léčebně v Dobřanech a na dalších odděleních. Odpovědi sester byly zpracovány do kazuistik a z nich byly vytvořeny myšlenkové mapy. Šetření probíhalo od ledna do července 2011. Výsledky naší diplomové práce by mohly sloužit jako zpětná vazba pro nemocnice a léčebny, kde bylo šetření realizováno. Byl vytvořen edukační program pro sestry.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
Domácí násilí mezi partnery
HRÁDKOVÁ, Marcela
Práce se zabývá domácím násilím mezi partnery. Teoretická část je rozdělena na jednotlivé kapitoly, které definují pojem domácího násilí a historický pohled na domácí násilí. Dále popisuje cyklus a akty domácího násilí, včetně psychologického profilu násilníka a stádia, kterými týrané ženy procházejí. Praktická část obsahuje vlastní výzkum šetření. Technikou šetření je dotazník, kterým se alespoň částečně pokusím zjistit, jaké představy a názory mají muži a ženy o muži, který se dopouští domácího násilí a jakých forem.
Nejčastější projevy agresivity u dětí na 2. stupni ZŠ
VLAŽNÁ, Věra
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, svým obsahem se zaměřuje na agresivitu žáků 2. stupně ZŠ. První část práce popisuje teorii, typologii a vývojové fáze agresivity. Práce se dále zabývá obdobím pubescence. Pozornost je věnována zvláštnostem agresivních projevů u dětí v období pubescence. Dále poskytuje informace o možných příčinách agresivity. Věnuje se také prevenci a možnostem zvládání agresivity. Součástí práce je praktická část, která je tvořena na základě dotazníkového výzkumu. Výsledky jsou zaznamenány a srovnány s předem stanovenými hypotézami.
Využití hiporehabilitace při reedukaci poruch chování dětí a mladistvých
KOZIELOVÁ, Erika
Diplomová práce pojednává o možnostech využití hiporehabilitace pro reedukaci poruch chování dětí a mladistvých. Práce stručně charakterizuje problematiku poruch chování u dětí a mladistvých a dokládá, jak je možné za pomoci hiporehabilitace pozitivně ovlivnit jejich nevhodné vzorce chování. Na základě přiblížení základů etologie koní osvětluje význam sociálního chování koní pro reedukaci poruch chování při hiporehabilitačních lekcích. Závěr teoretické části je věnován popisu amerického programu využívajícímu zdivočelé koně k resocializaci vězňů a přibližuje jeho paralely k hiporehabilitaci. Praktická část práce se zabývá popisem vybraných českých středisek a jednoho německého. Přibližuje jejich přístup ke klientům a principy, na kterých jejich práce stojí. Efektivita hiporehabilitace je zde doložena i přiložením tří kazuistik průběhu hiporehabilitace. Závěr práce srovnává průběh lekcí u vybraných středisek.
Vyplácí se v on-line pokeru agresivní hra?
Rytíř, Miroslav ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
V této práci jsem si kladl za cíl zjistit, zda volba agresivních tahů při hraní on-line pokeru zvyšuje hráčův profit, měřený v získaných velkých povinných sázkách za sto her. Pomocí regresní analýzy jsem odhadl dva modely. Jeden obecný, kde jsem měřil pouze četnost agresivních tahů v určitých fázích hry a odhadoval, zda mají vliv na profit. Ve druhém modelu jsem měřil vliv tahů, které jsou založeny na získání výhody v určitých konkrétních situacích ve hře. U obou modelů byly odhadnuty pozitivní koeficienty u proměnných, které měřily četnost agresivních tahů, z toho usuzuji, že být agresivní se vyplatí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.