|
Řízení rizik u vybraného podnikatelského subjektu
Mrázová, Zuzana ; Benada, Lucia (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení rizik v restauraci Grandezza. Řeší aplikace metod a analýzou pro hodnocení rizik. Vyhodnocené analýzy navrhnou opatření, která sníží zjištěná rizika ve společnosti Grandezza restaurant. Práce je rozvržena do tří částí. První části se věnuji na současný stav a vybranou metodiku, na ní navazuje část druhá, ve které je vymezený řešený problém. V poslední části jsou navržena opatření, která vedou ke snížení rizik v restauraci Grandezza.
|
|
Komparace účetních postupů dlouhodobého majetku neziskového a podnikatelského subjektu
DOLEŽALOVÁ, Karolína
Bakalářská práce poskytuje informace o postupech a způsobech účtování dlouhodobého majetku v neziskové organizaci a podnikatelském subjektu dle české účetní legislativy a právních předpisů. Hlavním cílem práce je komparace účetních postupů dlouhodobého majetku u vybrané neziskové organizace, konkrétně územně samosprávného celku a podnikatelského subjektu z teoretického a praktického hlediska. V praktické části se ověřuje, zdali obec Tučapy účtuje dlouhodobý majetek dle účetních předpisů uvedených v teoretické části, a to díky znázornění účetních postupů dlouhodobého majetku. Ověření slouží k posouzení odlišností v účtování dlouhodobého majetku mezi neziskovou organizací a podnikatelským subjektem. Po analýze účetních postupů dlouhodobého majetku v obci Tučapy jsou popisovány hlavní rozdíly v účtování dlouhodobého majetku mezi zkoumanými subjekty. V poslední části této práce je uvedena problematika účtování drobného dlouhodobého majetku v neziskové organizaci, protože v této oblasti dochází k nejvíce chybám a otázkám ohledně správného účtování dlouhodobého majetku dle právních předpisů.
|
|
Strategické řízení likvidace podniku
Oslizlo, Petr ; Foerser, Pavel (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Nerespektování ekonomických zákonů a zákonitostí, případně porušování právních norem v činnosti firmy, může vést ve svém důsledku ke zrušení a zániku firem. Zániku firmy předchází její zrušení s likvidací nebo bez likvidace za předpokladu, že její jmění přechází na právního nástupce. Likvidace v podstatě znamená vypořádání majetkových poměrů zrušeného subjektu. Tato diplomová práce je zaměřena zejména na jednotlivé fáze likvidačního procesu obchodních společností a jejich vazbu na zákonné normy.
|
| |
|
Kontrolní činnost obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi
Hlaváčová, Martina ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením kontrolní činnosti obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi.
V teoretické části diplomové práce je proveden rozbor právní úpravy související s kontrolní činností platné ke dni 30.6.2015.
Empirická část diplomové práce přiblíží proces kontroly a komparaci postupů jednotlivých fází kontroly dle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád). Dále popisuje praktické zkušenosti i problémy, se kterými se museli kontrolní pracovníci obecního živnostenského úřadu vypořádat při správních činnostech v souvislosti s novelou kontrolního řádu.
Součástí této práce je i dotazníkové šetření, jehož vyhodnocením jsou získány odpovědi, jak vnímají podnikatelské subjekty kontrolní šetření vedená v souvislosti s jejich podnikatelskou činností.
Z důvodu komplexnosti je zdokumentován vývoj počtu podnikatelů ve správním obvodu správního úřadu, počtu vykonaných kontrolních šetření, jejich zaměření a případné sankce, sledované v časové ose 10 let zpětně.
Závěr práce přinese shrnutí kontrolní činnost jak z pohledu obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi, tak z pohledu podnikatelských subjektů.
|
|
Návrh strategie rozvoje podnikatelského subjektu
Šeba, Patrik ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Cílem této diplomové práce je určení strategie budoucího rozvoje zvoleného podnikatelského subjektu z České republiky na africkém kontinentu, společnosti Decci. Na základě shromážděných dat o dvou reálně plánovaných investičních projektech expanze do Namibie a Zambie jsou vypracovány jednotlivé analýzy. Cílem vybraných analýz je odhalení silných a slabých stránek společnosti Decci v rámci jednotlivých projektů, ale i odkrytí četných příležitostí a výčet řady ohrožení, které investiční projekty na nestandardní africký trh přinášejí. Výsledky této diplomové práce by měly posloužit jako podklady, které rozšíří portfolio analýz provedených společností Decci, a dopomoci tak co k nefundovanějšímu rozhodnutí týkajícího se vstupu a rozvoje na namibijském a zambijském energetickém trhu.
Diplomová práce se skládá z 2 hlavních částí. V první části je formou literární rešerše popsána problematika z oblasti strategického řízení, teorie řízení podniku a investic, a to vše je teoretickým východiskem pro další části diplomové práce. V praktické části je nejprve charakterizována zvolená společnost Decci a.s., její historie, současné projekty, poslání a organizačně řídící struktura. Následně jsou již hodnoceny investiční projekty expanze do vybraných lokalit, prostřednictvím strategických analýz. V neposlední řadě závěr praktické části obsahuje finanční zhodnocení plánovaných projektů, které slouží jako přehled o rozsahu projektu a jeho podmínkách financování a míry ziskovosti. V závěrečné části jsou formulovány jednotlivé strategie, které vychází z výsledků strategických analýz, a následně proveden výběr vhodnějšího investičního projektu pro další růst společnosti. Diplomovou práci uzavírají doporučení, která by měla společnost Decci vzít v potaz a to jak před začátkem investiční činnosti, tak pro další úspěšný růst společnosti na africkém kontinentu.
|
|
Zhodnocení procesu účetní uzávěrky a účetní závěrky u zvoleného subjektu
Žočková, Jana ; Čermáková, Helena (vedoucí práce) ; Seidl, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat a ověřit správnost procesu účetní závěrky u zvoleného subjektu, a zda dochází k věrnému a poctivému zobrazení skutečnosti. V teoretické části práce jsou popsány přípravné operace k sestavení účetní závěrky podle právního rámce České republiky. Jedná se například o proces inventarizace, o rezervy, opravné položky, kurzové rozdíly, časové rozlišení nebo dohadné položky. Dále je v práci uvedena problematika uzavření účetních knih, sestavení výkazů účetní závěrky, kterými jsou rozvaha, výkaz zisku a ztráty a příloha, nebo také problematika ověřování správnosti účetní závěrky (auditu) nebo její zveřejňování. V praktické části jsou popsány vybrané kroky účetní uzávěrky na podnikajícím subjektu Elitex OK s.r.o., které se zároveň porovnávají s kritérii stanovenými platnými právními předpisy. Z práce také vyplývá, jakým způsobem účetní jednotka sestavuje účetní závěrku (konkrétně za rok 2014). Za tento rok je v práci uveden i výsledek auditu. Na základě porovnání postupů realizovaných v účetní jednotce s teoretickými východisky jsou navržena doporučení na zlepšení či odstranění nedostatků.
|
|
Vytvoření návrhu optimalizace benefitů u konkrétního podnikatelského subjektu
Farkaš, Martin ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Šišková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou zaměstnaneckých benefitů, především z jejich daňového hlediska. Odměňování je dnes aktuálním tématem a týká se každého zaměstnavatele i zaměstnance. Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh na optimalizaci benefitů na základě možností zaměstnavatele a z pohledu zaměstnanců jsou uvedeny jejich preference.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na deskripci jednotlivých benefitů. Zaměstnavatelé se především rozhodují o poskytování konkrétních benefitů dle daňové povinnosti. Většina daňově uznatelných benefitů je sjednána v kolektivní smlouvě, vnitřním předpisu či jiné individuální smlouvě.
Praktická část bakalářské práce hodnotí aktuální situaci v oblasti poskytování benefitů ve stavební a obchodní společnosti RRK s.r.o. Dále je vyhodnocena anketa na zjištění spokojenosti zaměstnanců se zaměstnaneckými benefity. Na závěr této části jsou uveden návrh řešení na optimalizaci benefitů.
|
|
Vytvoření převodového můstku při přechodu z daňové evidence na účetnictví u konkrétního podnikatelského subjektu
Mášová, Monika ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Legislativa České Republiky poskytuje fyzickým osobám, nezapsaným v obchodním rejstříku možnost výběru, zda pro evidenci svého podnikání zvolí způsob vedení daňové evidence nebo účetnictví. Účelem této diplomové práce je sestavení převodového můstku v případě, kdy podnikatel přechází z vedení daňové evidence na vedení účetnictví, a popis jednotlivých dílčích kroků tohoto převodu.
Základními prameny, kterými se daňová evidence a účetnictví řídí a ze kterých byly také čerpány poznatky pro zpracování této práce, jsou zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů.
V literární rešerši je samostatně charakterizována daňová evidence, účetnictví a přechod z daňové evidence na účetnictví. V další části práce je potom čerpáno z teoretických poznatků uvedených v literární rešerši a jejich aplikace při zpracování převodového můstku u konkrétního podnikatelského subjektu. V praktické části práce je vytvořen převodový můstek a je navrženo řešení s ohledem na daňovou povinnost podnikatelského subjektu.
|
|
Ověření správnosti provedení účetní uzávěrky a závěrky u vybraného podnikatelského subjektu
Černíková, Petra ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Téma bakalářské práce se zabývá účetní uzávěrkou a závěrkou podle českých norem. Povinnost zpracovávat účetní závěrku má každá účetní jednotka, která vede účetnictví. Z tohoto důvodu bude dané téma vždy aktuálně probíranou problematikou. V literární rešerši je popsána většina účetních postupů, které jsou nedílnou součástí účetní uzávěrky a nesmějí být před provedením účetní závěrky opomenuty. Patří mezi ně v prvé řadě inventarizace, na jejímž základě je účetnictví porovnáváno se skutečnými stavy. Dále také závěrečné operace u zásob, časové rozlišení, opravné položky a jiné operace důležité pro věrné a poctivé zobrazení hospodaření podniku. Literární rešerše je zakončena kapitolou o účetní závěrce. V analytické části jsou získané poznatky aplikovány na konkrétní podnikatelský subjekt. Postupně jsou uvedeny operace spojené s účetní uzávěrkou za rok 2015. Dále je sestavena účetní závěrka. Všechny kroky jsou porovnány s právními předpisy České republiky. Posléze jsou navržena opatření, díky nimž je účetní závěrka vybraného podnikatelského subjektu uvedena do souladu se zákonem. Konkrétně je navržena změna způsobu ocenění majetku.
|