|
Evaluation of the Financial Situation of the Company and Proposals for its Improvement
Vaverková, Pavla ; Závodníková, Renata (referee) ; Žižlavský, Ondřej (advisor)
This bachelor thesis is focused on the evaluation of the financial situation of the company BILLA, spol. s r. o. for the period 2010 – 2015 on the basis of selected indicators of financial analysis. The thesis is divided into the three parts. The first part deals with theoretical knowledge. In the second part we find selected methods of financial analysis applied to a specific company and followed by an overall assessment of the financial situation of the company. The third part contains proposals to improve this situation.
|
|
Project of the photovoltaic system
Ševčíková, Kateřina ; Půčková, Helena (referee) ; Kotlík, Josef (advisor)
The diploma thesis deals with elaboration of project solar thermal and photovoltaic solar systems for all-season service. The theoretical part focuses on the general description of the solar thermal and photovoltaic systems, legislation of renewable sources in the Czech Republic and the status of photovoltaics in the Czech Republic. The experimental part deals with the design of measures for energy saving by using solar energy systems. These measures are proposed for construction of houses in Podolí u Brna, especially on extra-family house. The aim of the work is to make a proportioning, choosing the right parts and calculating the economic and ecologic balance. Finally, thesis gives recommendations for further action in saving energy in houses in Podolí u Brna.
|
|
Evaluation of the Financial Situation in the Firm and Proposals to its Improvement
Gelnar, Jiří ; Mikulka, Jan (referee) ; Bartoš, Vojtěch (advisor)
Bachelor's thesis is focused on the evaluation of the financial position of the company Baťa, a.s. during the four years between 2005 and 2008. The results are taken from the company's financial statements for the period under consideration. The first part of the thesis is based on clear theory, which is important to the overall understanding of the financial position. Then secondly we introduce information about the firm and its neighbourhood in the form of basic factual information, and provide a SWOT analysis, a Porter's model and a 4P marketing mix analysis. In the third part of the thesis we provide information on the current implemented financial analysis position of the company and then most importantly in the final part there are proposals to help improve the financial position of the company on the basis of the information provided.
|
| |
|
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (referee) ; Kuric,, Eduard (referee) ; Hruška, Tomáš (advisor)
Analýza vlastností uživatelských rozhraní založená na použití metrik a kvantitativních pravidel grafického designu se zdá být slibným přístupem pro automatické hodnocení vizuální kvality uživatelských rozhraní. Přestože tento přístup nemůže plně nahradit uživatelské testování, může poskytnout dodatečné informace o možných problémech návrhu uživatelských rozhraní v počátečních fázích vývoje a ušetřit tím čas a výdaje v budoucnu. Příkladem je analýza použitých barev a rozvržení grafických elementů na obrazovce. Návrháři uživatelských rozhraní mohou měřit vlastnosti uživatelských rozhraní za použití známých metrik založených na analýze pixelů bitmapy (např. barevnost) nebo grafických elementů (např. vyvážení, symetrie). Problémem použití metrik nicméně je, že tento přístup zpravidla nezohledňuje subjektivní vnímání uživatelů (např. subjektivní vnímání barev nebo grafických elementů rozmístěných na obrazovce). Dnešní uživatelská rozhraní (jako například rozhraní dashboard) jsou komplexní. Skládají se z několika barevných vrstev, obsahují překrývající se grafické elementy, což může zvyšovat nejednoznačnost vnímání tohoto rozhraní uživateli. Může být proto komplikované vybrat takové grafické elementy, které odpovídají elementům rozpoznaným uživateli v souvislosti s principy shlukování vnímaných tvarů (jak je popsáno Gestalt psychologií). Vývoj objektivních metrik a kvantitativních pravidel grafického designu obvykle vyžaduje dostatečně velkou trénovací množinu vzorků uživatelských rozhraní anotovaných dostatečným počtem uživatelů. Tato práce se zaobírá automatickým ověřováním vzhledu uživatelských rozhraní dashboard. Práce kombinuje obecné znalosti týkající rozhraní dashboard s poznatky z oblasti vizualizace dat, vizuálního vnímání a ověřování kvality uživatelských rozhraní a následně zkoumá myšlenku automatického hodnocení vzhledu rozhraní dashboard s využitím metrik. Práce analyzuje vybrané metriky založené na analýze pixelů bitmapy a grafických elementů. Konkrétně zkoumá, jakým způsobem uživatelé rozpoznávají grafické elementy v rozhraních dashboard a výsledky aplikuje pro hodnocení schopnosti metrik (analyzujících grafické elementy rozhraní) objektivně rozpoznávat dobře navržené vzorky rozhraní dashboard. Dále představuje framework pro návrh a vylepšení metrik, který využívá pro vylepšení vybraných metrik. Následně navrhuje metodu pro segmentaci rozhraní dashboard do regionů, které mohou být použity jako vstupy pro tyto metriky. Závěrem práce porovnává vybrané metriky s hodnocením rozhraní uživateli a pokládá otázky vhodné pro budoucí výzkum.
|
| |
| |
| |
| |
|
Firm Analysis by Different Methods
Bohatá, Jolana ; Kaňa, Tomáš (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
The subject of my thesis is an analysis of the selected enterprise. Subsequently, ways of improving its situation will be proposed. In my work, I will gradually address all aspects of the company analysis. Working on my thesis, I will use theoretical knowledge gained while studying at the Faculty of Business at VUT in Brno, as well as practical experience that I have accrued working for the company.
|