Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalitativní výzkum metod užívaných k uvolnění úzkostného dítěte učitelkami v mateřské škole.
FOJTÍKOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem této práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají ke zklidnění a uvolnění úzkostných dětí. V teoretické části jsem se věnovala základním psychologickým tématům, které tvoří základnu pro pochopení problematiky vzniku, projevů a důsledků úzkosti u dítěte předškolního věku. Součástí je i popis výchovných rodičovských postojů, které se mohou na vzniku či prohloubení úzkostnosti dítěte podílet. V závěru teoretické části je stručný exkurs týkající se významu pohádek, především z pohledu psychoanalýzy. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody výzkumu: zakotvenou teorii, zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor a způsoby jeho kódování. Ve výzkumné části jsem analýzy rozhovorů rozvedla v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod a přístupů učitelek, kterými se snaží dosáhnout pozitivní změny v prožívání úzkostného dítěte. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod, které učitelky používají ke zklidnění a uvolnění dětí v mateřské škole. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která se týkají jak obecných, tak specifických metod, jež úzkostnému dítěti mohou pomoci vyrovnat se s úzkostí a přispěji k jeho osobnímu rozvoji.
Dramatická výchova jako nástroj integrace osob s mentálním postižením
BREUEROVÁ, Lucie
Hlavním tématem této bakalářské práce je využití dramatické výchovy při práci s jedinci s mentálním postižením. Teoretická část obsahuje pojem dramatická výchova, mentální postižení, ale také v neposlední řadě nastínění rozdílu mezi dramatickou výchovou a dramaterapií. Důležitou součástí je stručné vysvětlení metod a cílů dramatické výchovy vhodných při práci s cílovou skupinou klientů. Praktickou částí je měsíční dramatický projekt zaměřený na práci s mentálně postiženými jedinci. Cílem je pomocí vhodných aktivit a činností napomoci kladnému rozvoji osobnosti, integraci do společnosti a orientaci se při běžných činnostech v životě každého člověka. Možnost aplikovat daný projekt mi byla umožněna v divadelní společnosti KULA v Jičíně.
Výuka cizích jazyků prostřednictvím dramatické výchovy
JIROVSKÁ, Lenka
Autorka v této práci nastiňuje možnost využití metod a technik dramatické výchovy při výuce cizího jazyka pro žáky prvního stupně základní školy, tedy ve věku 6 ? 11 let. Zabývá se tématy, jako je edukace a edukační procesy. Dále se zde hovoří o základních metodách a technikách dramatické výchovy, osobnosti pedagoga a žáka.
Dramatická improvizace s dětmi předškolního věku
BÝČKOVÁ, Daniela
Práce charakterizuje vývoj dítěte v předškolním věku, vývoj vztahů k vrstevníkům a dospělým, osvojení sociálních rolí a vystihuje hlavní činnost dítěte tohoto věku. Dále se zabývá dramatickou improvizací jako metodou dramatické výchovy. Podrobněji rozebírá její cíle, funkce, třídění, modely a uvádí požadavky na osobnost pedagoga dramatické výchovy a jeho přístup k dětem. Text je doplňován ukázkami her a cvičení zaměřené na dramatickou improvizaci. Značná část práce se věnuje didaktice dramatické improvizace. Popisuje zdroje námětů, zadání námětů a témat, přípravu, stavbu, vedení, reflexi a hodnocení dramatické improvizace. Rozebírá přístup, chování a jednání učitele při dramatické improvizaci. Dále popisuje projekt a jeho druhy, projektovou metodu a výchovu, její přednosti, úskalí a principy. Součástí práce je projekt zaměřený na dramatickou improvizaci, který je zrealizován v praxi a následně vyhodnocen.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
NOVOTNÁ, Radka
Hlavním tématem této bakalářské práce je výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy a jejích prvků. První dvě kapitoly charakterizují cizí jazyk a dramatickou výchovu. Důležitou součástí je přehled metod a cílů cizojazyčného vyučování. Ve třetí části této bakalářské práce je popsána integrace předmětů a jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze dramatickou výchovu využít ve výuce cizích jazyků. Konkrétní hodiny, ve kterých se využívá dramatických prvků jsem měla možnost vidět na Základní škole Marjánka a v různých školách v Norsku.
Divadelní projekty pro děti v rámci hodin dramatické výchovy na Spgš (a jejich ověřování v mateřské škole)
VÁŇOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce je zaměřená na lekce dramatické výchovy pro děti předškolního věku. Cílem této mé bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti reagují při dramatických lekcích a jakým způsobem spolupracuji já s dětmi při činnostech, zda se objevují při výstupech nějaké mé chyby. Teoretická část této bakalářské práce se zaměřuje na základní pojem dramatická výchova. Dále se soustřeďuje na historie dramatické výchovy, na její metody a techniky, stavbu lekce. Konec teoretické části se zabývá dramatickou lekcí na Střední pedagogické škole v Prachaticích. Praktická část bakalářské práce zkoumá pomocí výzkumné metody pozorování, reakce dětí při dramatických lekcích. Dále se zabývá mojí reakcí na děti při dramatických lekcích, na moji práci a chyby.
Možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání
HAKLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce pojednává o praktickém využití dramatické výchovy v mateřské škole. Zabývá se základními teoretickými otázkami jako jsou cíle, principy a metody dramatické výchovy. Blíže se věnuje hře, která je pro děti v mateřské škole důležitou činností, a vývojovým zvláštnostem dětí předškolního věku. Cílem bylo také poukázat na souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, který je obecně závazný a dává nám základy pro další práci s dětmi. V praktické části se zabývá realizací projektu dramatické výchovy s dětmi v mateřské škole.
Využití prvků dramatické výchovy ve volnočasových aktivitách v centrech, klubech a podobných zařízeních pro matky s malými dětmi
BROŽOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjištění, jakým způsobem je využíváno prvků dramatické výchovy na kurzu ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Teoretická část je zaměřena na možnost využití dramatické výchovy v pedagogice volného času. Pedagogiku volného času i dramatickou výchovu blíže popisuji a uvádím jejich metody a hlavní cíle. Praktická část je zaměřena na mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s., které mi dalo příležitost zúčastnit se zájmového a pohybového kroužku ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Závěrem popisuji, jakým způsobem jsou prvky dramatické výchovy využívány ve volnočasových aktivitách, které nabízí mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s.
Využití dramatických her s dětmi na letním táboře
FEDROVÁ, Ilona
Bakalářská práce se zabývá hrou v dramatickém pojetí a jejím využití na letním táboře. Teoretická část charakterizuje vývojové změny u dětí školního věku, základní rozdíly mezi pojmy: cvičení, hra a dramatická hra. Poslední uvedené sousloví je převedeno do praktického využití s dvěma ukázkami dramatických her. Závěrečná část se zabývá hodnocením, jak z pohledu dětí, tak i autoevaluace. Na letních táborech jsou ve větší míře využívány pohybové hry. Práce si proto klade za cíl ukázat možnosti využití dramatické hry i v prostředí, pro které není tak typické. Přináší také možnou inspiraci, jak zpestřit letní táborové dny.
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.