Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí169 - 178  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Loutka a její vliv na utváření osobnosti dítěte
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivy loutkového divadla na osobnostní rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je zjistit jaké loutky předškolní děti upřednostňují a co jejich výběr ovlivňuje - materiál, barvy, souměrnost. Práce zkoumá také reakce dětí na určitý typ loutkového divadla. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti loutkového divadla, seznamuje čtenáře s druhy loutek, historickými souvislostmi vývoje loutkového divadla. Zabývá se vývojovými zvláštnostmi dítěte v předškolním věku a využitím loutky jako výchovného prostředku. V praktické části je formou pozorování a rozhovoru zkoumáno působení loutky a loutkového divadla na dítě.
Adaptace dítěte v mateřské škole
ŠMÍDOVÁ, Linda
Cílem mé práce je poukázat na význam adaptačního období dítěte v mateřské škole, v souvislosti s významem působení rodiny a součinnosti mezi rodinou a mateřskou školou. V teoretické části jsem se zaměřila na popis faktorů ovlivňujících adaptaci dítěte v mateřské škole, pozornost věnuji především rodinné výchově a vztahu mezi matkou a dítětem. V praktické části jsem vypracovala případovou studii adaptačního období dvou až čtyř dětí ze své třídy, která zahrnuje pozorování dítěte, popis zvolených adaptačních prostředků a strategií, spolupráci s rodinou, v časovém období od zápisu dítěte do MŠ (jaro 2010) do ledna 2011. V rámci praktické části bakalářské práce bylo rovněž provedeno a zaznamenáno pomocí dotazníků pro rodiče, jakým způsobem probíhá v praxi adaptační proces dětí v mateřské škole. Je totiž důležité, aby se v teoretickém pojetí předškolní výchovy vycházelo především z praxe.
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.
Výchova ke zdravému životnímu stylu v předškolním věku
KUBELKOVÁ, Kateřina
Cílem práce je podat současný obraz výchovy předškolního dítěte ke zdravému životnímu stylu v mateřské škole a rodině. V teoretické části je charakterizován zdravý životní styl a související pojmy, charakterizován současný životní styl rodin a jeho dopady na předškolní dítě. Dále jsou vymezeny součásti zdravého životního stylu, jejich optimální podoba a rizika, ohrožující její naplňování. V praktické části výzkumným šetřením zjišťuji, jakým způsobem jsou předškolní děti vedeny v současné době ke zdravému životnímu stylu. Na základě výsledků jsou zformulována doporučení.
Dětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání
DRÁBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce {\clq}qDětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání`` se zabývá významem a obsahem časopisů určených dětem předškolního věku. Pozornost je věnována současným i historickým výtiskům, což umožnilo komplexnější náhled na celou problematiku. Práce je členěna do dvou stěžejních částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení pojmu předškolního časopisu, na jeho postavení v kontextu ostatních médií, tradiční obsah i již zmíněnou historii a současnost. Je zde poukázáno na pozitivní i negativní dopady dětských časopisů a na vliv, který mají v procesu výchovy a vzdělávání. Praktická část úzce navazuje na teoretickou a doplňuje ji o aktuální sondu do soudobých rodin. Tímto výzkumným šetřením jsem chtěla poodhalit zájem rodičů o dětský časopis jako takový a význam, který je mu přikládán. Dále je zde téma dětského časopisu podrobně rozebíráno. Současně se zde uvádí možnosti, jak předcházet některým negativním vlivům. Abych lépe poznala náročnost tvorby časopisu určeného předškolním dětem, vytvořila jsem vlastní schéma časopisu s názvem {\clq}qTři kamarádi``. Použitelnost vlastního konceptu jsem následně ověřila u některých pedagogických autorit v mateřských školách.
Rodinná výchova a volný čas
HANÁKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Rodinná výchova a volný čas? se zabývá problematikou volného času u předškolních dětí v souvislosti s rodinnou výchovou. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku předškolního dítěte, zabývá se významem rodiny, její funkcí a výchovou. Zamýšlí se nad volným časem z hlediska výchovného působení. Praktická část pomocí dotazníkové metody zjišťuje, jakým způsobem se jednotliví členové rodiny podílí na výchově a jaké volnočasové aktivity se předškolnímu dítěti nabízí.
Vliv hračky na hru předškolních dětí.
VOKURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá vlivem přirozené a umělé hračky na hru dětí a skutečnými potřebami hraček ke hrám předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky, historický vývoj hračky a některé dosavadní poznatky o jejím vlivu na hru dětí. Předmětem praktické části bylo sledování hry s běžnými hračkami a hry s přírodním materiálem, jejich vyhodnocení a porovnání. Posuzována byla zejména reakce na změnu, kooperace, samostatnost a tvořivost dětí, agresivita ve skupině. Experiment a pozorování, které byly realizovány ve dvou mateřských školách, ukázaly pozitivní vliv na všechny tyto faktory.
Filmový akční hrdina v životě předškolního dítěte
ŠIKLOVÁ, Eva
Práce je rozdělena do dvou částí {--} teoretické a praktické. Teoretická část má tři kapitoly. První kapitola se zabývá definicí, vývojem a účinky médií, blíže zkoumá televizi a film (jejich negativa i pozitiva). Druhá kapitola přibližuje předškolní dítě, některé teorie televizního vlivu a podmínky zvyšující riziko negativních účinků. Třetí kapitola je zaměřena na současnou televizní nabídku, akční filmy a akčního hrdinu. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které zjišťují názory rodičů, pedagogů a dětí na současného akčního hrdinu. Výsledkem je určitý návrh na řešení některých situací, které má na svědomí filmový akční hrdina.
Vývoj výtvarného zobrazování v předškolním věku (kazuistická studie)
KEJDOVÁ, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj výtvarného projevu dětí v předškolním věku, konkrétně vývojový posun ve výtvarném zobrazování v průběhu jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, rozvoj dítěte v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného zobrazování. Praktická část obsahuje kazuistiky dvou dětí, které jsou zaměřeny především na výtvarné zobrazování a jeho vývoj, doplněné jsou obrazovou částí obsahující výtvarné práce vybrané ze spontánní tvorby a práce tvořené na dané téma.
Vývoj výtvarného projevu předškolního dítěte v průběhu jednoho roku - kazuistická studie
STOJASPALOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu předškolního dítěte po dobu jednoho roku. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte všeobecně s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje kazuistickou studii jednoho dítěte a soubor 40 obrázků vybraných v průběhu sledovaného období jeho tvorby. Přehledně je zde tak zachycen úsek jednoho roku života dítěte z pozice jeho výtvarného vnímání a rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí169 - 178  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.