Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí165 - 174dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukový program o zvířatech v mateřské škole.
OTISKOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce reaguje na aktuální znalosti dětí předškolního věku a snaží se o jejich přiblížení k přírodě a živočichům. Práce obsahuje výukový vzdělávací program vyučovacího bloku ve školním roce, který zahrnuje získávání a osvojování si znalostí nejen o domácích a hospodářských zvířatech, ale i o jiných živočiších. Umožňuje dětem prohloubit znalosti v oblasti environmentální výchovy, osobní prožitek a zkušenosti se zvířaty. Po aplikování výukového vzdělávacího programu se výsledky dětí předškolního věku zlepšily oproti dětem, u kterých nebyl program aplikován.
Využití přírodních a druhotných materiálů při výtvarných činnostech v MŠ
VÁCLAVKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření s přírodním a druhotným materiálem v mateřské škole. Hlavním cílem práce je vytvoření praktického zásobníku výrobků z přírodních a druhotných materiálů. Tento zásobník společně s vyhodnocením výroby některých nápadů přímo s dětmi (včetně fotografií) tvoří praktickou část práce. Teoretická část se zabývá problematikou psychického vývoje dítěte předškolního věku a také přibližuje oblast environmentální výchovy v mateřské škole s odkazem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Hmyz jako modelová skupina v environmentální výchově v mateřské škole.
KREJČÍ, Ivana
Tato práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole a tím, jaké je povědomí dětí předškolního věku o hmyzu. Cílem práce je zjistit, jak děti hmyz vnímají a podle kterých materiálů učitelé a učitelky mateřských škol pracují. Tímto výzkumným šetřením se zmapuje dostupnost daných materiálů a na základě toho je vytvořen vlastní výukový program pro děti, který jim poutavou formou hmyz přiblíží.
Výukové programy "Zdravá výživa a regionální potravina"
KUBÍKOVÁ, Marcela
Abstrakt Cílem práce je vypracování výukového programu s modifikacemi pro žáky středních škol s důrazem na environmentální téma "Zdravá výživa" na základě analýzy role školního stravování ve vzdělávání žáků a studentů k udržitelnému rozvoji a k rozvoji udržitelných systémů produkce, distribuce a konzumace potravin v ČR. V teoretické části práce a přípravné fázi tvorby výukového programu s tematickými bloky zaměřenými na zdravou výživu a regionální potravinu proběhl sběr a studium didaktických a metodických materiálů, kurikulárních dokumentů soustavy ČR v praktické části je uveden nový výukový program s názvem Nutriční gramotnost, určený pro studenty středních škol a středních odborných učilišť vhodný pro environmentální téma "Zdravá výživa". Tato část dále obsahuje jeho evaluaci a vyhodnocení využitelnosti programu v praxi.
Potenciál CHKO Křivoklátsko pro Environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ
MÜLLEROVÁ, Barbora
Obsahem bakalářské práce je zjištění významu CHKO Křivoklátsko pro environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ. Nejprve byla provedena terénní šetření, díky nimž byly zjištěny informace o celkovém charakteru zájmového území a o jednotlivých naučných stezkách v CHKO Křivoklátsko. V rámci sběru informací v terénu byla oslovena a požádána o spolupráci ZŠ Křivoklát. Teoretická část práce se zabývá postavením tématu práce v kurikulárních dokumentech platných v České republice, kdy byly prostudovány Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Školní vzdělávací program a tematické plány ZŠ Křivoklát a vybrané učebnice zeměpisu s platnou doložkou MŠMT. Na základě všech získaných informací byl sestaven formulář a provedeno pilotní šetření mezi žáky 6. a 9. třídy ZŠ Křivoklát. Pilotní šetření znalostí žáků se týkalo ochrany přírody v České republice a místního regionu CHKO Křivoklátsko. Na základě výsledků pilotního šetření a ostatních získaných informací o zájmovém území byl subjektivně vyhodnocen význam CHKO Křivoklátsko pro environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ. Následně byly navrhnuty náměty pro širší využití CHKO Křivoklátsko ve výuce, které mohou být předmětem podrobnějšího zpracování v diplomové práci.
Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu
FLAŠKOVÁ, Petra
Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIPY VÝCHOVY VE VOLNÉM ČASE
ŠPULÁKOVÁ, Petra
Práce se zabývá souvislostmi mezi environmentální výchovou a principy trvale udržitelného rozvoje. Hlavním cílem práce bylo vytvořit metodiku volnočasových aktivit pro děti předškolního věku, které se opírají o principy trvale udržitelného rozvoje a probouzejí v dětech environmentální cítění. První, teoretická část práce nás seznamuje s pojmy environmentální výchovy, globální výchovy a podrobně vysvětluje termín trvale udržitelný rozvoj, jeho vývoj a shrnutí hlavních principů. Vysvětluje jejich základní aspekty působící na chování člověka a jejich příznivý vliv na chování jedince vůči přírodě. Jedna z kapitol stručně představuje organizace zabývající se environmentální výchovou, které se svým působením zasluhují o výchovu k trvale udržitelnému rozvoji. Druhá, praktická část práce obsahuje návrh na celodenní projekt - naučnou stezku. Naučná stezka je přizpůsobena pro děti ve věku 5-6 let a metodicky sestavena pro organizace zajišťující environmentální výchovu. Úkolem projektu je probudit v dětech zájem o přírodu, živočichy a hravou formou v nich ukotvit povědomí o dění v přírodě, naší závislosti na ní a o faktu, že jsme součástí přírody.
Geocaching jako volnočasová aktivita pro rodiče a děti předškolního věku
JEZDINSKÁ, Simona
Bakalářská práce popisuje geocaching jako způsob aktivního využití volného času rodičů s dětmi předškolního věku. Teoretická část práce se zabývá definicí volného času, volnočasovými aktivitami dětí předškolního věku a možnými riziky pasivního trávení volného času. Dále bude pojednávat o možnosti využití geocachingu v rámci environmentální výchovy v MŠ a o geocachingu jako o volnočasové aktivitě pro rodiče a děti předškolního věku. V praktické části této bakalářské práce se dotazuji rodičů, kolik času a jakým způsobem tráví s dětmi volný čas, zda celosvětovou hru geocaching znají či dokonce hrají. Nedílnou součástí je založení tematické cache pro předškolní děti a jejich rodiče a v neposlední řadě i tuto hru prakticky uvádím do výuky v mateřské škole Preslova v Českých Budějovicích.
Využití geomagnetických dat a poznatků fyziky Slunce ve výuce přírodních věd na středních školách
BAYER, Tomáš
Středoškolské vzdělávání je v současné době nemyslitelné bez vazby na poznatky moderní vědy. Poznatky přírodních věd, ať už se jedná o biologické vědy či vědy o neživé přírodě, se kombinovaně odrážejí v environmentální výchově, která, na základě negativních zkušeností s omezeným přírodovědným rozhledem, kvantikuje negativní p?sobení člověka na biosféru a ukazuje nutnostrecipovat poznatky přírodních věd v co největší šíři. Práce vychází z mezioborového přístupu k přírodním vědám, tak jak je definován ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Vychází z pozice fyziky jako základu reálných přírodních věd a jejího postavení v logické souvislosti s dalšími přírodními vědami, zejména biologií a geografií. Cílem práce je přiblížit poznatky fyziky Slunce a geofyziky studentům středních škol, zejména gymnázií. Základním východiskem je popularita a mediální atraktivita poznatků moderní astrofyziky, která zásadním způsobem zpestřuje výuku a činí ji atraktivnější. Přínos astrofyzikálních a geomagnetických dat výuce fyziky a geografie pomáhá žákovi překonávat domnělé či skutečné těžkosti s osvojením středoškolského učiva a ukazuje širší souvislosti. Ty jsou ukázány zejména na srovnání a funkčního propojení satelitních dat, měřených geostacionárními družicemi, s daty měřenými na zemském povrchu na geomagnetických observatořích.
Příroda jako vzdělávací prostředí pro děti předškolního věku
RIEDLOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se věnuje přírodě jako místu možného vzdělávacího prostředí pro děti předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na kurikulární dokumenty týkající se legislativního ukotvení předškolní výchovy v ČR, popisuje vývoj dítěte v předškolním věku, utváření jeho vztahu k přírodě, zabývá se také lesní pedagogikou a lesními mateřskými školami. Praktická část se zaměřuje na rodiče, kteří umisťují své děti do lesních mateřských škol, na jejich motivy využít tuto alternativu v předškolním vzdělávání, jejich spokojenost se vzděláváním dětí v přírodním prostředí, přičemž je tak zároveň nabídnuta pomoc ostatním rodičům v rozhodování se, kam své dítě předškolního věku umístit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí165 - 174dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.