| |
|
Implementace ovládačů pro bezdrátovou senzorovou jednotku
František, Milan ; Šimek, Milan (oponent) ; Botta, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá užíváním digitálních a analogových senzorů s bezdrátovou jednotkou IRIS. Je zde uveden základní popis softwarového balíčku BitCloud, včetně důležitých funkcí pro práci s použitými typy senzorů a využívanými sběrnicemi. V práci je popsán postup pro vytvoření ovladačů pro jednotlivé senzory a jejich implementace do balíčku BitCloud. Závěrem práce je praktická ukázka správného implementování jednotlivých ovladačů.
|
|
Distribuce síťového provozu na více-jádrové procesory
Straňák, Peter ; Kořenek, Jan (oponent) ; Martínek, Tomáš (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh a popis implementace ovladače pro platformu NetCOPE. Tento ovladač má poskytovat rychlé přenosy mezi hardwarem a softwarem i více-vláknovým aplikacím. Driver je určen pro operační systémy Linux a je upraven tak, že umožnuje více aplikacím současný přístup ke kartě. V práci jsou uvedeny základní informace potřebné pro jeho úpravu a také implementační detaily jednotlivých funkcí. Důraz je kladen na vysokou datovou propustnost. Součástí implementace je i úprava uživatelské knihovny, která s ovladačem spolupracuje.
|
|
Návrh síťových aplikací na platformě NetCOPE
Hank, Andrej ; Kořenek, Jan (oponent) ; Martínek, Tomáš (vedoucí práce)
Monitorování a zaručení bezpečnosti vysoko-propustných sítí s rychlostmi od 1 do 100 Gb/s si vyžaduje hardwarovou akceleraci. Platforma NetCOPE pro rychlý vývoj síťových aplikací využívá akceleraci hardwarovou kartou s technologií FPGA přístupem "Hardware/Software Codesign". Zvýšení výkonnosti softwarové části platformy je podmíněno paralelním zpracováním aplikací pro využití více jader procesoru. Tato práce analyzuje architekturu platformy NetCOPE a možnosti paralelního zpracování standardních síťových aplikací, navrhuje modely využití více jader procesoru umožněním souběžného zpracování dat nad platformou NetCOPE, a následně je implementuje. Podpora modelů je integrovaná do vrstvy systémových ovladačů systému Linux a uživatelských knihoven, které vytváří jednoduché rozhraní pro využití této podpory. Pro dosáhnutí vysoké propustnosti řešení se práce věnuje jeho optimalizacím. Dosáhnuté výsledky jsou změřené vytvořenými testovacími nástroji.
|
|
Implementace OpenVPN na platformě Windows CE
Ešner, Oldřich ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Ryšavý, Ondřej (vedoucí práce)
Motivací pro vznik této diplomové práce, která navazuje na stejnojmenný semestrální projekt, byl převod aplikace pro tvorbu virtuálních privátních sítí OpenVPN z operačního systému Windows XP na platformu Windows CE Embedded 6.0. Práce pojednává obecně o virtuálních privátních sítích, a podrobněji o jedné z jejich implementací - OpenVPN. Uvádí základní vlastnosti operačního systému Windows CE, dále popisuje princip ovladačů zařízení v operačních systémech na bázi Windows NT, používaný Windows Driver Model, síťový model NDIS a také model ovladačů na Windows CE - Stream Interface Model. Práce pokračuje popisem komunikace v programu OpenVPN, zejména rolí virtuálních síťových adaptérů TUN/TAP. Následuje návrh převodu ovladačů adaptéru TUN/TAP s podrobným popisem omezení a nutných změn mezi oběma platformami. Výsledkem je implementovaný síťový ovladač TAP, jehož funkčnost je ověřena testovací aplikací emulující chování TUN adaptéru. Práce končí hodnocením dosažených výsledků, možnostmi pokračování v tomto tématu a vlastním přínosem celého projektu.
|
|
Analýza kontingenčních tabulek v dotazníkovém šetření řidičů
Velacková, Barbora ; Šulc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou dat z dotazníkového šetření řidičů pomocí kontingenčních tabulek. Data byla získána od výzkumné agentury Data Collect s.r.o., která provedla výzkum řidičů v roce 2014. Cílem práce je analyzovat chování řidičů a jejich návyky, které mohou zvyšovat riziko dopravních nehod. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, v první jsou popsány metody analýzy kontingenčních tabulek a ve druhé je samotná analýza dat. Nejprve je zkoumáno chování svobodných a mladých řidičů, v druhé části analýzy je porovnáváno chování mužů a žen za volantem. Výpočty byly provedeny ve statistickém programu SPSS a v tabulkovém procesoru MS Excel, kde byly vytvořeny také grafy a tabulky.
|
| |
| |
| |
|
Využití vozidel na záchranných službách v České republice
BRANDEJSKÝ, Miloš
Zdravotnická záchranná služba je základním členem integrovaného záchranného systému. Rozvoj záchranné služby a využití nových technologií umožňují velmi efektivně pomoct lidem při náhlé poruše zdraví. Sanitní vozidla jsou jedním z nejdůležitějších aspektů, které ovlivní péči o pacienta (klienta). Tato vozidla zabezpečují příjezd posádky na místo vzniku náhlého porušení zdraví v co nejkratší době, ochranu posádky, ochranu pacienta při převozu a svým vybavením a prostorem ovlivňují péči o pacienta. Pořizování těchto vozidel musí být odpovídající pro svou výjezdovou lokalitu, tedy místo kde a na jakém geomorfologickém podkladu se bude pohybovat, s ohledem na pasivní a aktivní bezpečnost vozu a na jeho technické parametry. Tato vozidla dále musí splňovat zákonné normy a normy uváděné výrobcem vozu. V dnešní době, kdy je trh naplněn vysokým počtem výrobců vozů se dává přednost vozům domácí značky a vozům značky Mercedes Benz a Volkswagen. Úpravci nabízejí širokou škálu nástaveb a vybavení dle požadavků cílového klienta. Cílem bakalářské práce bylo porovnat schopnosti vozů ve výjezdové lokalitě a zjistit využitelnost vozů zdravotnických záchranných služeb. Výzkumný soubor tvořili zaměstnanci zdravotnických záchranných služeb v Jihočeském kraji. Jihočeský kraj byl vybrán pro svou rozmanitost morfologie krajiny. Sběr dat byl proveden formou anonymního dotazníku. Celkový počet monitorované skupiny byl 107 respondentů, z toho 63 řidičů a 44 zdravotníků. V dotazníku respondenti odpovídali na otázky ohledně svých zkušeností s vozovým parkem zdravotnické záchranné služby. Výzkum probíhal od 4.dubna 2008 do 17.dubna 2008. Hypotéza 1 byla stanovena, že řidiči vozů zdravotnické záchranné služby dávají přednost vozům s klasickou nástavbou, byla potvrzena. Výsledky jsou kombinací dotazníku a diskuse s zaměstnanci zdravotnické záchranné služby. Hypotéza 2 byla stanovena, že zdravotničtí pracovníci zdravotnických záchranných služeb dávají přednost rozšířeným nástavbám, nebyla potvrzena. V 54% respondenti odpověděli, že mají dostatek místa ve voze s klasickou nástavbou a v 66% ve voze s rozšířenou nástavbou. Hypotéza 3 byla stanovena, že v městském provozu se používá k systému rendez vous osobních vozů, nebyla potvrzena. Z celkového počtu 107 respondentů odpovědělo 54%, že se ve městském provozu užívá osobních vozů, ale 15% odpovědělo, že vozů s nástavbou a 22% odpovědělo, že se systém rendez vous nepoužívá vůbec. Hypotéza 4 byla stanovena, že vozy s rozšířenou nástavbou mají dostatek prostoru pro výkony v přednemocniční neodkladné péči, byla potvrzena. Respondenti odpověděli, že je zde dostatek místa v 66% a v 10% odpověděli, že není. Z výsledků výzkumu vyplívá, že vozy využívané zdravotnickou záchranou službou patří mezi spolehlivé, kvalitní a bezpečné vozy bez ohledu na jejich firemní značku. Řidiči dávají přednost klasickým nástavbám, na které jsou již mnoho let zvyklí a u vozů s rozšířenou nástavbou vytýkají její zvětšenou šířku (zvětšená pouze zpětná zrcátka), pro kterou je zhoršen průjezd v hustém provozu, nebo v hustě zastavěných částech. Naopak zdravotničtí pracovníci sice potvrzují, že ve vozech s rozšířenou nástavbou je dostatek místa pro výkony v přednemocniční neodkladné péči, ale ve vozech s klasickou nástavbou mají více zkušeností a pro zdravotnický materiál sahají po paměti a {\clqq}naslepo``. Nové vozy s rozšířenou nástavbou mají jiné uspořádání a ještě si na ně zdravotníci tolik nepřivykli a i proto dávají přednost klasické nástavbě. Výsledky práce budou zveřejněny na nově vznikajících stránkách se zaměřením - zdravotnická encyklopedie, v sekci automobily.
|