Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  začátekpředchozí156 - 165  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. Rejchy
Lužná, Kateřina ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá pojednáním o komorní hudbě, a to zejména pro dřevěné dechové nástroje v období klasicismu. Na počátku se zaměřuji na klasicismus po obecné stránce a potom dále navazuji na hudební klasicismus, který se dělí na tři etapy. Následující kapitoly se zabývají studií o mistrech klasické a preromantické hudby. Jsou to W. A. Mozart, L. v. Beethoven a A. Rejcha.
J. Haydn - Tvorba pro lesní roh
Dekoj, Viktor ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BABORÁK, Radek (oponent)
Práce se věnuje části díla Josepha Haydna, ve kterém je lesního rohu užito jako nástroje sólového či orchestrálního. Také se věnuje komorním skladbám. Život autora je popisován s ohledem na jeho působište se zaměřením na možnosti hráče na lesní roh příslušných orchestrů. Dále jsou uvedeny sólové, komorní a orchestrální skladby užívající lesního rohu ve větší míře. Práce je zakončena rozborem koncertu č. 1 D Dur Hob. VIId:3.
Klarinetové koncertantní skladby Viktora Kalabise
Černohouzová, Jana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Má bakalářská práce "Klarinetové koncertantní skladby Viktora Kalabise" se zaměřuje na život a dílo Viktora Kalabise. V první části bakalářské práce se věnuji skladatelově životní dráze, která se promítá do jeho děl. Ve druhé části mluvím o vývoji jeho skladatelské techniky a o vlivech na ni. Dále se zmiňuji o skladbách pro klarinet, které rozděluji do dvou skupin. První skupina obsahuje skladby bez opusového čísla, které nebyly autorem určeny k provádění. Podrobněji se zabývám skladbami s opusovým číslem, které rozšiřují současný klarinetový repertoár. Zabývám se především problematikou interpretace jeho skladeb pro klarinet. Při konkrétních rozborech děl jsem chtěla poukázat na vývoj skladatelovy kompoziční techniky ale také na Kalabisovy typické postupy, které zůstávají neměnné.
Symfonická tvorba Svatopluka Havelky
Jiříkovský, Petr ; KOUTNÍK, Tomáš (vedoucí práce) ; SVÁROVSKÝ, Leoš (oponent)
Cílem této práce je ukázat na rozboru symfonické tvorby Svatopluka Havelky vývoj jeho osobnosti a jeho způsobu komponování.
Koncerty pro jeden klavír a smyčce Johan na Sebastiana Bacha
Raková, Iva ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá koncerty pro jeden klavír a smyčce Johanna Sebastiana Bacha. Vzhledem k tomu, že jsou tato díla v naší zemi poněkud opomíjenou literaturou, přibližuje práce vznik těchto skladeb, které byly napsány pro lipský hudební spolek Collegium musicum, jehož byl Bach během svého působení v tomto městě uměleckým ředitelem. Dále rozebírá jejich původ, protože jsou všechny transkripcemi jiných koncertů pro melodický nástroj (některé předlohy jsou ztracené, jiné se hrají jako houslové koncerty). Okrajově se tato práce zabývá také interpretací Bachových děl na moderní klavír s přihlédnutím ke klavírním koncertům. V neposlední řadě přibližuje Bacha jako skladatele, interpreta a pedagoga. I když jsou Bachovy koncerty pro jeden klavír a smyčce pouhým zlomkem skladatelovy tvorby pro klávesové nástroje a jsou transkripcemi jiných koncertů, neztrácejí nic ze své umělecké hodnoty rozhodně a nestojí v pozadí za jinými Bachovými klavírními kompozicemi.
Bohuslav Martinů - 1. violoncellová soná ta
Vokáč, Ivan ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; KAŇKA, Michal (oponent)
Violoncellová sonáta č. 1 Bohuslava Martinů se v poslední době stává součástí tradičního repertoáru violoncellisty, a protože autora této bakalářské práce hluboce oslovila, rozhodl se prostudovat skladbu nejen po praktické stránce, ale i teoretické (harmonické, formální, historicko-analytické), Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První je věnovaná životopisu skladatele, druhá shrnuje a dává do kontextu všechny Martinů sonáty pro tento nástroj. Další kapitolou je podrobná formální analýza tohoto díla a poslední se věnuje interpretačnímu rozboru nahrávek tří renomovaných umělců.
Klavírní dílo C. Debussyho se zaměřením na cyklus Estampes - harmonický rozbor, srovnání nahrávek
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hlubší analýza interpretačních problémů klavírního cyklu Rytiny od Clauda Debussyho. Byly k tomu zvoleny tři různé postupy analýzy. Nejprve je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto cyklu a všemi autorovými inspiračními zdroji. Druhým postupem je harmonický rozbor celého cyklu, v němž se snažím postihnout výjimečné rysy každé skladby, upozornit na nejdůležitější hudební myšlenky a tematický materiál charakteristický pro hudební impresionismus, který skladatel v díle použil. Nakonec jsou představeni tři významní klavíristé 20. století a jejich různá interpretace cyklu Rytiny: W. Gieseking, E. Gilels a S. Richter. Jejich interpretace jsou porovnány jak vzájemně, tak s ohledem originální notový text. Takto komplexní pohled na toto klavírní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Rytin. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje čtyřmi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna čtyřmi přílohami.
Balady Fryderyka Chopina s důrazem na ba ladu As dur Op. 47
Trauškeová, Anna ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o jedněch z nejznámějších a nejhranějších Chopinových skladeb - jeho čtyřech baladách, přičemž druhá část této práce se zaměřuje především na baladu As dur op. 47. Autorka se v této práci věnuje Chopinovým baladám především po obsahové stránce, jejíž možnou inspiraci hledá v dílech Adama Mickiewicze. O provázanosti literární a hudební složky v baladách se zmiňuje nejprve v širším historickém kontextu, o kterém píše v první kapitole této práce - Balada z hlediska historického. Zde uvádí vývoj této formy od jejích počátků až k novodobému typu, který známe dnes. Ve druhé kapitole - Chopinovy balady z hlediska obsahu - jsou předloženy konkrétní příklady možné literární předlohy přímo u jednotlivých Chopinových balad. Ve třetí kapitole se autorka zabývá podrobným rozborem balady As dur, a to po stránce obsahové, formální i harmonické. Poslední, čtvrtá kapitola je pak věnována zamyšlení nad interpretací tohoto významného Chopinova díla.
Život a dílo Pavla Bořkovce s důrazem na violovou sonátu
Martinovský, Ondřej ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato práce obsahuje životopis hudebního skladatele Pavla Bořkovce spolu s přehledem jeho děl a analýzu jeho violové sonáty.
Kytarové koncerty Maura Giulianiho
Zelinka, Aleš ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Ve své práci bych velice rád vynesl v povědomí relativně málo hrané (známé) kytarové koncerty kytarového virtuóza a skladatele žijícího kolem přelomu 18. A 19. století, Maura Giulianiho. Chtěl bych to provést takovým způsobem, že bych v první části vsadil jeho osobnost v hudebně kulturní kontext jeho doby a stručným způsobem popsal jeho životní dráhu, především ve spojitosti jeho vztahů k mnoha význačným osobnostem z jeho okolí, se kterými spolupracoval, či se jimi nechal inspirovat a přičemž tato inspirace pronikla hluboko do jeho tvorby. V další části bych rád uvedl hlavní oblasti jeho díla a zkusil je ohodnotit z dnešního pohledu interpreta, neboť především technická obtížnost jeho skladeb je značně variabilní, a proto je autor velmi přínosný všem hráčům různých kategorií technické vyspělosti. Mnoho Giulianiho skladeb není příliš často hráno, proto bych rád na některé z nich, které se mi zdají neprávem opomíjené, upozornil. V následující části představím a rozeberu jeho 3 existující kytarové koncerty. To by mělo být jádrem mé práce. Především bych se rád zaměřil na 3. kytarový koncert F-dur op. 70, originálně psaný pro tercovou kytaru. Na závěr bych se pokusil zdůraznit význam jeho kytarových koncertů a shrnul tak poznatky ze třetí kapitoly. Z pohledu kytary jsou tyto koncerty nesmírně cenné, neboť v porovnání s jinými nástroji, jich neexistuje tolik, především z tohoto období a této kvality. Aleš Zelinka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   začátekpředchozí156 - 165  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.