|
Ženy a muži v reklamě
Višňáková, Pavlína ; Koudelka, Jan (advisor) ; Bursíková, Marcela (referee)
Obsahem diplomové práce je výzkum, jak jsou v současné době prezentovány role mužů a žen v reklamě a jak se jejich zobrazení změnilo za posledních deset let. K výzkumu byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Pomocí této metody byly analyzovány inzeráty v časopise Týden, publikované v letech 2005 a 1995. Další užitou metodou je diskusní skupina. Byly realizovány dvě diskusní skupiny, jedna se ženami, druhá s muži.
|
| |
|
Postavení žen na trhu práce a politika rovných příležitostí
Šulcová, Alena ; Stočková, Olga (advisor) ; Kuchařová, Lucie (referee)
Práce se zabývá postavením žen na trhu práce v ČR v komparaci s EU. První část diplomové práce se věnuje legislativnímu rámci rovných příležitostí mužů a žen v Evropské unii a České republice, jejich institucionálnímu zabezpečení a podává přehled o základních pojmech. Druhá kapitola se zabývá postavením žen na trhu práce v ČR a Evropské unii, kde jsou analyzovány základní ukazatele trhu práce se zaměřením na situaci žen. Další kapitola se zabývá nápravnými opatřeními a možnostmi zlepšení pozic žen na trhu práce se zaměřením na gender mainstreaming, pozitivní opatření a možnosti obrany proti diskriminaci. V poslední kapitole je analyzováno postavení žen na trhu práce ve vybraném regionu ČR.
|