Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití názornosti ve výuce ruštiny
Matulíková, Iveta ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
Návrh pracovních listů pro výuku geometrie na základní škole s podporou programu Elica-Dalest
MAŘÍKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se zabývá výukou geometrie na základních školách s podporou počítače v prostředí programu Elica Dalest. Hlavním cílem této práce je vytvoření pracovních listů s podporou programu Elica Dalest. Tyto listy jsou uvedeny nejen jako příloha v tištěné formě nebo na přiloženém CD, ale jsou k nalezení i na internetu. Obsahem práce je seznámení s výukou geometrie na základní škole, představení jednotlivých aplikací softwaru Elica - Dalest, popis a vyhodnocení vytvořených pracovních listů. Pracovní listy by měly pedagogům přiblížit daný software a tím i ozvláštnit výuku geometrie.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - funkce, statistika
TUREK, Jindřich
V diplomové práci se zabývám interaktivní výukou funkcí a statistiky pomocí mnou vytvořených počítačových výukových materiálů. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická, která obsahuje základní didaktické poznatky o výuce funkcí, statistiky a matematiky obecně. Druhá část je věnována popisu výukového prostředí a výukových materiálů. Ve třetí části je popsán výzkum provedený v druhém ročníku gymnázia.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - rovnice, finanční matematika
KOCUM, Václav
Tato diplomová práce obsahuje dvě základní témata při vzdělávání studentů na středních odborných učilištích (dále jen SOU). Prvním tématem jsou rovnice, které tvoří základní stavební kámen studia matematiky a jejichž chápání je tedy nutnou podmínkou k úspěšnému zvládnutí studia. Druhým tématem je finanční matematika, které žákům poskytuje základní znalosti z této oblasti a vymezuje zásadní pojmy. Úspěšný absolvent SOU je tedy seznámen s pojmy, které bude potkávat každý další den.
Využívání interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy
HORÁČKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá využíváním interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy na 2. stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na všeobecné pojetí interaktivních tabulí a na jejich význam v Rámcovém vzdělávacím programu, význam, podstatu a funkce interaktivních tabulí. Důležitou součástí interaktivních tabulí je také jejich technická stránka a dostupné programy pro výuku. Nedílnou součást výuky tvoří učebnice, zvláště v tomto případě jde o interaktivní učebnice. Praktická část se bude zabývat analýzou dotazníků, které slouží pro praktické zhodnocení významu interaktivní výuky, jejich výhod a nevýhod ve vyučování občanské výchovy.
Interaktivní výuka stereometrie na SOU
BOUCHALOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá interaktivní výukou stereometrie na středním odborném učilišti. Vytvořené výukové materiály jsou zaměřeny především pro výuku stereometrie na SOU strojního zaměření. Materiály vycházejí z RVP platného pro tento typ studia, avšak nelze vyloučit užití vytvořených interaktivních materiálů i pro výuku stereometrie na jiných školách. Cílem je zprostředkování poměrně obtížné kapitoly jako je stereometrie snadnou formou, za pomoci moderních prostředků, které nám dnešní doba nabízí. Pro zefektivnění výuky stereometrie využívám ve své práci optimální množství programů a také mnoho dynamických aplikací, které usnadní práci jak učitelům, tak studentům.
Interaktivní výuka matematiky v 7. třídě ZŠ
JÁCHIMOVÁ, Blanka
Diplomová práce se zabývá začleněním počítačových technologií do výuky matematiky v 7. třídě základní školy. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce obsahuje základní poznatky o interaktivní výuce, která je rozdělena na výuku s interaktivní tabulí a počítačem podporovanou výuku. Dále se zabývá přístupy k vyučování matematiky, které jsou důležitým prvkem výuky, a problematikou zapojení problémových úloh do výuky. Praktická část práce obsahuje nejen pracovní listy, které seznamují čtenáře s praktickým využitím interaktivních prvků ve výuce, ale i popis experimentu, provedeném v 7. ročníku základní školy. Cílem experimentu je zjistit, zda má interaktivní výuka vliv na úspěšnost při řešení matematických problémových úloh.
Využití tabletu v interaktivním vyučování
MÍKA, Roman
Diplomová práce se zabývá problematikou využití tabletu v interaktivním vyučování. V první kapitole své diplomové práce se věnuji interaktivní výuce. Druhá a třetí kapitola je věnována podrobnému popisu jednotlivých tabletů. Vysvětluji jejich funkce, parametry a technické provedení. Ve čtvrté a páté kapitole popisuji možnosti interaktivních tabulí a také elektronických hlasovacích zařízení pro školní i mimoškolní výuku. V navazující šesté kapitole zjišťuji možnosti propojením tabletu s interaktivní tabulí. V sedmé kapitole popisuji výukové programy a vhodný softwarem pro výuku. Osmá kapitola obsahuje příklady konkrétních vyučovacích hodin za pomoci interaktivních prvků. V deváté se věnuji průzkumu technického vybavení škol a jejich přístupu k interaktivní výuce. V závěru shrnuji, k jakým závěrům a cílům jsem dospěl.
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
DVOROŽŇÁK, Marek
Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.
Strom: funkce v krajině a význam pro člověka (Výukové téma pro ZŠ)
REHÁKOVÁ, Jarmila
V diplomové práci byl vytvořen výukový program pro interaktivní tabuli využitelný v hodinách přírodopisu na 2. stupni základní školy. Prezentace programu byla provedena v sedmých ročnících třech základních škol. Na těchto školách byl proveden srovnávací výzkum, formou didaktického testu, který porovnával úroveň znalostí žáků, kteří absolvovali výuku s využitím interaktivního programu a u žáků, kteří absolvovali výuku stejného učiva formou frontální výuky. K diplomové práci je přiloženo DVD s vlastní výukovou prezentací pro interaktivní tabuli a tištěný manuál k ovládání programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.