National Repository of Grey Literature 14 records found  previous11 - 14  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Mobile internet in the Czech republic and abroad
Výborný, Vojtěch ; Žamberský, Martin (advisor) ; Bruckner, Tomáš (referee)
This bachelor deals with the mobile Internet in the Czech republic and world-wide. In the first part the development of the mobile Internet in the Czech republic from the beginning up till the current situation is addressed. The following part focuses on the analysis of the Czech providers' market and on respective technologies employed. In connection with this part the biggest providers of the mobile Internet in the USA are being analyzed. The next part outlines the anticipated development of mobile technologies. This forecast is based on analyses and own assumption. The final part consists of the analysis of markets, where T-Mobile is active.
Financial analysis of Telefónica O2 Czech Republic
Šaněk, Petr ; Kopkáně, Heřman (advisor) ; Matuštík, Ondřej (referee)
This work is analyzing the financial situation of Telefónica O2 Czech Republic, a.s. It is analyzed by most used indicator like profitability, solvency and liquidity ratios. It also uses investment valuation ratios and economic value added. The analysis is also comparing the company with its main competitors on the field of mobile communication. The assets and net profit of the company are heavily influenced by the state correction in 2003. From indicators not influenced by the correction we can tell, that financial situation was good in spite of negative net profit. The financial situation in years 2003 to 2008 is very good. Profitability ratios of the main competitor T-Mobile Czech Republic, a.s. are very similar but the researched company has been a little bit better most years. On the basis of this financial analysis I find the financial health of the company very good, with great potential.
Financial analysis of the company Telefonica O2 Czech Republic
Jirásek, Tomáš ; Lodr, Jakub (advisor) ; Nováček, Jan (referee)
Práce řeší finanční situaci Telefóniky O2 v ČR a porovnává ji s konkurencí. Práce obsahuje vertikální a horizontální analýzu, finanční ukazatele (rentability, aktivity atd.), zlatá pravidla financování a také vzorce DuPonta nebo IN05. Kromě vnitřní, nejen finanční, situace se práce velmi intenzivně zaměřuje na konkurenční telekomunikační společnosti. V této oblasti porovnává finanční výsledky, trendy, počet zákazníků, silné a slabé stránky konkurence i O2.
Reklamní kampaň společnosti Telefónica O2
Zavázalová, Kateřina ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Vyhlídalová, Jana (referee)
Bakalářská práce analyzuje průběh přípravy reklamní kampaně společnosti Telefónica O2 a poskytuje náměty a doporučení zaměstnancům oddělení marketingové komunikace, vedoucí ke zefektivnění jejich práce. Teoretická část obsahuje doporučené postupy literaturou a praktická část ověřuje, jak to v praxi opravdu funguje. Navíc práce testuje hypotézu, že pouhá změna kreativního zpracování reklamy, bez zesílené intenzity reklamy, má přímý vliv na prodejní výsledky a vnímání nabídky zákazníky.

National Repository of Grey Literature : 14 records found   previous11 - 14  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.