Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předání služby jako zdroj informací pro ošetřovatelský proces
HRUŠKOVÁ, Nina
Předávání služby mezi sestrami probíhá za účelem zachování kontinuity poskytované ošetřovatelské péče. Práce sester probíhá ve směnném provozu, je tak zabezpečena ustavičná ošetřovatelská péče u nemocných. Pracovní směny se mají časově překrývat, aby sestry měly dostatek času na předávání služby. Každá nová směna je zahájena právě předáváním informací o pacientech. Cílem předávání služby je poskytnutí co nejkvalitnějších informacích o pacientovi, pro zajištění trvání ošetřovatelského procesu. Sestra, při předávání služby, informuje další směnu o stavu jednotlivých pacientů na oddělení. Předávání služby probíhá formou písemnou a ústní. V praktické části bakalářské práce byly určeny tři cíle. Cíl 1: Zmapovat nejčastější formu předávání služby mezi sestrami. Cíl 2: Zjistit spokojenost sester, s předanými informacemi o pacientech, při předávání služby. Cíl 3: Zjistit využití předaných informací při realizaci ošetřovatelského procesu. Všechny tři cíle byly splněny. K dosažení cílů bakalářské práce byla použita kvantitativní výzkumná metoda dotazování, technikou dotazníků a pozorování. Dotazník byl určen sestrám standardních oddělení Fakultní nemocnice Hradec Králové a Nemocnice České Budějovice, a.s. K vyhodnocení výzkumné části byly použity grafy a tabulky. Byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza 1: Sestry při předávání informací využívají nejčastěji formu rozhovoru. Hypotéza 2: Sestry jsou spokojené s předanými informacemi o pacientech/klientech při předávání služby. Hypotéza 3: Sestry využívají informace získané při předání služby pro realizaci ošetřovatelského procesu. Všechny tři hypotézy byly na základě šetření potvrzeny.
Diagnostika motivační oblasti osobnosti dítěte ve volnočasových aktivitách.
KŘIBSKÁ, Magdalena
Práce se zabývá vývojem motivace dítěte ve věku od 3 do 15 let. Popisuje potřeby převažující v jednotlivých vývojových obdobích. Teoreticky seznamuje s tím co pojem motivace znamená a jak se projevuje v poznávání, výkonu a sociálních vztazích. Obsahuje metody, které lze aplikovat ve volném čase ke zjišťování motivace. Metody využívanými ve volnočasových aktivitách jsou pozorování, rozhovor, dotazník.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na základních školách na Budějovicku\\
BENEŠOVÁ, Jitka
Téma diplomové práce týkající se vyučovacích a výchovných činností učitele tělesné výchovy je velmi rozsáhlé, zahrnuje velké množství jevů, z důvodů toho se práce zaměřuje pouze na vyučovací a výchovné metody, které uplatňují učitelé tělesné výchovy ve výuce na základních školách na Budějovicku. Práce se zabývá z větší části kvantitativním vyjádřením sledovaných jevů. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 7 základních školách u celkem 20 učitelů na Budějovicku. Odpozorováno bylo 40 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.
Vliv informovanosti na dodržování režimových opatření u pacientů s hlubokou žilní trombózou hospitalizovaných na interní JIP
HRSTKOVÁ, Pavla
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda má vliv informovanost pacientů s hlubokou žilní trombózou, hospitalizovaných na interní JIP, na dodržování režimových opatření. Práce je rozdělena na část teoretickou a část zaměřenou na výzkum. Teoretická část je zaměřena na údaje o onemocnění hluboká žilní trombóza {--} anatomické údaje, patofyziologii, příčiny, klinické příznaky, vyšetřovací metody, komplikace a léčbu. Režimová opatření jsou nedílnou součástí léčby. Jejich dodržování má vliv nejen na zmírnění potíží, ale brání vzniku rozvoje komplikací, které mohou končit smrtí pacienta. Pacient s hlubokou žilní trombózou bývá hospitalizován na JIP interního oddělení. Součástí práce je popis tohoto oddělení a popis příjmu pacienta na tomto oddělení. Edukace, rozhovor a pozorování jsou nedílnou součástí práce sestry. Proto jsem popsala základy edukace, edukačního procesu, pozorování. Pro práci byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkum byl prováděn na JIP interního oddělení v Českém Krumlově. Výzkumný soubor tvořilo 8 pacientů, z nichž byl každý druhý edukován {\clq}qnadstandardním`` způsobem. U všech pacientů byl proveden úvodní rozhovor. Cílem rozhovoru bylo zjistit, jestli pacient pochopil informace podané lékařem, zda ví o režimových opatřeních a jejich důvodech. Následně byla část pacientů {\clq}qnadstandardně`` edukována v průběhu celé hospitalizace. Pro tuto edukaci byl vytvořen edukační plán a informační brožura o onemocnění. Poté bylo prováděno pozorování všech 8 pacientů. Pozorování se dělilo na dvě části, byl vytvořen plán pro pozorování. V první části, zvané období imobilizace, byl prováděn záznam během prvních tří dní tohoto období. Tato část byla zaměřena na režimová opatření, která se týkala klidu pacienta na lůžku, hydratace, elevace postižené končetiny, přikládání studených obkladů a pohybové aktivity prováděné na lůžku. Druhé období, které se týkalo prvních tří dní, kdy již pacient směl opouštět lůžko, bylo sledováno, zda pacienti dodržují přikládání elastických obinadel před opuštěním lůžka, hydratace a pohybové aktivity dle doporučení lékaře. Cíl práce byl splněn. Výzkumná otázka byla směřována ke zjištění, zda má informovanost pacientů vliv na dodržování režimových opatření při onemocnění hluboká žilní trombóza. Výsledky dokázaly, že na dodržování režimových opatřená má značný vliv edukace pacientů. Tito pacienti se navíc vyptávají a zajímají o problematiku onemocnění. Na základě výsledků výzkumu byly stanoveny hypotézy pro další výzkum: H1: Edukace pacientů s hlubokou žilní trombózou positivně ovlivňuje dodržování režimových opatření v období imobilizace. H2: Edukace pacientů s hlubokou žilní trombózou zvyšuje jejich zájem o režimová opatření při propuštění do domácí péče. Výsledky výzkumu budou použity na odborném nemocničním semináři pro sestry. Na základě výzkumu vznikl edukační plán zaměřený na režimová opatření pacientů s hlubokou žilní trombózou a informační brožura pro pacienty. Tato brožura byla upravena a začala se používat při edukaci pacientů s hlubokou žilní trombózou.
Vliv dojení dojicím automatem na vybrané parametry welfare dojnic
FIALA, Otakar
Cílem bakalářské práce bylo zjišťování vlivu dojícího robota na chování dojnic a zjišťování možného rozdílného vlivu dojení AMS na prvotelky a na dojnice na dalších laktacích. První část se zabývala pozorováním dojnic 30 minut po opuštění dojícího robota, které probíhalo 24 hodin a bylo zaměřeno na činnost všech dojených krav ve stádě. Z pozorování byla zjištěna potřeba příjmu potravy, pití a ulehnutí. Další část práce se zabývala, pomocí údajů z dojícího robota Lely Astronaut, denní dojivostí celého stáda i jednotlivých kusů, počtem návštěv dojícího robota, dobou trvání přípravy k dojení, časem dojení. Výsledky jednotlivých částí práce byly porovnávány mezi prvotelkami a ostatními dojnicemi. V průběhu dne byla zjištěna potřeba pití po dojení u 40,4 % u prvotelek a 41, 7 % krav na dalších laktacích. Potřebu příjmu potravy projevilo 75 % prvotelek a 88,6 % ostatních dojnic. Potřebu ulehnutí 30 minut po dojení mělo 12 % prvotelek a 13 % ostatních krav. Celkový čas přípravy k dojení činil u prvotelek 2:04 a u ostatních dojnic 1:54 minut.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.
Aktivizující metody a techniky učení v českém jazyce na základní škole
KAŠPAROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu využití vybraných aktivizujících metod a technik učení na úroveň slohového projevu žáků základní školy. Teoretická část práce popisuje vybrané aktivizující metody a techniky učení v souvislosti s využitím ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části je pak proveden experiment, který ověřuje vliv využití těchto metod na vývoj slohového potenciálu žáků. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána obliba práce s vybranými aktivizujícími metodami a technikami učení ve výuce. Bylo zjištěno, že aktivizující metody facilitují úspěšnost žáků ve slohovém projevu. U experimentální skupiny došlo k statisticky významnému nárůstu v počtu vět a významových větných dvojic.
Využívání spektra didaktických řídících stylů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na základních školách v okrese Příbram.\\
STREJC, Josef
V dnešní škole je snaha o to, aby vedoucím činitelem ve vyučovacím procesu nebyl pouze učitel, ale aby se část zodpovědnosti za výuku přesunula na žáky. Didaktické styly umožňují dostávat žáky do nových rolí a tím i do řešení nových situací. Žáci řešením těchto situací umožňují učiteli efektivně výchovně působit, vede je od pasivní percepce k tvořivosti. Práce podává informace o využívání didaktických řídících stylů ve výuce tělesné výchovy na základních školách v okrese Příbram.
Marketingový mix posilovny Sport Centrum Budokan
Růžová, Monika ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Šádek, Milan (oponent)
Cílem práce je popsat a analyzovat marketingový mix a marketingové aktivity posilovny SPORT CENTRUM BUDOKAN s důrazem na zvýšení atraktivnosti a konkurenceschopnosti, identifikovat případné nedostatky a formulovat soubor doporučení pro majitele posilovny, tj. navrhnout ucelenou marketingovou strategii. Na základě vlastní marketingové analýzy (situační analýza, analýza SWOT, mystery shopping, dotazování, pozorování a benchmarking) jsem navrhla marketingovou strategii, díky které bude dosaženo stanoveného cíle.
Marketingový výzkum návštěvnosti hypermarketů
Žák, Vítězslav ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Mottlová, Libuše (oponent)
Marketingový výzkum, pozorování, zabývající se návštěvností hypermarketu v jednotlivých dnech a časech. Představení instore radia jako reklamního média. Reklama v místě prodeje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.