Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí145 - 154další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
PROHLOUBENÍ VZTAHU K RITUÁLU A TRADICI SKRZE VÝTVARNOU HRU (MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK) VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ PŘI ZÁKLADNÍ ŠKOLE WALDORFSKÉ A MATEŘSKÉ ŠKOLE ČESKÉ BUDĚJOVICE O.P.S.
MARKOVÁ, Dana
Práce je zaměřená na rozvoj vztahu k rituálům a tradicím skrze výtvarnou hru pro děti mladšího školního věku ve školní družině. První kapitola pojednává o dítěti a jeho vstupu do školy, dále se zabývá otázkou výchovy včera a dnes, jaký vliv má na dítě vstup do školy, a mladším školním věkem a jeho některými specifiky. Další součástí první kapitoly je téma volného času a obsahu výuky mimo vyučování. V závěru první kapitoly je celkové shrnutí o tom, jak je důležité se dětem náležitě věnovat a nezanedbávat jejich výchovu. Druhá kapitola popisuje waldorfské školy všeobecně, jak vlastně waldorfské školy vznikly, kdo je jejich zakladatelem a jaká mají svá specifika. Je také zaměřena na popis Základní školy waldorfské a mateřské školy České Budějovice o.p.s. Třetí kapitola pojednává o školní družině při ZŠW a MŠ ČB, o jejím harmonogramu a denním programu a zda naplňuje podmínky pro správné trávení volného času dětí. Čtvrtá kapitola popisuje motivaci jako takovou, dále vnější a vnitřní motivaci a vzájemně je spolu porovnává a dále se zabývá podmínkami pro udržení vnitřní motivace. Tématem páté kapitoly je výtvarná hra a nastínění vývoje dětské kresby především u dětí mladšího školního věku. Šestá kapitola je o pojmech tradice a rituály. Jaké tradice a rituály provázely lidstvo dříve a jaké dnes. Kdy je ten nejvhodnější věk dítěte pro první seznámení s tradicemi a rituály. Pojednává též o tradicích a rituálech, která jsou součástí ZŠW a MŠ ČB. Tyto tradice a rituály jsou shrnuty v tabulce, která obsahuje období, kdy se jednotlivé tradice konají, jejich název, stručný popis a také to, jaké jsou možnosti tvořivých činností a her k jednotlivým slavnostem. V sedmé kapitole je popsán adventní čas a s ním spojené zvyky a pranostiky. Jak lze s dětmi vytvořit zajímavou adventní výzdobu místo kupovaných dekorací. Jak vznikl adventní kalendář, proč je vhodné jej dětem pořídit a ještě lépe ho vyrobit. A jaké se k adventnímu období váží pranostiky. Dále následuje praktická část. Osmá kapitola je o popisu způsobu práce se svěřenými dětmi a o motivaci dětí k požadované činnosti, jaký způsob motivace je pro ně nejvhodnější. V deváté kapitole je tématem popisem adventních jarmarků na waldorfských školách a proč se vlastně tyto jarmarky konají. Desátá kapitola se věnuje praktickým příkladům výrobků na adventní jarmark, které prohlubují skrze výtvarnou hru vztah k této tradici. Tyto výrobky vyráběly dětmi společně s vychovatelkami ve školní družině při ZŠW a MŠ ČB. V poslední jedenácté kapitole je zhodnocení průběhu osmého adventního jarmarku ZŠW a MŠ ČB.
Aplikace výtvarné činnosti v práci s literaturou pro děti s přesahem do prosociální výchovy
SRPOVÁ, Pavlína
Téma, které jsem si zvolila pro svou diplomovou práci, považuji pro sebe, jako vychovatelku, i pro děti, za velmi přínosné. Prosociální chování je důležitou funkční součástí společnosti. Děti potřebují vzájemně přijímat i dávat různé formy prosociálního chování, aby z nich mohli vyrůst plnohodnotní lidé. Domnívám se, že základy prosociálního chování musíme dětem vštěpovat od narození. Existují jakési základy pravidel lidského soužití, které musíme všichni akceptovat. Hlavním cílem mé práce je oživit a upevnit prosociální způsoby chování dětí.
Rozvoj vybraných klíčových kompetencí žáků prvního stupně základní školy v družině s využitím výtvarných technik
NOVÁKOVÁ, Sára
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech rozvíjení sociálních a komunikativních kompetencí za pomoci výtvarných technik ve školní družině. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické, části je vymezen pojem školní družina a s ním související osobnost vychovatele a charakteristika dítěte navštěvující školní družinu. Dále pojmy klíčové kompetence, výtvarná výchova a využití jejích technik ve školní družině. V druhé, praktické, části je popsán teoretický projekt vytvořený jako doplňkový výtvarný program pro školní družiny s praktickým zaměřením především na rozvoj sociálních a komunikativních kompetencí.
Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
PLÍVOVÁ, Klára
Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a funkce. Dále se práce okrajově zmiňuje také o dokumentaci školní družiny. Podrobněji se však věnuje školnímu vzdělávacímu programu, který školní družina vypracovává. Práce upozorňuje na propojenost školního vzdělávacího programu školní družiny se školním vzdělávacím programem základní školy. Poukazuje na různé přístupy k začlenění klíčových kompetencí do dokumentu ? zda se jedná o povinnost či nikoliv. Představuje také různé možnosti rozvíjení klíčových kompetencí ve školní družině. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní zpracování klíčových kompetencí v školních vzdělávacích programech školních družin z celé České republiky. Dokumenty byly rozčleněny do různých skupin podle jejich hloubky zařazení a rozpracování klíčových kompetencí. Práce se dále zabývala pouze třetí skupinou, kde zkoumá obsah, styl a rozsah zpracování klíčových kompetencí. Také je zde poukázáno na nedostatky při propojení jednotlivých činností a rozvíjených kompetencí.
Spontánní činnosti dětí v mateřské škole a školní družině
PETŘÍČKOVÁ, Marie
ANOTACE Cílem mé práce je porovnat rozdíly mezi spontánními činnostmi dětí před nástupem do základní školy a po zahájení školní docházky. V teoretické části práce vysvětluji pojem hra, historie hry, dělení her, klasifikace principu her a objasňuji osobnost učitelky a vychovatelky ve vztahu ke spontánním hrám předškolního a školního věku. V praktické části provádím výzkum volné hry v mateřské škole a ve školní družině. Výzkum probíhá formou dotazníku pro učitelky základní školy i mateřské školy a dotazováním předškolních a školních dětí. Na závěr provádím výzkum her v mateřské škole a školní družině. Bakalářská práce je doplněna o tabulky a grafy.
ROZVOJ PROSOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ DÍTĚTE S VYUŽITÍM VÝTVARNÝCH TECHNIK V RÁMCI PEDAGOGIKY VOLNÉHO ČASU
MALKUSOVÁ, Lucie
Hlavním tématem této bakalářské práce je popis rozvoje prosociálních dovedností u dětí pomocí výtvarných technik. Tato práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část - projekt realizovaný s dětmi ve školní družině. V teoretické části jsou popsány základní pojmy prosociálních dovedností, jako jsou například komunikace, tvořivost, empatie a schopnost naslouchat. Dále jsou zde charakterizovány výtvarné techniky ? kresba, malba, grafika, prostorová tvorba, koláž, muchláž, asambláž a dekoláž. Je zde objasněn vztah a prostředky výtvarné výchovy pomáhající utvářet lidskou osobnost. Cílem projektu nazvaného ,,Kouzla ročních období? bylo probudit v dětech fantazii, tvořivost a nápaditost. Děti si měly osvojit schopnost spolupráce, komunikace a měly si vytvořit kladný vztah, respekt a úctu nejen k sobě samému a svým výrobkům, ale také k ostatním členům skupiny. Realizace projektu měla napomoci ke kreativnímu a zábavně strávenému volnému času ve školní družině.
Možnosti využití "Filozofie pro děti" jako prevence sociálně patologických jevů ve školní družině
PLÍVOVÁ, Klára
Práce pojednává o využití pedagogického programu Filozofie pro děti, který se zaměřuje na rozvoj kritického, logického a angažovaného myšlení u dětí, jako preventivního programu využitelného ve školní družině při předcházení sociálně patologickým jevům. V první části je charakterizována činnost školní družiny a jsou stručně popsány sociálně patologické jevy, které se mohou v rámci školní družiny objevit, a jejich příčiny vzniku. V druhé části je popsán pedagogický program Filozofie pro děti, kanadský program La Traversée zaměřující se na prevenci násilí, a jejich propojení. Ve třetí části jsou popsány a zhodnoceny možnosti využití tohoto programu ve školní družině jako preventivního programu. V závěru práce jsou navrženy možnosti provedení výzkumu a porovnání s ostatními zeměmi.
Možnosti rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností dětí ve školní družině
FAUOVÁ, Jana
Práce se zabývá možnostmi rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností u dětí ve školní družině.
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.
Primární prevence drogové závislosti ve školní družině
MATĚJKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce pojednává o problematice drog, pritidrogové prevenci a školní družině.V praktické části je uveden návrh programu primární protidrogové prevence v rámci školní družiny. Cílem programu je, aby děti měli větší šanci odolat drogovým nástrahám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí145 - 154další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.