Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,863 záznamů.  začátekpředchozí11854 - 11863  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.36 vteřin. 

Adaptace dítěte a jeho rodiny na školní a sociální prostředí po řešení problému šikany
LÍKAŘOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na téma adaptace dítěte po šikaně ve školním a sociálním (rodinném) prostředí. Práce spojuje v jednolitý text teoretické popisy šikany z odborných zdrojů s výsledky mého výzkumu. Z odborných zdrojů popisuji, co je to šikana, jaké jsou její druhy, jak ji rozpoznáme, jaké je první východisko při zjištění šikany, dále vyšetřování, šikana z hlediska práva, jaké mohou mít děti následky, jaká je léčba kolektivu, kde se objevila šikana a pro úplnost tématu dodávám ještě prevenci a možné preventivní programy. Tuto teorii obohacuji o data z vlastního výzkumu problematiky. Praktická strana mé práce tedy představuje kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů s odborníky, kteří mohou ve své profesi pracovat se šikanou. Výzkum je zaměřen na zjištění zkušeností odborníků s touto problematikou adaptace. Jak si myslí a domnívají se, že se děti vyrovnávají s tímto problémem, jak je to s navazováním nových přátelství, jak zvládají podobné situace přibližující se šikaně, a v neposlední řadě jakým způsobem funguje spolupráce se školou a rodinou a zda je nějaká návratnost již jednou šikanovaných žáků.

Výchovné postoje pěstounů
FIALOVÁ, Adéla
Pěstounská péče je forma náhradní rodinné péče a upravuje ji zákon o rodině. (zákon č 94/1963 Sb. v platném znění). Pěstounskou péči kontroluje a garantuje stát. Děti vhodné do pěstounské péče jsou děti, které nejsou právně volné, a tudíž nemohou být svěřený do adopce. Do pěstounské péče se obvykle umisťují starší děti nebo děti s postižením. Pěstounská péče zaniká zletilostí dítěte. Pokud se dítě připravuje na budoucí povolání, může pěstounská péče trvat do 26 let jeho věku. Pěstounská péče může být vykonávána skupinově nebo individuálně. V prvních kapitolách na téma: výchovné postoje pěstounů se věnuji rodině a atmosféře v ní. V dalších kapitolách popisuji formy náhradní rodinné péče ? opatrovnictví, poručenství, osvojení neboli adopce a pěstounská péče, kde se také zmiňuji o historii náhradní rodinné péče a o zprostředkování osvojení a pěstounské péče. Jednu kapitolu věnuji biologických rodičům svěřených dětí, protože svěřené děti v pěstounské péči a biologická rodina mají právo být spolu v kontaktu. V několika kapitolách se věnuji výchově, kde se podrobně rozepisuji o výchovných prostředcích a to o odměně a trestu. Dále se v kapitole o výchově věnuji tématu rodičovských postojů k dítěti (a to jsou postoje účinné a postoje, které jsou velmi často neúčinné), výchovným stylům a přístupu rodičů k dítěti. Půl stránky věnuji kapitole s názvem pravidla, kde zmiňuji důležitost pravidel a různé oblasti, ve kterých se pravidla vyskytují. Jednu kapitolu věnuji konfliktům a jejich řešení, kde píši o různých způsobech, jak konflikt řešit. Protože se do pěstounské péče umisťují i děti se zdravotním postižením, v závěru teoretické části bakalářské práce se zabývám kapitolou s názvem děti s postižením v pěstounských rodinách, a to konkrétně Downovým syndromem a autismem. Pro výzkumnou část jsem zvolila kvalitativní metodu a rozhovory s respondenty jsem prováděla pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Respondenty bylo celkem šest pěstounských rodin. Rozhovory jsem se souhlasem respondentů nahrávala na diktafon a poté přepisovala. Jediné kritérium, které rozhodovalo o respondentech, bylo to, že respondenti musí být v současné době pěstouny a musí mít v pěstounské péči alespoň jedno svěřené dítě. Ve výzkumné části jsem si zvolila tyto cíle: 1.Zjistit vědomé i nereflektované výchovné postoje pěstounů. 2.Dílčím cílem je zachytit kontext změn a vývoje výchovných postojů pěstounů. K dosažení těchto cílů jsem formulovala tyto výzkumné otázky: 1.Jaké styly výchovy používají pěstouni při výchově svěřených dětí. Polovina respondentů se shodla na tom, že ve výchově jsou důležitá pravidla a hranice, které se mají dodržovat. Ve výchově dětí se pěstouni snaží o demokratickou výchovu. 2.Jaké používají pěstouni odměny či tresty. Pěstouni uvádějí, že porušení pravidel trestají zákazem oblíbené činnosti, například televize nebo počítače. Pěstouni se shodli, že přísné tělesné (fyzické) tresty nepoužívají, kromě občas nějakého pohlavku. 3.Existují odlišnosti ve výchově biologických dětí a svěřených dětí do pěstounské péče. Všechny pěstounské rodiny se shodly, že rozdíly ve výchově biologických a svěřených dětí nedělají. Ale zároveň většina pěstounů si myslí, že obecně pěstouni rozdíly mezi biologickými dětmi a svěřenými dětmi dělají, například oblečením, a že u některých je to hodně vidět. Dvě pěstounky uvedly, že by měl být rozdíl v přístupu, ve smyslu, že ne vše se může svěřených dětem říci narovinu. Závěr mé bakalářské práce končím diskuzí, kde se ještě jednou vracím k výsledkům z výzkumné části mé bakalářské práce. Má bakalářská práce poskytuje autentické zkušenosti pěstounů.

Logistická podpora Policie ČR při řešení krizové situace
PILAŘ, Michal
Policie České republiky zajišťuje v případě vyhlášení mimořádné události nebo krizové situace mnoho činností. Pro úspěšné plnění těchto činností musí mít policie patřičně vyškolené pracovníky a poskytnout jim odpovídající podmínky pro plnění těchto úkolů. Nedílnou součástí poskytnutí odpovídajících podmínek pracovníkům policie je i logistická podpora. Tato práce poskytuje na základě studia dostupné literatury a právních předpisů základní obraz o logistické podpoře Policie České republiky při řešení krizové situace, který je popsán v první části práce. Pomocí kvantitativního výzkumu, formou anonymního dotazníkového šetření ověřuje úroveň logistické podpory Policie České republiky. Zkoumaný vzorek byl složen z policistů obvodních oddělení policie různých krajů České republiky. Zkoumaný vzorek tvořili řadoví policisté, ale i vedoucí obvodních oddělení policie. Dotazníkové šetření je v prvních třech otázkách zaměřeno na charakteristiku zkoumaného vzorku. Další část dotazníku mimo jiné hodnotí, zda se respondenti účastnili řešení krizové situace, zda jsou spokojeni s vybavením svého pracoviště, svých služebních vozidel a svých osobních prostředků pro plnění úkolů při řešení krizové situace. Následně jsou respondenti dotazováni, zda je jim při plnění úkolů při řešení krizové situace poskytnuta strava a zajištěn odpočinek a zda jsou jim ze strany zaměstnavatele v případě poškození výstroje a vybavení tyto součásti vyměněny a zda je jim vybavení měněno před dobou jeho expirace. Poslední část dotazníku řeší informace k provedení zákroku (zásahu), možnost spojení z místa krizové situace, poskytnutí zdravotnického servisu respondentům a poskytnutí školení s legislativními změnami s dostatečným předstihem. Na základě studia dostupné literatury jsou v bakalářské práci vymezeny pojmy krizové řízení, mimořádná událost, krizová situace a je zde nalezena paralela mezi těmito pojmy a pojmem logistická podpora. Ve druhé části práce je popsána metodika práce a hypotéza. Třetí část práce tvoří výsledky. Závěrečnou část práce tvoří diskuze, kde jsou zanalyzovány dosažené cíle práce. K dosažení cílů práce jsou v této práci užity metody sběru dat, analýzy, metody matematické a grafické. Při psaní bakalářské práce jsem se nejprve zabýval studiem odborné literatury v oblasti logistiky a logistické podpory a studiem platných právních, které slouží jako právní podklad pro logistickou podporu Policie České republiky při řešení krizové situace. Při výběru téma pro tuto bakalářskou práci jsem stanovil hypotézu "Logistická podpora Policie České republiky je na dobré úrovni". Tato hypotéza byla v bakalářské práci vyvrácena.

Faktory stresu plynoucího z profese
SOUKUPOVÁ, Nikola
Cílem bakalářské práce byl průzkum stresových faktorů v odděleních organizací zabývajících se kontaktem se zákazníky a návrhy změn. K zjištění výsledků byly použity neřízené rozhovory, doplněné pozorováním a dotazníkové šetření se zaměstnanci. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno jak na hodnocení stresových faktorů na pracovišti zaměstnanci, tak na jejich znalosti základních možností psychohygieny a relaxace. Samotné neřízené rozhovory a pozorování posloužilo zejména k diskusi u zpracování jednotlivých otázek v dotazníku.Zaměstnanci byli v kontaktu se zákazníky různými formami osobního prodeje,tváří v tvář a prostřednictvím médií.Dotazníky byly vyplněny 232 respondenty.Po souhrnu výsledků vyplynuly nejvýznamnější stresory na pracovišti, mezi které patří např. kontakt se zákazníky, pracovní podmínky,nadřízení, strach z nesplnění úkolu, časový tlak, špatný pracovní kolektiv atd.Z výsledků dále vyplynulo, že pracovní stres ovlivňuje chod organizace na všech jeho úrovních. Tento stres může mít negativní vliv na služby poskytované zákazníkům, pracovní výkonnost a kvalitu odvedené práce vůbec.

PŘÍPRAVA PRACOVNÍKŮ S DĚTMI A MLÁDEŽÍ: POHLED NA DOBROVOLNÍKA A ZAMĚSTNANCE, MOŽNOSTI JEJICH DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
MAREŠOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem přípravy pracovníků s dětmi a mládeží a pohledem na zaměstnance spolu s dobrovolníkem a možnostmi jejich dalšího vzdělávání. Jednotlivé texty jsou logicky řazeny dle témat. Práce nejprve vymezuje používané termíny a následně řeší problematiku kvalifikačních předpokladů pro výkon činnosti pracovníků s dětmi a mládeží a to dle zákona o pedagogických pracovnících a Národní soustavy povolání. Mimo zaměstnanců také práce řeší podmínky vzdělávání dobrovolníků pracujících s dětmi a mládeží. Ukazuje, jaké by měli mít znalosti, dovednosti a kompetence. V neposlední řadě práce stručně vymezuje důležité dokumenty týkající se vzdělávání pedagogických pracovníků a zabývá se tématikou institucí nabízející další vzdělávání pedagogických pracovníků. V závěru si práce poznatky ověřuje v kvalitativním výzkumu s šesti respondenty.

Segmentace trhu čajů
Kábová, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem této práce bylo nalezení segmentů na trhu čajů. Po analýze a vyhodnocení získaných informací dospěla tato práce k popsání čtyř vzniklých segmentů. Mezi dílčí úkoly patřilo stanovení hypotéz, domněnek, které by mohly vystihovat stávající situaci na trhu a analýza výsledků z vlastního průzkumu. Součástí této práce jsou rovněž doporučení, jakým způsobem by se mohly firmy zaměřit na vzniklé tržní segmenty. Dotazníkem byly zjišťovány informace o tom, jaký čaj a kdy lidé pijí, z jakého důvodu, při jaké příležitosti, s kým a kde čaj pijí nejčastěji. Dále podle čeho se spotřebitelé rozhodují při koupi čaje, jaké vlastnosti by měl čaj mít. Výzkum se rovněž zaměřil na znalost reklamy a jednotlivých značek čajů. K dosažení zvoleného cíle byla použita metoda písemného dotazování, velikost šetřeného vzorku činila 100 respondentů.

Problémy komunikace sester u pacientů po cévní mozkové příhodě
PECKOVÁ, Jana
Bakalářská práce ?Problémy komunikace sester u pacientů po cévní mozkové příhodě? se zabývá znalostmi sester v komunikaci s pacienty s afázií po iktu. Správná komunikace patří k základním bodům následné léčby tohoto onemocnění. Cévní mozková příhoda může velmi negativně ovlivnit dosavadní život člověka postiženého tímto onemocněním. K této nemoci se následně připojují další negativní projevy vyvolané získanými poruchami kognitivních funkcí. Fatická porucha je při komunikaci s pacientem pro sestry velmi významná. Pacient většinou není schopen vyjádřit se správně či porozumět druhým. Během hospitalizace v nemocničním zařízení je proto velmi důležitá role sestry. Sestra by měla být dostatečně vzdělaná v oblasti komunikace a znát její specifika při tomto onemocnění. Měla by mít k dispozici a též využívat kompenzační pomůcky pro usnadnění a zkvalitnění komunikace s pacienty po cévní mozkové příhodě. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda sestry dodržují postupy správné komunikace s pacienty po cévní mozkové příhodě, a zmapovat, jaké jsou nejčastější problémy komunikace mezi sestrami a pacienty po cévní mozkové příhodě.Empirická část této práce byla tvořena kvantitativním výzkumem, formou anonymního dotazníku, který byl určen sestrám na neurologických a interních lůžkových odděleních nemocnic v Příbrami, Písku a Českých Budějovicích. Dotazník obsahoval celkem 24 otázek. Bylo rozdáno 107 dotazníků a následně byl výzkum zpracován z 90, tedy 84 % z původního počtu. Byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza předpokládala, že sestry znají zásady správné komunikace s pacienty po cévní mozkové příhodě. Tato hypotéza byla potvrzena. Druhá hypotéza předpokládala, že sestry používají pomůcky ke zkvalitnění komunikace s pacienty po cévní mozkové příhodě. Tato hypotéza byla potvrzena. Třetí hypotéza předpokládala, že sestry mají zájem o další zvyšování kvalifikace v oblasti komunikace s pacienty po cévní mozkové příhodě. Tato hypotéza byla také potvrzena. Stanovené cíle byly splněny na podkladě potvrzených hypotéz. Tato bakalářská práce může posloužit jako edukační materiál pro sestry pracující s pacienty s afázií po cévní mozkové příhodě.

Odraz vývoje společnosti v partnerských vztazích -názory na život "singles"
PŘIBYLOVÁ, Michaela
Abstrakt Bakalářská práce Odraz vývoje společnosti v partnerských vztazích - názory na život ?singles? se věnuje problematice partnerských vztahů a fenoménu singles. V teoretické části jsem se soustředila na vývoj společnosti s ohledem na partnerské vztahy. Blíže jsem se zabývala historickým vývojem rodiny až po její současný stav. Také jsem se snažila zachytit odlišnosti ve vnímání rodinných hodnot mezi vybranými státy severní a jižní Evropy. Soustředila jsem se na klíčové demografické údaje související s rodinou, kde jsem se snažila zachytit vývoj porodnosti, sňatečnosti a rozvodovosti v České republice. V poslední kapitole se zaobírám problematikou singles, kde uvádím typologie singles a možné důvody pro vznik singles. Na základě poznatků získaných z výzkumné sondy, jejímž úkolem bylo zjistit pomocí kvalitativní strategie s využitím metod polostrukturovaných rozhovorů postoje studentů vysokých škol k manželství, k nesezdanému soužití a k životu singles, byly vyvozeny následující rezultáty. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že studenti vysoké školy považují manželský svazek za důležitý. Napříč tomu by manželství volili až v pozdějším věku, kdy by již měli ukončené vzdělání, vybudované rodinné zázemí a dosáhli by dostatečného finančního zabezpečení. Kohabitace pro studenty vysokých škol znamená jistou možnost kdykoli ukončit nevyhovující vztah, bez právní odpovědnosti. Jsou tedy oproštěni od případného společenského statusu rozvedený/rozvedená. Singles bere odpovědnost jen za svá rozhodnutí, uspokojuje jen své potřeby: rozvíjí svou osobnost, má dostatek času na své zájmy, na budování kariéry. Může udržovat paralelně více nezávazných vztahů. Avšak tento styl života je výhodný jen do 30 roku života. Studenti uváděli tento rok jako zlomový. Singles, kterému je 30 let, hrozí, že zůstane sám. Většina jeho přátel a známých může být v tomto věku zadaná a mít rodinu, což u toho konkrétního člověka může vyvolat negativní pocity, někdy i depresivní stavy. Bakalářské práce by mohla být využita jako informační nebo odborný materiál pro studenty zabývající se problematikou manželství, nesezdaného soužití či života singles.

Právo na život
DIVIŠOVÁ, Petra
Obsahem této bakalářské práce je téma právo na život. Otázkou života a smrti se lidstvo zabývá už od samého počátku své existence, ale ani v 21. století si neví s tímto tématem jednoznačně rady. Právo na život je základním právem člověka, které je předpokladem všech ostatních hodnot. Cílem práce bylo zjistit, zda je právem skutečně univerzálním nebo zda existují výjimky, u kterých není vždy aplikovatelné. Ve své bakalářské práci jsem se konkrétně zaměřila na to, jak se právo na život týká počatého, ale dosud ještě nenarozeného dítěte. Zajímalo mě, zda má být nenarozené dítě subjektem práv a zda mu veřejnost přiznává i právo na život. Teoretická část kvalifikační práce se věnuje ochraně nenarozeného života z právního, lékařského, psychologického a náboženského hlediska. Empirická část práce pak formou vlastního výzkumu zjišťuje názor veřejnosti na to, zda má mít nenarozené dítě stejné právo na život jako osoba již narozená a zda by veřejnost uvítala zpřísnění ochrany tohoto práva v případě počatého dítěte. V návaznosti na všechna výsledná zjištění konstatuji, že nenarozenému dítěti je zajištěna pouze obecně pojatá ochrana, ale není mu garantováno stejné právo na život jako osobě již narozené. Pro větší ochranu nenarozeného života se nevyslovila ani veřejnost. Veřejnost se domnívá, že k právu nenarozeného dítěte na život se nemá vyjadřovat společnost formou legislativy. Rozhodnutí o ochraně a životě počatého dítěte ponechává prioritně na jeho matce. Veřejnost by uvítala, aby se téma právo člověka na život řešilo spíše na preventivní než na represivní úrovni. Prevence je i prioritou sociální politiky státu. Tématem dalšího výzkumu by tak mohla být otázka, jaký vliv má sociální politika státu na rozhodování ženy o životě nenarozeného dítěte?

Segmentace trhu čajů
Kábová, Markéta Bc. ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem této práce bylo nalezení segmentů na trhu čajů. Po analýze a vyhodnocení získaných informací dospěla tato práce k popsání čtyř vzniklých segmentů. Mezi dílčí úkoly patřilo stanovení hypotéz, domněnek, které by mohly vystihovat stávající situaci na trhu a analýza výsledků z vlastního průzkumu. Součástí této práce jsou rovněž doporučení, jakým způsobem by se mohly firmy zaměřit na vzniklé tržní segmenty. Dotazníkem byly zjišťovány informace o tom, jaký čaj a kdy lidé pijí, z jakého důvodu, při jaké příležitosti, s kým a kde čaj pijí nejčastěji. Dále podle čeho se spotřebitelé rozhodují při koupi čaje, jaké vlastnosti by měl čaj mít. Výzkum se rovněž zaměřil na znalost reklamy a jednotlivých značek čajů. K dosažení zvoleného cíle byla použita metoda písemného dotazování, velikost šetřeného vzorku činila 100 respondentů.