Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příjem tísňového volání a vzájemná komunikace operačních středisek základních složek IZS.
LEBEDOVÁ, Klára
Vlivem narůstajícího množství hrozeb, které každodenně ovlivňují a lidské životy a zdraví, úměrně vzrůstá i potřeba jejich ochrany. Společnost je charakteristická svým rozvojem, regulací a snahou o zkvalitňování všech oblastí života prioritou jsou však právě život a zdraví. Součinnost a potřeba spolupráce při zdolávání událostí nejrůznějšího charakteru, si vyžádaly nutnost společného legislativního zajištění. Integrovaný záchranný systém nelze chápat jako pevnou instituci, ale je vyjádřením pravidel spolupráce, nástrojem pro vzájemnou součinnost a koordinaci jeho složek. Mimořádné události, které zasáhly území České republiky, ať již se jednalo o rozsáhlé povodně, větrné smrště, hromadné dopravní nehody nebo narušování veřejného pořádku, podrobily připravenost všech záchranných složek velké zkoušce a upozornily na problematické oblasti při zdolávání těchto událostí. Prvotní roli při odezvě na žádost o poskytnutí pomoci hrají operační střediska jednotlivých základních složek IZS. Tísňové volání tvoří jeden ze základních způsobů přijetí hlášení o vzniku mimořádné události a vyžádání pomoci složek IZS. Prostřednictvím této služby je zajišťována ochrana základních lidských práv: ochrana života a zdraví, přijatelné životní prostředí a ochrana majetku. V úvodu teoretické části práce je provedeno vymezení jednotlivých pojmů z prostředí integrovaného záchranného systému a problematiky operačního řízení na úrovni operačních středisek základních složek IZS. Dále je uveden systém příjmu tísňových volání a historický vývoj telefonních center tísňového volání 112. Další kapitola popisuje způsob zajištění interoperability v operačním řízení IZS. Poslední kapitola je věnována zavádění Projektu informačních systémů IZS. Hlavním úkolem tohoto projektu je zlepšení spolupráce mezi základními složkami a to zejména v oblasti příjmu tísňového volání. Tohoto zlepšení se dosáhne zejména modernizací informačních a komunikačních technologií, tak aby došlo ke sjednocení úrovně informačních systémů všech operačních středisek. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Integrovaného operačního programu. I když je určen prioritně operačním střediskům základních složek, velkým přínosem bude i pro občany. Cílem práce je poukázat na důležitost a přínosy zavedení Projektu informačních systémů IZS pro operační střediska základních složek IZS a zároveň upozornit na, z nich vyplývající, zkvalitnění služeb poskytovaných obyvatelstvu. Dále bylo provedeno zhodnocení prostředí příjmu tísňového volání a komunikace IZS před a po zavedení projektu. Výzkumná otázka byla stanovena na základě zvolených cílů, ve znění: Dojde zavedením Projektu informačních systémů IZS pro operační střediska ke zkvalitnění vzájemné spolupráce operačních středisek IZS a zároveň služeb poskytovaných obyvatelstvu? Výzkum problematiky probíhal formou kvalitativního výzkumu ve dvou částech. První částí bylo provedení rešerše dostupné literatury a platných legislativních norem. Vyvozené teoretické výsledky byly prakticky ověřovány prostřednictvím rozhovorů s vedoucími pracovníky operačních středisek jednotlivých základních složek IZS. Rozhovory byly zaměřeny na získání informací týkajících se jednak změn již proběhlých, nebo aktuálně probíhajících a to v rámci operačního řízení složky a zároveň operačního řízení v rámci IZS daného území. Tato praktická část je dále doplněna o přehledy tabulek, grafů a fotodokumentaci, které informují o současném technickém stavu operačních středisek a přehledy spolupráce integrovaného záchranného systému. Ze získaných výsledků byly zpracovány SWOT analýzy, které přehledně popisují stav operačního řízení před a po zavedení IS IZS. Zkoumaný soubor operačních středisek základních složek byl omezen na prostředí integrovaného záchranného systému na území Jihočeského kraje.
Interoperabilita v Integrovaném záchranném systému.
LEBEDOVÁ, Klára
Hlavním cílem práce Interoperabilita v integrovaném záchranném systému bylo objasnění pojmu interoperability a upozornění na její potřebu v prostředí komunikace a vzájemného působení základních složek integrovaného záchranného systému při společných zásazích. Výzkum probíhal ve dvou částech. První část byla věnována studiu literatury, zejména legislativních norem týkajících se integrovaného záchranného systému a jeho jednotlivých složek. V druhé části byly získané poznatky ověřovány v praxi. Úvodní část práce se věnuje seznámení s jednotlivými pojmy z oblasti interoperability a integrovaného záchranného systému. Jsou zde uvedeny složky, jejich hlavní úkoly a způsoby zabezpečení aspektů interoperability. Dále se práce věnuje úrovním řízení zásahu, komunikaci a koordinaci složek na úrovni operačních středisek a spolupráci složek mimo dobu zásahu. Úvodní část uzavírají informace o připravovaném projektu jednotného informačního systému integrovaného záchranného systému (Projekt IS IZS), jenž by měl přinést značné zlepšení a zkvalitnění spolupráce mezi základními složkami a to nejen při příjmu tísňového volání, ale i při společných zásazích. Teoretické výsledky byly aplikovány na území Středočeského a Jihočeského kraje. Bylo provedeno srovnání jednotlivých složek a jejich zabezpečení v uvedených aspektech interoperability. Toto srovnání odhalilo v některých oblastech rozdílnou úroveň mezi složkami. I přesto z výsledků vyplývá, že interoperabilita v integrovaném záchranném systému je zajištěna, Česká republika má poměrně dobře fungující systém v oblasti odpovědi na mimořádné události
Vliv vývoje automobilového průmyslu na ekonomiku společnosti ČD Cargo
Černý, Daniel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šimůnek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou se zaměřením na zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. V úvodní teoretické části je věnováno několik odstavců historii železnice a jejím reformám v devadesátých letech, dále tato pasáž popisuje specifika nákladní železniční dopravy a na závěr jsou zmíněny hlavní milníky vývoje automobilového průmyslu. Na obecný úvod plynule navazuje praktická část práce zabývající se aktivitami společnosti ČD Cargo, a.s. Především je věnována pozornost spolupráci se zákazníky z komodity Automotive respektive z celého automobilového průmyslu. Východiskem pro podrobnější zkoumání jsou různá hlediska, pomocí kterých lze na problematiku nahlížet komplexně. Podrobně je popisována spolupráce společnosti ČD Cargo s automobilkami sídlícími na území České republiky. Závěrečný úsek práce se zabývá popisem strategických kroků a nastiňuje možné postupy a trendy v blízké budoucnosti, opět s ohledem na komoditu Automotive.
Přínos standardů HL7 pro ČR
Seidl, Libor
Článek poskytuje přehled o dostupných standardech HL7 a popisuje principy vývoje tohoto standardu. HL7 verze 2 je ve světě nejrozšířenější komunikační standard. Závěr je věnován úvahám o stavu užití standardů pro interoperabilitu systémů v Českém zdravotnictví a výhledu do budoucna.
Zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku
Prokeš, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kropáček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním silniční dopravy v Rakousku. První, obecná část práce je věnována charakteristice silniční dopravy a zejména pak popisu důvodů, způsobů a cílů zpoplatnění silniční dopravy, přičemž důraz je kladen na systémy elektronického výběru mýtného, jejich technologie a možnosti využití v oblasti dopravní telematiky. Ve druhé části je charakterizován rakouský systém zpoplatnění silniční dopravy a jeho nástroje, kdy je pozornost věnována hlavně právnímu rámci zpoplatnění, zpoplatnění vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t, vozidel nad 3,5 t, interoperabilitě a v neposlední řadě také možnému budoucímu vývoji zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku.
Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců
Maňák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kothera, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců je popsat problematiku vzniku nerovností a jejich následné vyrovnávání ve výkonech mezi železničními dopravci. Problematika vyrovnávání výkonů je stěžejní pro provoz a tvorbu mezinárodních vlaků. Teoretický základ této práce je v aplikační části využit při mapování a hodnocení výkonů hnacích vozidel vybraných zahraničních železničních dopravců na české železniční síti. Jako doplněk je také uvedena bilance výkonů hnacích vozidel Českých drah v zahraničí. Provedená analýza v aplikační části klade důraz na rozlišení mezinárodní dálkové a příhraniční osobní železniční dopravy. Další náplní této práce je pojednání o interoperabilitě evropského železničního prostoru se zaměřením na evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) a na kompatibilitu české železniční sítě s železničními sítěmi sousedních států s důrazem na problematiku vlakového zabezpečovacího zařízení a s ním spjatým projektem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS).
Interoperabilita v českém zdravotnictví
Seidl, Libor
Plný tet: 0364983 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Inovační aspekty elektronickeho výběru mýtného v ČR
Šindelářová, Jana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je inovace informačního systému jako rozhodovací problém. Hlavním cílem diplomové práce je konstrukce a následná aplikace metody výběru optimální varianty inovace informačního systému organizace, vycházející z pojetí inovace v metodice Multidimensional Management and Development of Information System (MMDIS). Navržená "metoda inovačních modulů na bázi MMDIS" (MIM) podporuje zejména rozhodování o inovaci IS na strategické úrovni řízení. Struktura pohledu na inovovaný informační systém je odvozena z MMDIS, inovačními aspekty jsou principy MMDIS ("modul principů" - např. integrace, flexibilita, standardizace nebo měřitelnost) a dimenze informačního systému definované v MMDIS ("modul dimenzí" - např. softwarová, hardwarová, procesní a funkční či ekonomická dimenze). Podstatou metody je systematický přístup k hodnocení variant inovace IS, který zohlední všechny inovační aspekty (principy a dimenze MMDIS) významné z hlediska podpory dosahování cílů organizace. Použití metody je ilustrováno na příkladu rozvoje elektronického výběru mýtného v České republice. Jsou popsány základní varianty inovace tohoto IS - mikrovlnná, satelitní a hybridní. Případové studie z vybraných zemí (Česká republika, Rakousko a Německo) jsou použity jako podklad pro vytvoření variant inovace. Zkušenosti z těchto zemí slouží také jako zdroj pro hodnocení jednotlivých variant inovace. Principy a dimenze tvoří popisný a hodnotící rámec pro dopravní telematiku, elektronický výběr mýtného a jednotlivé varianty inovace elektronického mýtného systému. Varianty jsou porovnány v rámci principů a dimenzí a je doporučena optimální varianta inovace. Hodnocení jednotlivých variant inovace vychází z publikovaných odborných studií, analýz a návrhů týkajících se jednotlivých technologických variant výběru mýtného. V diplomové práci byla použita metodika MMDIS jako podklad pro konstrukci metody hodnocení variant inovace, přičemž hlavní přínos navržené metody spočívá v uceleném a strukturovaném pohledu na inovační potenciál daného informačního systému, což bylo doloženo na příkladu inovace elektronického mýtného systému provozovaného v České republice.
Podpora webových služeb v prostředí .NET framework
Fischer, Roman ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Máša, Michal (oponent)
Práce se zabývá webovými službami, důležitou částí servisně orientované architektury a standardem pro vzájemnou komunikaci aplikací. Zkoumá jednu z jejich konkrétních praktických implementací v podání společnosti Microsoft Corporation, především pak ve dvou posledních vydáních aplikačního rámce .NET Framework. Hlavním cílem práce je komplexní shrnutí a demonstrace vývoje webových služeb Microsoft. Práce popisuje principy, na kterých jsou webové služby založeny, a jejich implementaci v prostředí Microsoft .NET Framework. Na začátku práce jsou webové služby zařazeny v rámci servisně orientované architektury a jsou popsány jejich stavební části. Následně je popsán aplikační rámec .NET Framework, jeho stavba, vývoj a stručně je srovnán s konkurenční technologií JAVA. Následně je vysvětlen a předveden vývoj klasických webových služeb. V hlavní části práce jsou podrobně prozkoumány teoretické i praktické aspekty webových služeb v prostředí Windows Communication Foundation a Windows Workflow Foundation. Není opomenut ani vývoj desktopových aplikací, protože i ty došly v posledních verzích .NET Framework velkých změn a bývají častými konzumenty webových služeb. Je vysvětlena podstata Windows Communication Foundation webových služeb, jsou předvedeny způsoby jejich tvorby i tvorby klientských aplikací. Dále jsou teoreticky i prakticky ukázány možnosti zabezpečení Windows Communication Foundation webových služeb v prostředí .NET Framework včetně autentizačních i autorizačních mechanizmů a je uveden způsob řešení transakčního chování. Dále se práce zaměřuje na orchestraci webových služeb a obsahuje výklad workflow s příkladem nasazení.. V závěru je věnována pozornost interoperabilitě s jinými technologiemi, správě webových služeb a způsobům verzování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.