National Repository of Grey Literature 14 records found  previous11 - 14  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Strategy Analysis as a Base for a Business Plan
Gabzdylová, Veronika ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Janoutová, Jana (referee)
Strategy analysis as a base for a business plan which is focused on entrance into the foreign market specifically Austria associate with establishment of pension. In the theoretical part are analysis which are focused on external analysis and also financial part. The practical part is used as evaluation. Main goal of the practical part is found out, if the project has meaning with results of external analysis and financial plan and also if it has meaning to continue with internal analysis and business plan. Main conclusion is, if the project should be realized. Important part is the questionnaire survey and right chosen segmentation potential customers.
New cold sore treatment launch
Nováková, Kateřina ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Frischová, Veronika (referee)
This master's thesis is focused on evaluation of product innovation of Johnson & Johnson company. Main objective of this thesis is to analyse new product launch campaign of COMPEED brand. Furthermore, based on outputs from own marketing research and analyses of data provided, evaluate suitability of chosen marketing strategy, find reasons why innovation was not successful and propose recommendations to achieve set goals.
Differentiation of BONEGA products by blue ocean strategy
Hudeček, Michal ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Novinský, Marek (referee)
At the moment, one of the biggest problems BONEGA company is dealing with is blocked access to wholesale networks by strong multinational corporations. One of the solutions is to introduce such unique and different products that customers force wholesales to offer BONEGA products as other competitors would not provide comparable devices. This thesis evaluate existing approaches to differantiation. The most suitable solution for current situation of BONEGA is blue ocean strategy. However, it has several unsolved issues, especially when applied to manufacturing firm with wide range of products, that are being solved in this paper. In order to gain long term competitive advantage based on value innovation, blue ocean strategy must be implemented into company's culture. Therefore a pilot realization of the process was undertaken. It brought several new ideas for differentiation and also valuable knowledge about adoption of the process into day-to-day company life. Those findings are also part of this work.
Hodnotový management a hodnotové inovace podle ?strategie modrého oceánu?
Píša, Petr ; Vlček, Radim (advisor) ; Ullmann, Bohumil (referee)
?Strategie rudého oceánu? představuje působení firmy na stávajících, již existujících trzích. ?Strategie modrého oceánu? je jen část hodnotového managementu. Zaměřuje se jen na nové hodnoty pro zákazníka. To jsou takové, které jsou funkčně odlišné, nesrovnatelné, uspokojují nové potřeby zákazníků a tudíž vytvářejí nové trhy nebo rozšiřují stávající trhy pro nové zákazníky. Jsou opakem stávajících hodnot pro zákazníka. Z hlediska vedení konkurenčního boje volí vyhnout se přímému střetu konkurence, proto se nazývá ?strategie modrého oceánu?. Vytvoří si svrchovaný tržní podíl, a tak vyřadí konkurenty ze hry. Konkurence nehraje v ?modrých oceánech? žádnou roli, neboť se soustřeďuje na uspokojování jiných potřeb. Základním kamenem ?strategie modrého oceánu? je hodnotová inovace. ?Strategie modrého oceánu? je jen částí hodnotového managementu. Podle hodnotového managementu by se měly firmy řídit, protože představuje efektivní nástroj. Hodnotový management je široký univerzální pojem zaměřující se na zvyšování hodnoty pro zákazníka. K maximalizaci hodnoty pro zákazníka využívá čtyř aplikačních disciplín ? hodnotová analýza, inverzní hodnotová analýza, hodnotové projektování a hodnotová výrobková strategie.

National Repository of Grey Literature : 14 records found   previous11 - 14  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.