Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,536 záznamů.  začátekpředchozí1500 - 1509dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Volný čas dětí
JELEČKOVÁ, Monika
V teoretické části své bakalářské práce jsem vymezila pojmy týkající se volného času a zařízení, která se volnočasovými aktivitami zabývají. V praktické části jsem díky dotazníkům porovnala Moravské a České Budějovice, z hlediska nabídek kroužků pro volný čas. Cílem bylo posoudit, jestli je nabídka lepší v maloměstě nebo ve velkoměstě.
Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.
Úroveň verbální komunikace u dětí v předškolní třídě mateřské školy
BENEŠOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolní třídě mateřské školy. Jednotlivé kapitoly se zabývají komunikací, vývojem řeči u dítěte a jakým vliv má rodina, média a mateřská škola na rozvoj komunikačních schopností u těchto dětí. V další části práce pak pomocí dotazníkové metody zjišťuji, jakým způsobem se podílí rodina na rozvoji řeči dítěte a jak hodnotí učitelky mateřské školy úroveň verbálního vyjadřování u dětí v předškolní třídě.
Rozvíjení tvořivosti v Montessori třídě mateřské školy
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá možnostmi rozvíjení tvořivosti ve třídě mateřské školy, která pracuje podle Montessori pedagogiky, kritizované často jako příliš striktní a nedávající dostatečný prostor pro tvořivost a fantazii. Obsahem teoretické části je charakteristika tvořivosti a pedagogiky M. Montessori, pojetí tvořivosti M. Montessori, využití umění pro rozvíjení tvořivosti a jeho uplatnění v Montessori třídě. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, zaměřené na zjišťování úrovně tvořivých schopností dětí v Montessori a běžných třídách a jejich porovnání. Práci doplňuji nabídkou činností, rozvíjejících tvořivost a uplatnitelných v Montessori třídě.
Věkové složení dětí ve třídách mateřských škol
RYKLOVÁ, Simona
Cílem a smyslem mé bakalářské práce je zmapovat názory učitelek mateřských škol na práci ve třídách heterogenních a ve třídách homogenních. Pojmenuji pozitiva a negativa obou variant. Klíčové otázky, na které chci najít odpověď: ? jaké je optimální složení třídy z pohledu učitelek MŠ z hlediska věku dítěte ? která z variant homogenní/heterogenní je učitelkami preferována a proč Teoretickou část věnuji socializaci předškolního dítěte v rodině jako primární sociální skupině a dále popíši problém socializace předškolního dítěte v institucionálních zařízeních. Problematiku věkového složení tříd přiblížím z pohledu RVP PV a alternativních vzdělávacích programů. Praktická část je zaměřena na zjištění názorů učitelek mateřských škol. K výzkumu bych ráda použila dotazník, který poté kvantitativně zpracuji a provedu pozorování jak ve třídách homogenních, tak i heterogenních. Zde se zaměřím na úroveň socializace dětí.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Muslimské dítě v mateřské škole
JÁNSKÁ, Ludmila
Moje bakalářská práce- ? Muslimské dítě v mateřské škole?, se snaží ozřejmit a zjistit případné problémy, nedorozumění a možná úskalí, která mohou nastat při pobytu muslimského dítěte v české mateřské škole. Chtěla bych poukázat na požadavky muslima na předškolní vzdělávání muslimského dítěte. Součástí mé bakalářské práce je také seznámení se základy islámu, jeho zvyky, povinnosti a tradicemi a s pojmem multikulturní výchova.
Adaptace dítěte v mateřské škole
ŠMÍDOVÁ, Linda
Cílem mé práce je poukázat na význam adaptačního období dítěte v mateřské škole, v souvislosti s významem působení rodiny a součinnosti mezi rodinou a mateřskou školou. V teoretické části jsem se zaměřila na popis faktorů ovlivňujících adaptaci dítěte v mateřské škole, pozornost věnuji především rodinné výchově a vztahu mezi matkou a dítětem. V praktické části jsem vypracovala případovou studii adaptačního období dvou až čtyř dětí ze své třídy, která zahrnuje pozorování dítěte, popis zvolených adaptačních prostředků a strategií, spolupráci s rodinou, v časovém období od zápisu dítěte do MŠ (jaro 2010) do ledna 2011. V rámci praktické části bakalářské práce bylo rovněž provedeno a zaznamenáno pomocí dotazníků pro rodiče, jakým způsobem probíhá v praxi adaptační proces dětí v mateřské škole. Je totiž důležité, aby se v teoretickém pojetí předškolní výchovy vycházelo především z praxe.
Model založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věku
BARTESOVÁ, Adéla
Hlavním cílem práce bylo vytvoření modelu uceleného projektu předškolního zařízení, které bude vychovávat a vzdělávat děti podle vzoru alternativní pedagogické koncepce Marie Montessori. Aby mohl být naplněn hlavní cíl, musel být nejdříve zrealizován cíl dílčí, ve kterém měla autorka zmapovat praxi Montessori zařízení pro děti v předškolním věku v České republice včetně pořízení fotodokumentace. Dílčí cíl byl naplněn sběrem empirických dat v Montessori zařízeních po celé České republice. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazování technikou volného rozhovoru s vedoucími pracovníky nebo učitelkami Montessori tříd. Ve vazbě na sběr dat v terénu mohla autorka naplnit cíl hlavní, a to vytvořit projekt modelového Montessori zařízení pro děti v předškolním věku. Projekt zahrnuje cíle zařízení, vymezení cílové skupiny, možnosti právních forem zařízení, ekonomickou rozvahu, nabízené služby, zájmové aktivity, metody a formy práce, personální zajištění, provozní záležitosti, prostorové a materiální vybavení včetně Varianty dispozičního řešení, otázky hodnocení a udržitelnosti projektu. Výsledky diplomové práce, především vytvořený model založení Montessori zařízení s předkládanou variantou dispozičního řešení, budou sloužit jako ucelený transparentní návrh jak založit Montessori předškolní zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,536 záznamů.   začátekpředchozí1500 - 1509dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.