Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí124 - 133dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Otázka potřebnosti thanatopedagogiky
ŠÍMOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou potřebnosti thanatopedagogiky. Cílem práce je vytvořit spekulativní specifikaci možného nového vědního oboru, vymezení předmětu, jeho studia a jeho náplně. Práce je pojata jako vzájemné propojení mezi pedagogikou a thanatologií a obsahuje pouze teoretickou část. První kapitola je věnována thanatologii tedy nauce o umírání a smrti. Obsahuje obecné informace o této vědní disciplíně a zároveň se zabývá smyslem thanatologie pro člověka. Následující část pojednává o pedagogice a zároveň se zabývá vzájemnou provázaností pedagogiky s thanatologií. Z toho vyplývá teoretický základ pro nově vznikající vědní disciplínu thanatopedagogiku.
Využívání organizovaného volného času studenty středních škol v podmínkách mikroregionu Bystřicko
BERAN, Karel
Bakalářská práce se věnuje volnočasovým aktivitám studentů středních škol v Mikroregionu Bystřicko. Bakalářská práce předestírá možnosti využití organizovaného volného času v Mikroregionu Bystřicko. Zajímá se o vztahy volnočasových organizací a jejich klientů. Důraz byl kladen především na informační toky mezi těmito subjekty a objekty. V teoretické části je představen Mikroregion Bystřicko, vybrané volnočasové organizace, instituce v tomto mikroregionu působící a pojmy, které se váží na problematiku volného času. V části praktické zkoumá, jak studenti středních škol v tomto mikroregionu tráví svůj volný čas, jaká je nabídka volnočasových aktivit, jaké aktivity respondentům v mikroregionu chybí. Šetření se dotýká podpory rodičů ve volnočasové aktivitě. Výstupem pro praxi budou jednotlivá doporučení k propagační činnosti trávení volného času, k tvorbě nástrojů určených pro monitorování volnočasových potřeb potencionálních klientů.
Učím se říkat ty
JANÁČKOVÁ KOJANOVÁ, Hana
Cílem práce je nabídnout možnosti využití pedagogiky Franze Ketta v předškolním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce se věnuje vývoji pojetí dítěte a představí specifika pojetí dítěte v Celistvé na smysl zaměřené náboženské pedagogice Franze Ketta, jeho aplikaci v koncepci Učím se říkat ty a vliv na fungování mateřské školy. Těžištěm výzkumu byla pozorování dle předem stanovených kritérií v mateřských školách regionu Schlanders v Jižním Tyrolsku. Pedagogika Franze Ketta a její principy jsou podstatou zdejší koncepce (programu) vzdělávání. Zformulované možné přínosy této koncepce lze doporučit pro praxi v mateřských školách v České republice. Na základě závěrů byl navržen školní vzdělávací plán ?Nikdy nejsi sám?.
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
KOTLÍN, Roman
Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv teorií inteligence na pedagogickou teorii a praxi. Ve druhé části předkládá přehled současných pedagogických teorií a praxí, vzdělávání nadaných žáků a vzdělávání žáků mentálně retardovaných. V poslední části se zabývá nabídkou volnočasových aktivit pro nadané děti a děti s mentálním postižením.
Problematika začínajícího učitele v mateřské škole
KUBALÁKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je nastínit problematiku začínajícího učitele v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy učitel a mateřská škola. Dále je problematika začínajícího učitele zařazena legislativně a jsou zde přiblíženy jednotlivé zákony vztahující se k problematice. Smyslem praktické části bylo zmapovat, s jakými problémy se potýkají začínající učitelky v mateřských školách, najít, v čem se názory respondentů shodují a v čem rozcházejí. V rámci kvalitativního šetření byly vedeny rozhovory se začínajícími učitelkami v mateřských školách. Výsledky šetření a odpovědi na výzkumné otázky jsou shrnuty v diskusi a závěru.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ - předškolní věk
VALEŠOVÁ VAČKÁŘOVÁ, Ingrid
Tato bakalářská práce pojednává o rozvoji kulturních potřeb a motivaci ke vkusu u dětí předškolního věku. V první časti vymezuje pojmy pedagogika, pedagogika volného času a také výchova a vzdělávání. Druhá část připomíná důležitost kultury i její vliv na umění. V této souvislosti se zmiňuje o estetice, jakožto vědě o kráse a specifikuje pojmy vkus a kýč. Třetí část se zabývá předškolním věkem, socializací dítěte, tělesným vývojem a výtvarným projevem včetně symboliky kresby a významu barev. Poslední část je věnována estetické výchově a rozvoji tvořivosti.
Českobrodsko a Černokostelecko etnobotanika a pedagoga Josefa Oldřicha - Oldry Novotného
Suchomelová, Marcela
Téměř zapomenuté zůstává jméno Josefa Oldřicha/Oldry Novotného (1885-1964), který působil jako pedagog a etnobotanik na Českobrodsku a Černokostelecku. Stejnojmenný časopis či periodická vlastivědná příručka, pod Novotného redakcí, vycházela sice jen mezi lety 1919 až 1920, ale byla jednou z průkopnických regionálních periodik zaměřených na dobové „vlastivědné“ a kulturně historické annonce, včetně národopisných črt s pedagogickým podtextem. Všech deset čísel jediného, prvního ročníku se nese v duchu soudobé regionální badatelské práce tamějších historiků, etnografů, jazykovědců a samotného J. O. Novotného. Osobnost Josefa O. Novotného však překvapuje teprve nedávno (znovu)objevenou torzální pozůstalostí, resp. nálezem rukopisů z oboru floristického a etnobotanického bádání, jednak svou připravovanou ediční koncepcí Slovníku jmen rostlin, na jehož sestavení pracoval téměř celý život. Rukopis zakoupila na doporučení prof. Dr. Vladimíra Šmilauera ČSAV. Žel, slovník procházel na akademické půdě několikaletým recenzním řízením a nyní jej můžeme nalézt už jen v archivních fondech Knihovědném oddělení Knihovny AV ČR, v.v.i. v Praze. Slovník, tedy okolo 7200 foliantů-stránek strojopisu, obsahuje bohaté sbírky materiálu a cenná pozorování pro studia etnobotanická, jazykovědná, rešeršní materiál o využití rostlin v praxi, především však lidová jména rostlin a lidovou tradici o rostlinách, data sebraná v terénu a dnes již pravděpodobně zaniklá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí124 - 133dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.