Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD
KOKEŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD" (Attention Deficit Hyperactivity Disorders - hyperaktivita s poruchou pozornosti) se zabývá tím, jak se vyvíjí jedinci od narození, až do začátku dospělosti, a s jakými problémy se tito jedinci, jejich rodiče, pedagogové a celé okolí potýká. Vzhledem k tomu, že syndromem ADHD trpí minimálně 3-5 % dětské populace, je jisté, že s dítětem trpícím syndromem se setkává snad každý učitel. Osobnost učitele má důležitý vliv na vývoj žáka se syndromem ADHD, a převážně on ovlivní, zda bude mít dítě se syndromem ve škole odpovídající hodnocení a bude podávat odpovídající výsledky vzhledem ke svému intelektu, zda bude do školy chodit rádo, zda se mu v ní bude líbit nebo zda na školu bude mít jen špatné vzpomínky. Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou se v současné době označuje jako tzv. ADHD syndrom. Děti, kteří trpí touto poruchou bývají hyperaktivní, impulzivní a mají poruchu pozornosti. Z tohoto důvodu mají problémy s chováním a s učením převážně již od prvního stupně základní školy. I přes to, že inteligence dětí se syndromem ADHD není syndromem ovlivněna, ve většině případů jsou průměrně až nadprůměrně inteligentní, nedosahují tyto děti ve škole odpovídajících výsledků, často nosí špatné známky, za špatné chování poznámky či tresty, a jsou označeni před ostatními jako "lajdáci, hlupáci, grázlové, drzouni, atd.". Práce zahrnuje přehled současného poznání dané problematiky, především příčin vzniku ADHD, diagnostiky a typům ADHD, legislativě a možnostmi jak syndrom ADHD redukovat a ovlivňovat již od nejútlejšího věku, až po dokončení školní docházky. Ve výzkumu jsem se zaměřila na zhodnocení největších problémů jedinců, ovlivněných syndromem ADHD, které je provází od raného věku až do dospělosti, při studiu a trávení volného času, z pohledu učitelů, lékařů, rodičů a sociálních pracovníků. Výzkum bakalářské práce byl zpracován metodou kvalitativního výzkumu, kdy byla získány data pomocí 3 druhů anonymních dotazníků s uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami. Výběrovým souborem byli lékaři z dětského oddělení Nemocnice České Budějovice, z Dětské psychiatrické léčebny Opařany, učitelé ze základních škol v Týně nad Vltavou a pracovníci sociálního odboru MěÚ v Týně nad Vltavou. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, pokud jsou jim zohledněny jejich specifické výchovné a vzdělávací potřeby, vykazují problémy ve výuce, zda jsou jedinci se syndromem ADHD v dětském kolektivu akceptováni a vzhledem k tomu, že dle výzkumů přetrvává syndrom ADHD až do dospělosti, zda je tato problematika laickou i odbornou veřejností vnímána či opomíjena.
Specifická práce s projevy ADHD u dětí na 1.stupni ZŠ
MUSILOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na specifickou práci učitele na 1.stupni ZŠ v souvislosti s projevy chování, které jsou typické pro děti s ADHD. Teoretická část přibližuje 1. stupeň ZŠ, dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, dále se věnuje vymezení pojmu ADHD, výskytu ADHD, příčinám vzniku a projevům ADHD. Praktická část dipolomové práce analyzuje rozhovory s pedagogy, kteří se setkali s dítětem s ADHD během své pedagogické praxe. Dochází zde ke zjišťování způsobu práce pedagoga s projevy této poruchy ve školním prostředí 1. stupně ZŠ.
Specifika práce s dětmi s ADHD
CVAJNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům. Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Speciální vzdělávací potřeby dítěte s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
SOUČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou syndromu poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), jeho příčinami, výskytem a projevy v chování dítěte předškolního věku, popisuje různé druhy farmakologické léčby a psychoterapeutické přístupy. Zaměřuje se na vytvoření metodiky práce pro konkrétní dítě s ADHD, která by sloužila rodičům ke každodennímu, systematickému a cílenému výchovně vzdělávacímu působení. Popisuje spolupráci učitelky mateřské školy s rodinou.
Hyperaktivní a "hyperaktivní" dítě ve škole
ARNICANOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a hyperkinetické poruchy. První část práce je zaměřená na popsání ADHD, jejích symptomů, projevů v jednotlivých obdobích klinického vývoje dítěte, diagnostiku a léčbu. Hlavní část práce se zaměřuje na informovanost, správné používání termínu ADHD a hyperaktivita vybranými skupinami lidí. Dále pak na zjištění nynější situace týkající se odhalení a diagnostiky ADHD a následné práce s těmito dětmi.
Vliv kognitivního vyčerpání na rozhodování
Farská, Kateřina ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Rusina, Robert (oponent)
Jeden z faktor ° u, který významnˇe ovliv ˇ nuje naše každodenní rozhodování je tzv. kognitivní vyˇcerpání. Teorie kognitivního vyˇcerpání pˇredpokládá existenci omezeného zdroje, který je nezbytný pro sebekontrolu. Je-li tento zdroj aktivitou vyžadující sebekontrolu eliminován, dochází ke kognitivnímu vyˇcerpání, které vede ke snížení výkonu v následné úloze stejného typu. Tato práce zkoumá vliv kognitivního vyˇcerpání na volby v Iowa Gambling Task. Jedná se o úlohu navrženou k simulaci rozhodování v reálném svˇetˇe, zahrnující zisky a ztráty. Dále jsou zkoumány možné zprostˇredkující faktory, které mohou být ovlivnˇeny kognitivním vyˇcerpáním a následnˇe mít vliv na volby v Iowa Gambling Task -- rizikové preference a impulsivita. Teorie duálních proces °u pˇredpokládají, že na rozhodování se podílejí dva systémy: rychlý, intuitivní, emocionální Systém 1 a pomalejší, deliberativní a racionální Systém 2. Bylo zjištˇeno, že kognitivní vyˇcerpání vede k vyzdvižení úlohy Systému 1 v rozhodování. Jelikož výhodná rozhodnutí v Iowa Gambling Task jsou úzce spjata s emoˇcními reakcemi -- což je doména Systému 1 -- je pˇredložena hypotéza, že kognitivní vyˇcerpání povede ke stejným, ne-li lepším výsledk °u v této úloze. Byl proveden kontrolovaný laboratorní experiment zahrnující celkovˇe 39 subjekt ° u. Co se týˇce výsledk °u v Iowa Gambling Task, kognitivnˇe vyˇcerpané subjekty dosahovaly v pr °umˇeru stejných výsledk °u jako subjekty kontrolní, což podporuje hypotézu. Dále, kognitivní vyˇcerpání vedlo ke zvýšení impulsivity, pˇriˇcemž vyšší impulsivita u vyˇcerpaných subjekt °u velmi pravdˇepodobnˇe dále ovlivnila volby v Iowa Gambling Task ve smyslu zhoršení výsledk ° u. Podíváme-li se na rizikové preference, zjišt'ujeme, že kognitivnˇe vyˇcerpané subjekty byly obecnˇe rizikovˇe averzní v kontextu ztrát, pˇriˇcemž toto neplatilo pro kontrolní skupinu, u které docházelo naopak k vyhledávání rizika. Nezdá se však, že by tato zmˇena v rizikových preferencích pod vlivem kognitivního vyˇcerpání dále ovliv ˇ novala volby v Iowa Gambling Task.
Projevy ADHD u předškolních dětí
ADAMCOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce je přesné vymezení diagnostiky ADHD, dále také souvisejícího pojmu ADD. Rozebírám možné projevy ADHD v předškolním období. Také se věnuji jejímu zapříčinění a podmínkám ADHD. V dalších kapitolách se zamýšlím nad tím, jak daleko může ovlivnit tato porucha život rodiny a nad možnostmi mateřské školy při práci s dítětem mající tuto diagnózu. Praktickou část tvoří pozorování chování tří dětí s touto diagnózou v mateřské škole. Jejich projevy podrobně rozebírám. Cílem je vytvořit individuální vzdělávací plán pro každé z nich zvlášť.
Problematika motivace u dětí s ADHD.
MICHALOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace u dětí s ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder {--} porucha pozornosti s hyperaktivitou). Teoretická část obsahuje vymezení pojmu ADHD, definici, typické projevy, faktory podílející se na vzniku poruchy a problémy dětí s ADHD. V dalším oddíle je popsána motivace, zdroje a typy motivace a způsoby motivování žáků. Praktická část je věnována výzkumu, přičemž použitou metodou byl dotazník a rozhovor. Výzkumný soubor tvořilo dvacet pět dětí s ADHD z druhého stupně základních škol. Byla stanovena výzkumná otázka: Liší se nějakým způsobem motivace u dětí s ADHD od dětí bez této poruchy? Cílem bylo zjištění úrovně motivace žáků s ADHD ke školní práci. Uvedenou diplomovou práci bude možno využít pro seznámení veřejnosti s problematikou ADHD a dále by mohla tato práce posloužit jako nástin možnosti cíleného rozvíjení motivace v procesu vzdělávání žáků s ADHD.
ADHD v MŠ - jak se rodí diagnóza
VETCHÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na vznik a okolnosti diagnózy syndromu ADHD v mateřských školách u dětí předškolního věku. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se syndromu ADHD ( terminologie, dílčí symptomy {--} hyperaktivita, impulzivita, poruchy pozornosti, ..atd). Dále jsou zmíněny jeho možné příčiny, druhy reedukace a léčby a přístupy k hyperaktivnímu dítěti. Práce obsahuje také popis postupů při odhalování a stanovování odborné diagnózy této poruchy. Praktická část je zaměřena právě na proces a cestu stanovování diagnózy syndromu ADHD, kde hodnotí jaké byly příčiny a okolnosti pro její stanovení, kdo tak učinil a jaký měla vliv na život samotného dítěte a jeho okolí.
Problematika dítěte s hyperkinetickým syndromem a jeho integrace do mateřských škol a do běžných tříd základních škol.
RAINEROVÁ, Lucie
Moje bakalářská práce je zaměřena na zjištění stavu integrace dětí s hyperkinetickým syndromem do kolektivu ostatních dětí ve školských zařízeních. Chtěla jsem také zjistit, které projevy této poruchy a jakým způsobem ovlivňují jejich integraci a navrhnout, kterými opatřeními ji lze podpořit. Hyperkinetickým syndromem se rozumí vývojová porucha charakterizovaná nepřiměřeným stupněm pozornosti, hyperaktivity a impulzivity.Příčinami hyperkinetického syndromu mohou být mozková dysfunkce z doby prenatální a perinatální, nebo poškození mozku během dětství. Dále pak je možná příčina genetického nebo alergického původu. Postiženo touto poruchou je 3-10% dětské populace a to valná většina chlapců. Důsledky bývají většinou v oblasti potřeby citové akceptace a sociálního kontaktu.Potíže ve vztazích s vrstevníky jsou časté. Má spíše více nepřátel než kamarádů. Výsledky mé práce ukazují, že integrace těchto dětí se jeví jako méně obtížná. Hypotéza se tedy vyvrací. Cíl práce byl splněn.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.