Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka hydrologie a oceánografie na základní škole
PŘIBYLOVÁ, Andrea
Téma diplomové práce je Výuka hydrologie a oceánografie na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu hydrologie a oceánografie pro výuku na základní škole s využitím v hodinách zeměpisu, zeměpisných seminářích, zájmových kroužcích i jako inspirace a zdroj informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a příroda", z tématických okruhů ,,Přírodní obraz Země", ,,Životní prostředí" a ,,Terénní geografická výuka, praxe a aplikace". Učební materiál je rozdělen na textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů.Součástí diplomové práce je také analýza a hodnocení učebnic zeměpisu určených pro 2. stupeň základních škol podle stanovených kritérií. Hodnocenými kritérii jsou kvalita zpracování hydrologické a oceánografické náplně učiva a struktury učebnic.
Inovovaná souprava pro demonstrační pokusy z optiky
VOCHOZKA, Vladimír
Tato diplomová práce pojednává o možnostech využití demonstrační soupravy ve vyučování optiky ve fyzice. Rozebírá obecné využití technických didaktických prostředků ve výuce a různé druhy přístupů k pokusům ve školní fyzice. Součástí je porovnání aktuálně nabízených souprav pro demonstrační pokusy. Práce obsahuje sadu vybraných experimentů a k nim vytvořené pracovní listy, které byly použity k ověření úloh. Výsledky pracovních listů jsou zde přiloženy a rozebrány. Cílem je ověřit přínos využití demonstrační soupravy ve výuce optiky.
Inovovaná souprava pro demonstrační pokusy z elektroniky
VAŠÍČEK, Petr
V první části práce rozebírá výhody používání experimentů ve výuce fyziky a jejich edukační význam. Jsou zde teoreticky popsané některé druhy experimentů, správná metodika jejich provádění a některé další aspekty, kterým by měl pedagog provádějící experiment věnovat patřičnou pozornost. Dále jsou popsány některé typy demonstračních souprav a jejich stručná historie. Pozornost je zaměřena na demonstrační soupravu DIDAKTIK, její obsah a sestavení. Jedna kapitola je věnována průzkumu vybavenosti škol k provádění demonstračních pokusů z elektřiny a magnetizmu a jeho vyhodnocení. Poslední část je pak věnována některým experimentům, které je se soupravou možné provést, jejich zdokumentování a zhodnocení. Dále k některým těmto pokusům byly vytvořeny pracovní listy. Dva z těchto listů byly použity na základních školách k didaktické sondě a výsledky vyhodnoceny.
VÝUKA PEDOGEOGRAFIE A PEDOLOGIE NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
MATULOVÁ, Pavlína
Téma diplomové práce výuka pedogeografie a pedologie na základní škole. Práce se zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu pro základní školy, který je využitelný v hodinách zeměpisu, přírodopisu, v zájmových kroužcích a popřípadě i v seminářích. A je také zdrojem inspirace a informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to konkrétně ze vzdělávací oblasti ?Člověk a příroda?, z tématického okruhu ?Přírodní obraz Země? a ? Životní prostředí?. Naplňuje také průřezová témata ? Enviromentální výchova?. Součást diplomové práce tvoří také analýza a zhodnocení vybraných učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy. Hlavními kritérii pro hodnocení byla kvalita zpracování učiva a struktura učebnice. Součástí práce je dále textová část, pracovní listy a řešení pracovních listů.
Počítadla (abakus, finger abacus aj.) ve výuce matematických operací na prvním stupni ZŠ. Návrh pracovních listů s využitím počítače.
BŘEČKOVÁ, Jana
V diplomové práci se zabývám vytvořenou interaktivní učebnicí pro 1. ročník základní školy, zaměřenou na numeraci s přechodem přes pětku a desítku s využitím interaktivní tabule a počítadel. V úvodní části píši o znalostech, jež mají žáci se vstupem do prvního ročníku, matematice na počátku školní docházky, počítadlech, interaktivní tabuli, učebnici a interaktivní učebnici. Hlavní část je věnována manuálu k interaktivní učebnici, kde popisuji prostředí, ovládání a jednotlivé příklady. Dále se zabývám výukou, která proběhla na dvou základních školách. Závěr je věnován zpětné vazbě od učitelek v podobě dotazníku, mé sebereflexi a vyhodnocení úspěšnosti výuky na základě pracovních listů.
Výuka geomorfologie na základní škole
TUHÁ, Lucie
Téma diplomové práce je Výuka geomorfologie na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu geomorfologie pro výuku na základní škole s využitím v hodinách zeměpisu, zeměpisných seminářích, zájmových kroužcích i jako inspirace a zdroj informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a příroda", z tématických okruhů ,,Přírodní obraz Země", ,,Životní prostředí" a ,,Terénní geografická výuka, praxe a aplikace". Učební materiál je rozdělen na textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů. Součástí diplomové práce je také analýza a hodnocení učebnic zeměpisu určených pro 2. stupeň základních škol podle stanovených kritérií. Hodnocenými kritérii jsou kvalita zpracování geomorfologické náplně učiva a struktury učebnic.
Zpracování témat v oblasti finanční matematiky pro výuku matematiky na základní škole
ISER, Aleš
Cílem této bakalářské práce je definovat finanční gramotnost jako jedno z hlavních témat současného světa v návaznosti na základní vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí. Práce shrnuje teoretické poznatky z odborné literatury, které přibližují problematiku finanční matematiky a vzdělávání žáků ve vybrané oblasti. Současně se zabývá různými možnostmi péče o žáky v matematice na druhém stupni základní školy, popisuje postupy a metody práce a nevyhýbá se ani specifikům práce s žáky nadanými nebo žáky se specifickými poruchami učení, zejména dyskalkulií. Další kapitoly jsou věnovány praktickým poznatkům. Součástí bakalářské práce je projekt a sbírka pracovních listů, které by mohly usnadnit práci učitelům matematiky, popřípadě i učitelům jiné aprobace (například občanské výchovy), v jejichž vyučovacích předmětech se vyskytuje finanční matematika..
Fyzicko-geografické zajímavosti Moravy a Slezska ve výuce prvouky a přírodovědy na I. stupni ZŠ
LANGOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá metodikou výuky fyzicko-geografických zajímavostí Moravy a Slezska. Hlavní část práce tvoří návrh vlastního souboru didaktického materiálu - učebního textu, pracovních listů a metodické příručky pro učitele, zaměřené na fyzicko-geografické zajímavosti nacházejících se na území Moravy a Slezska. Součástí práce je teoretická část, zpracovaná s pomocí odborné literatury, která byla východiskem pro tvorbu didaktického materiálu. Pozn. Součástí diplomové práce je učebnice, pracovní listy a metodická příručka pro učitele. K dispozici jsou na přiloženém cd v diplomové práci.
Jak bojují rostliny s nedostatkem popřípadě přebytkem vláhy (Didaktické zpracování tématu na úrovni ZŠ)
MAŠKOVÁ, Markéta
V diplomové práci je provedeno didaktické zpracování tématu Jak bojují rostliny s nedostatkem popřípadě s přebytkem vody pro základní školy. Teoretická východiska obsahují odborné teoretické podklady k problematice a analýzu učebnic přírodopisu. Na základě analýzy učebnic přírodopisu a prostudování odborné literatury byly navrženy výukové texty na téma Voda v rostlinném těle resp. nedostatek (přebytek) vody v rostině. Součástí jsou také návrhy pracovních listů a didaktického testu. Tyto učební pomůcky jsou zaměřeny na aktivní, tvořivý samostatny nebo skupinový přístup žáku k plnění zadaných úkolů.
Pracovní listy z matematiky v Derive
LUKŠOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro podporu výuky matematiky na základní škole. Zaměřením těchto dokumentů je tematický celek funkce. Pracovní listy by měly najít uplatnění při výuce matematiky na základních školách {--} při samotné výuce a zejména při následném procvičování. Nutnou pomůckou k jejich aplikaci je matematický program Derive, ve kterém jsou všechny pracovní listy vytvořeny. Snahou mé práce je dosáhnout vyšší efektivity výuky matematiky a její přiblížení žákům základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.