Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interoperabilita v Integrovaném záchranném systému.
LEBEDOVÁ, Klára
Hlavním cílem práce Interoperabilita v integrovaném záchranném systému bylo objasnění pojmu interoperability a upozornění na její potřebu v prostředí komunikace a vzájemného působení základních složek integrovaného záchranného systému při společných zásazích. Výzkum probíhal ve dvou částech. První část byla věnována studiu literatury, zejména legislativních norem týkajících se integrovaného záchranného systému a jeho jednotlivých složek. V druhé části byly získané poznatky ověřovány v praxi. Úvodní část práce se věnuje seznámení s jednotlivými pojmy z oblasti interoperability a integrovaného záchranného systému. Jsou zde uvedeny složky, jejich hlavní úkoly a způsoby zabezpečení aspektů interoperability. Dále se práce věnuje úrovním řízení zásahu, komunikaci a koordinaci složek na úrovni operačních středisek a spolupráci složek mimo dobu zásahu. Úvodní část uzavírají informace o připravovaném projektu jednotného informačního systému integrovaného záchranného systému (Projekt IS IZS), jenž by měl přinést značné zlepšení a zkvalitnění spolupráce mezi základními složkami a to nejen při příjmu tísňového volání, ale i při společných zásazích. Teoretické výsledky byly aplikovány na území Středočeského a Jihočeského kraje. Bylo provedeno srovnání jednotlivých složek a jejich zabezpečení v uvedených aspektech interoperability. Toto srovnání odhalilo v některých oblastech rozdílnou úroveň mezi složkami. I přesto z výsledků vyplývá, že interoperabilita v integrovaném záchranném systému je zajištěna, Česká republika má poměrně dobře fungující systém v oblasti odpovědi na mimořádné události
Vliv vývoje automobilového průmyslu na ekonomiku společnosti ČD Cargo
Černý, Daniel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šimůnek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou se zaměřením na zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. V úvodní teoretické části je věnováno několik odstavců historii železnice a jejím reformám v devadesátých letech, dále tato pasáž popisuje specifika nákladní železniční dopravy a na závěr jsou zmíněny hlavní milníky vývoje automobilového průmyslu. Na obecný úvod plynule navazuje praktická část práce zabývající se aktivitami společnosti ČD Cargo, a.s. Především je věnována pozornost spolupráci se zákazníky z komodity Automotive respektive z celého automobilového průmyslu. Východiskem pro podrobnější zkoumání jsou různá hlediska, pomocí kterých lze na problematiku nahlížet komplexně. Podrobně je popisována spolupráce společnosti ČD Cargo s automobilkami sídlícími na území České republiky. Závěrečný úsek práce se zabývá popisem strategických kroků a nastiňuje možné postupy a trendy v blízké budoucnosti, opět s ohledem na komoditu Automotive.
Přínos standardů HL7 pro ČR
Seidl, Libor
Článek poskytuje přehled o dostupných standardech HL7 a popisuje principy vývoje tohoto standardu. HL7 verze 2 je ve světě nejrozšířenější komunikační standard. Závěr je věnován úvahám o stavu užití standardů pro interoperabilitu systémů v Českém zdravotnictví a výhledu do budoucna.
Zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku
Prokeš, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kropáček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním silniční dopravy v Rakousku. První, obecná část práce je věnována charakteristice silniční dopravy a zejména pak popisu důvodů, způsobů a cílů zpoplatnění silniční dopravy, přičemž důraz je kladen na systémy elektronického výběru mýtného, jejich technologie a možnosti využití v oblasti dopravní telematiky. Ve druhé části je charakterizován rakouský systém zpoplatnění silniční dopravy a jeho nástroje, kdy je pozornost věnována hlavně právnímu rámci zpoplatnění, zpoplatnění vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t, vozidel nad 3,5 t, interoperabilitě a v neposlední řadě také možnému budoucímu vývoji zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku.
Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců
Maňák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kothera, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců je popsat problematiku vzniku nerovností a jejich následné vyrovnávání ve výkonech mezi železničními dopravci. Problematika vyrovnávání výkonů je stěžejní pro provoz a tvorbu mezinárodních vlaků. Teoretický základ této práce je v aplikační části využit při mapování a hodnocení výkonů hnacích vozidel vybraných zahraničních železničních dopravců na české železniční síti. Jako doplněk je také uvedena bilance výkonů hnacích vozidel Českých drah v zahraničí. Provedená analýza v aplikační části klade důraz na rozlišení mezinárodní dálkové a příhraniční osobní železniční dopravy. Další náplní této práce je pojednání o interoperabilitě evropského železničního prostoru se zaměřením na evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) a na kompatibilitu české železniční sítě s železničními sítěmi sousedních států s důrazem na problematiku vlakového zabezpečovacího zařízení a s ním spjatým projektem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS).
Interoperabilita v českém zdravotnictví
Seidl, Libor
Plný tet: 0364983 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Inovační aspekty elektronickeho výběru mýtného v ČR
Šindelářová, Jana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je inovace informačního systému jako rozhodovací problém. Hlavním cílem diplomové práce je konstrukce a následná aplikace metody výběru optimální varianty inovace informačního systému organizace, vycházející z pojetí inovace v metodice Multidimensional Management and Development of Information System (MMDIS). Navržená "metoda inovačních modulů na bázi MMDIS" (MIM) podporuje zejména rozhodování o inovaci IS na strategické úrovni řízení. Struktura pohledu na inovovaný informační systém je odvozena z MMDIS, inovačními aspekty jsou principy MMDIS ("modul principů" - např. integrace, flexibilita, standardizace nebo měřitelnost) a dimenze informačního systému definované v MMDIS ("modul dimenzí" - např. softwarová, hardwarová, procesní a funkční či ekonomická dimenze). Podstatou metody je systematický přístup k hodnocení variant inovace IS, který zohlední všechny inovační aspekty (principy a dimenze MMDIS) významné z hlediska podpory dosahování cílů organizace. Použití metody je ilustrováno na příkladu rozvoje elektronického výběru mýtného v České republice. Jsou popsány základní varianty inovace tohoto IS - mikrovlnná, satelitní a hybridní. Případové studie z vybraných zemí (Česká republika, Rakousko a Německo) jsou použity jako podklad pro vytvoření variant inovace. Zkušenosti z těchto zemí slouží také jako zdroj pro hodnocení jednotlivých variant inovace. Principy a dimenze tvoří popisný a hodnotící rámec pro dopravní telematiku, elektronický výběr mýtného a jednotlivé varianty inovace elektronického mýtného systému. Varianty jsou porovnány v rámci principů a dimenzí a je doporučena optimální varianta inovace. Hodnocení jednotlivých variant inovace vychází z publikovaných odborných studií, analýz a návrhů týkajících se jednotlivých technologických variant výběru mýtného. V diplomové práci byla použita metodika MMDIS jako podklad pro konstrukci metody hodnocení variant inovace, přičemž hlavní přínos navržené metody spočívá v uceleném a strukturovaném pohledu na inovační potenciál daného informačního systému, což bylo doloženo na příkladu inovace elektronického mýtného systému provozovaného v České republice.
Podpora webových služeb v prostředí .NET framework
Fischer, Roman ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Máša, Michal (oponent)
Práce se zabývá webovými službami, důležitou částí servisně orientované architektury a standardem pro vzájemnou komunikaci aplikací. Zkoumá jednu z jejich konkrétních praktických implementací v podání společnosti Microsoft Corporation, především pak ve dvou posledních vydáních aplikačního rámce .NET Framework. Hlavním cílem práce je komplexní shrnutí a demonstrace vývoje webových služeb Microsoft. Práce popisuje principy, na kterých jsou webové služby založeny, a jejich implementaci v prostředí Microsoft .NET Framework. Na začátku práce jsou webové služby zařazeny v rámci servisně orientované architektury a jsou popsány jejich stavební části. Následně je popsán aplikační rámec .NET Framework, jeho stavba, vývoj a stručně je srovnán s konkurenční technologií JAVA. Následně je vysvětlen a předveden vývoj klasických webových služeb. V hlavní části práce jsou podrobně prozkoumány teoretické i praktické aspekty webových služeb v prostředí Windows Communication Foundation a Windows Workflow Foundation. Není opomenut ani vývoj desktopových aplikací, protože i ty došly v posledních verzích .NET Framework velkých změn a bývají častými konzumenty webových služeb. Je vysvětlena podstata Windows Communication Foundation webových služeb, jsou předvedeny způsoby jejich tvorby i tvorby klientských aplikací. Dále jsou teoreticky i prakticky ukázány možnosti zabezpečení Windows Communication Foundation webových služeb v prostředí .NET Framework včetně autentizačních i autorizačních mechanizmů a je uveden způsob řešení transakčního chování. Dále se práce zaměřuje na orchestraci webových služeb a obsahuje výklad workflow s příkladem nasazení.. V závěru je věnována pozornost interoperabilitě s jinými technologiemi, správě webových služeb a způsobům verzování.
Standardizace informačních systémů veřejné správy v EU
Rozsíval, Filip ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Pacík, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním přístupů ke standardizaci informačních systémů veřejné správy v Evropské unii. V diplomové práci je analyzován systém standardizace informačních systémů veřejné správy jednak na úrovni Evropské unie, jednak ve vybraných členských státech EU (Česká republika, Slovenská republika, Spolková republika Německo). Následně je hodnocena harmonizace systémů standardizace informačních systémů veřejné správy vybraných členských států s EU a dále propracovanost těchto systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.